Buzz

Η Ροζάν Μπαρ απαντάει για τον τρόπο που «την σκότωσαν» στη σειρά

στα 10

Μετά το ρατσιστικό σχόλιο που έφερε την ακύρωση της επιτυχημένης επιστροφής του «Roseanne», χθες βράδυ οι «Conners» είχαν την πρεμιέρα τους. Και η πρώην πρωταγωνίστρια δεν έμεινε σιωπηλή...

Η Ροζάν Μπαρ απαντάει για τον τρόπο που «την σκότωσαν» στη σειρά

Πέρσι το χειμώνα, το εργατικό sitcom «Roseanne» επέστρεψε στο ABC κι έγινε φαινόμενο με ρεκόρ τηλεθέασης. Μόνο που η διθυραμβική του πορεία έληξε, με ένα ρατσιστικό tweet της διαβόητα εμπρηστικής πρωταγωνίστριάς του. Το Μάιο του 2018 η Ροζάν Μπαρ περιέγραψε στο twitter την πρώην σύμβουλο του Ομπάμα, Βάλερι Τζάρετ, ως «αν είχαν μωρό η Μουσουλμανική Αδελφότητα και ο Πλανήτης των Πιθήκων».

Διαβάστε περισσότερα: Τη μέρα που η Ροζάν Μπαρ σκότωσε τη «Roseanne»

Και παρόλο το θρίλερ των επόμενων ημερών (με την Μπαρ να διαγράφει το tweet, να απολογείται, να οργίζεται, να διαγράφει όλο το λογαριασμό της στο twitter, να βγαίνει σε ραδιόφωνα και εκπομπές έξαλλη "ότι δεν γνώριζε ότι η Τζέρετ ήταν αφροαμερικανή" κι "έτσι το είπε"), το ABC ακύρωσε το «Roseanne» με συνοπτικές διαδικασίες και μια ανακοίνωση 126 χαρακτήρων: «Το σχόλιο της Ροζάν στο twitter είναι αποτρόπαιο, απεχθές, και δεν συνάδει με τις αξίες μας, και αποφασίσαμε να ακυρώσουμε το show.»

Ο,τι ακολούθησε έγραψε (όχι μόνο τηλεοπτική) ιστορία. Γιατί η αφροαμερικανή Πρόεδρος του ABC, Τσάνινγκ Ντάντζι, έθεσε το παράδειγμα που μπορεί να ακολουθηθεί και στο μέλλον: κανένα hate speech δεν είναι ανεκτό, ακόμα κι αν μία σειρά φέρνει χρήμα. Δεν είναι αυτό δεδομένο στην Αμερική του Τραμπ, με έναν Πρόεδρο που λίγο μετά τα γεγονότα με τον δικαστή Κάβανο (για να θέσουμε ένα μόνο παράδειγμα), ρωτήθηκε ξανά «την Δρ. Φορντ την πιστέψατε;». Και απάντησε: «Ποιος νοιάζεται; Νικήσαμε!»

The Conners 607

Χθες βράδυ έγινε η πρεμιέρα των «Conners» (που ήταν πάντα το επίθετο της οικογένειας της τηλεοπτικής «Roseanne»). Με τη Μπαρ να αποχωρεί από τα δικαιώματα της σειράς, οι υπόλοιποι μπορούσαν να συνεχίσουν το σόου και να μη χάσουν τις δουλειές τους.

Και με το πρώτο επεισόδιο μάθαμε (κι έμαθε κι εκείνη) πώς την «εξαφάνισαν» από την εικόνα: ο χαρακτήρας της μαμάς Ροζάν έχει πεθάνει από υπερβολική δόση οπιούχων παυσίπονων.

Αμέσως μετά, η Ροζάν Μπαρ απάντησε, πάλι από το tweeter:

Roseanne 607 1

Mετά από λίγο, ακολούθησε μία πιο συγκροτημένη, επίσημη δήλωση που «ενώ συγχαίρει όλο το καστ και το συνεργείο, οι οποίοι ήταν πάντα εξαιρετικοί στη δουλειά τους κι αγαπημένοι της» τα ρίχνει χοντρά στο ABC και τους σεναριογράφους για την απόφασή της να την πεθάνουν, «δίνοντας μία οριστική και μακάβρια νότα σ' έναν αγαπημένο για την Αμερική χαρακτήρα».

Αν διαβάσει κανείς όλη τη δήλωση της Μπαρ, καταλαβαίνει το εξής: περίμενε να επιστρέψει. Τρεις παράγραφοι για το πόσο αυτή η σειρά «έδινε φωνή στην εργατική τάξη», «μάθαινε ένα διχασμένο έθνος να ακούει και την αντίθετη γνώμη» έδινε την πρωταγωνιστική θέση σε μία δυνατή γυναίκα «δυνατές γυναίκες χρειαζόμαστε αυτές τις εποχές» (Αλήθεια, Ροζάν; Επικαλείσαι και το #metoo;) και πάνω από όλα «δίδασκε συγχώρεση».

Roseanne 607 2

Συγχώρεση λοιπόν. Αφεση αμαρτιών. Και συνέχιση του τραμπουκισμού, ή Τραμπ-ουκισμού. Το «Roseanne» είχε για πρωταγωνίστρια μια γυναίκα ψηφοφόρο Τραμπ από την εργατική τάξη, η οποία μπορούσε να λέει ό,τι ήθελε, γιατί ήταν τσαμπουκάς και "ειλικρινής", και στο τέλος του επεισοδίου θα υπήρχε ένα "μάθημα". Κι αυτό δεν ήταν καν το πρόβλημα. Η Ροζάν Μπαρ όμως ήταν πάντα. Η ίδια, ο εμπρηστικός της χαρακτήρας, η MAGA (Make America Great Again) απροκάλυπτα ρατσιστική συμπεριφορά της στα social, στις συνεντεύξεις, στις δηλώσεις. Και της επιτρεπόταν. Γιατί την έπαιρνε, γιατί έφερνε πίσω ζεστό χρήμα.

Το ABC είπε όχι και "πέθανε" αυτή την Αμερική. Για να δούμε, σ' έναν κόσμο που τις ίδιες ακριβώς ώρες ο Πρόεδρος Τραμπ υποστηρίζει τους σαουδάραβες απέναντι στο ανατριχιαστικό σκάνδαλο της δολοφονίας ενός δημοσιογράφου (γιατί φέρνουν πίσω ζεστό χρήμα), αν αυτή η απαίτηση για δικαιοσύνη θα μπορέσει να επιβιώσει. Θα δώσει μια μικρή ελπίδα, έστω από τη μικρή οθόνη.

Διαβάστε περισσότερα:

Τη μέρα που η Ροζάν Μπαρ σκότωσε τη «Roseanne»