«Οι στιγμές δεν έχουν ανταλλακτικά, χάνω αυτό, βρίσκω το άλλο. Εχουν μια αυτοτελή μοναδικότητα. Επομένως και οι άνθρωποι που φτιάχνουν τις στιγμές είναι μοναδικοί. Καθετί μοναδικό είναι και δυσαναπλήρωτο. Με το φευγιό των αγαπημένων σου, φεύγουν και κομμάτια της ιστορίας σου. Ας τους κρατάμε ζωντανούς με την μνήμη»
Γεννημένη στη Θεσσαλονίκη στις 12 Δεκεμβρίου του 1944 ως Ζωή Κουρούκλη, η Ζωή Λάσκαρη θα κέρδιζε το εισιτήριο για τη σόουμπιζ όταν θα στεφόταν Σταρ Ελλάς το 1959, σε ηλικία μόλις 15 ετών.
Αυτό θα ήταν όμως μόνο η αρχή: δύο χρόνια μετά, το 1961, ο Γιάννης Δαλιανίδης την επιλέγει για πρωταγωνίστριά του στον «Κατήφορο», ο οποίος έμελλε να αναδειχθεί στη μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία της σεζόν εκείνης, εξασφαλίζοντας στην ηθοποιό ένα αποκλειστικό συμβόλαιο με τη Φίνος Φιλμ, μετατρέποντάς την σε sex symbol σχεδόν εν μία νυκτί και χαράζοντας το δρόμο για τη μετέπειτα καριέρα της.
Με τον Νίκο Κούρκουλο στον «Κατήφορο» του Γιάννη Δαλιανίδη (1961)
Από τον «Κατήφορο» του Γιάννη Δαλιανίδη (1961)
Γοητευτική, πληθωρική, σέξι και με έναν ευρωπαϊκό αέρα που έλειπε από το ελληνικό star system της εποχής, η Λάσκαρη θα βρισκόταν πολύ γρήγορα στο πάνθεον των μεγαλύτερων Ελληνίδων σταρ της εποχής, μαζί με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και την Τζένη Καρέζη, συχνά ερμηνεύοντας τολμηρούς για την εποχή ρόλους, ατίθασων και παραστρατημένων κοριτσιών.
Ειρωνικά, η Ζωή Λάσκαρη θα γινόταν η μεγαλύτερη απειλή της μέχρι τότε αυτοκράτειρας του ελληνικού σινεμά (και του Φίνου), Αλίκης Βουγιουκλάκη, η οποία απέρριψε το ρόλο της Ρέας στον «Κατήφορο» λόγω της τολμηρότητάς του.
Από το «Νόμος 4000» του Γιάννη Δαλιανίδη (1962)
Από τον «Ιλιγγο» του Γιάννη Δαλιανίδη (1963)
Από το «Ιστορία Μιας Ζωής» του Γιάννη Δαλιανίδη (1965)
Από το «Δάκρυα για την Ηλέκτρα» (1966)
Από τη «Στεφανία» του Γιάννη Δαλιανίδη (1966)
Από το «Γυμνοί στο Δρόμο» του Γιάννη Δαλιανίδη (1968)
Μέσα στα επόμενα χρόνια, θα πρωταγωνιστούσε στις σημαντικότερες και πιο εμπορικές ταινίες του παραγωγικότατου ελληνικού στούντιο, από τα σκανδαλώδη δράματα «Νόμος 4000», «Στεφανία» και «Ιλιγγος», που καλλιέργησαν ακόμα περισσότερο το προφίλ της ως μοιραίας γυναίκας, μέχρι μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά μιούζικαλ της χρυσής εποχής του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, όπως τα «Μερικοί το Προτιμούν Κρύο», «Μια Κυρία στα Μπουζούκια» και «Κορίτσια για Φίλημα», φτάνοντας μέχρι το Φεστιβάλ Καννών, το 1967, με το «Οι Θαλασσιές οι Χάντρες».
Στις Κάννες το 1967, όταν προβλήθηκαν οι «Θαλασσιές οι Χάντρες» εκτός διαγωνιστικού πρόγράμματος
Με τη σταδιακή παρακμή του εμπορικού ελληνικού κινηματογράφου, στα μέσα της δεκαετίας του ’70, και ενώ θα είχαν προηγηθεί μερικές από τις χειρότερες ταινίες της («Αιχμάλωτοι του Μίσους» του Νίκου Φώσκολου, «Στον Αστερισμό της Παρθένου» του Γιάννη Δαλιανίδη κ.ά.) η Λάσκαρη θα αφιερωνόταν σχεδόν αποκλειστικά στο θέατρο, κυρίως μέσα από ρόλους του κλασικού ρεπερτορίου, προλαβαίνοντας ωστόσο να κάνει ένα μικρό πέρασμα κι από τη διαβόητη βιντεοπαραγωγή των ’80s, με πιο χαρακτηριστικό το επικό τρικάσετο του Φώσκολου, «H Γυναίκα της Πρώτης Σελίδας».
Από το «Αιχμάλωτοι του Μίσους» του Νίκου Φώσκολου (1972)
Από το «Στον Αστερισμό της Παρθένου» του Γιάννη Δαλιανίδη (1973)
Πέρα από την κινηματογραφική και θεατρική καριέρα της, ωστόσο, η Ζωή Λάσκαρη, πιστή στο προφίλ των άτακτων κοριτσιών που πρόβαλλαν οι ταινίες της, έγινε το 1985 η πρώτη Ελληνίδα σταρ που φωτογραφήθηκε γυμνή στο Playboy, προκαλώντας σάλο, και απασχόλησε συχνά τα ΜΜΕ και με τις προσωπικές της σχέσεις και την οικογενειακή της ζωή, παραμένοντας μια αληθινή ντίβα σχεδόν μέχρι τέλους.
Η τελευταία της εμφάνιση στον κινηματογράφο ήταν στην ταινία «The Republic» του Δημήτρη Τζέτζα το 2015.
Η Ζωή Λάσκαρη βρέθηκε νεκρή στο σπίτι της στο Πόρτο Ράφτη την Παρασκευή 18 Αυγούστου του 2017. Ο θάνατός της προήλθε, σύμφωνα με πληροφορίες, από ανακοπή καρδιάς.
H Ζωή Λάσκαρη στα γυρίσματα του «The Republic» του Δημήτρη Τζέτζα
H φιλμογραφία της Ζωής Λάσκαρη
1961 Ο Κατήφορος του Γιάννη Δαλιανίδη
1961 Ο Ατσίδας του Γιάννη Δαλιανίδη
1962 Νόμος 4000 του Γιάννη Δαλιανίδη
1962 Χωρίς Ταυτότητα του Γιάννη Δαλιανίδη
1962 Μερικοί το προτιμούν κρύο του Γιάννη Δαλιανίδη
1963 Iλιγγος του Γιάννη Δαλιανίδη
1963 Eνα κορίτσι για Δύο του Γιάννη Δαλιανίδη
1964 Εγωισμός του Γιάννη Δαλιανίδη
1964 Κορίτσια για Φίλημα του Γιάννη Δαλιανίδη
1965 Τέντυ μπόι αγάπη μου του Γιάννη Δαλιανίδη
1965 Ιστορία μιας Zωής του Γιάννη Δαλιανίδη
1966 Στεφανία του Γιάννη Δαλιανίδη
1966 Δάκρυα για την Ηλέκτρα του Γιάννη Δαλιανίδη
1967 Οι Θαλασσιές οι Xάντρες του Γιάννη Δαλιανίδη
1968 Ολγα, Αγάπη μου του Γιάννη Δαλιανίδη
1968 Μια κυρία στα Μπουζούκια του Γιάννη Δαλιανίδη
1968 Γυμνοί στο Δρόμο του Γιάννη Δαλιανίδη
1969 Αγάπη για Πάντα του Βασίλη Γεωργιάδη
1970 Αυτοί που Μίλησαν με τον Θάνατο του Γιάννη Δαλιανίδη
1971 Μαριχουάνα Στοπ του Γιάννη Δαλιανίδη
1972 Αιχμάλωτοι του Μίσους του Νίκου Φώσκολου
1973 Στον αστερισμό της Παρθένου του Γιάννη Δαλιανίδη
1974 Εραστές του Ονείρου του Γιάννη Δαλιανίδη
1982 Αναμέτρηση του Γιώργου Καρυπίδη
2015 The Republic του Δημήτρη Τζέτζα
Δείτε εδώ την Αλίκη Βουγιουκλάκη να παίρνει συνέντευξη από τη Ζωή Λάσκαρη το 1992: