Πριν από την έναρξη της 88ης Απονομής των Βραβείων Οσκαρ, ήταν λίγοι αυτοί που μπορούσαν να φανταστούν πώς θα κατάφερνε ο Κρις Ροκ να σώσει μια τελετή που κινδύνεψε να μποϋκοταριστεί από το σύνολο των Αφροαμερικάνων της βιομηχανίας, εξαιτίας της έλλειψης μαύρων υποψηφίων στο σύνολο των φετινών Οσκαρ και ταυτόχρονα να «χτυπήσει», όπως όφειλε, το λευκό Χόλιγουντ χωρίς όμως να μετατρέψει τη βραδιά σε ένα πολιτικό κατηγορώ.
Ο Κρις Ροκ ήταν (σχεδόν) άψογος.
Εχοντας προφανώς πάρει μετά από σκέψη την απόφαση να παραμείνει οικοδεσπότης των Οσκαρ, ακόμη κι όταν όλοι του έλεγαν να αποσυρθεί, ο Ροκ έγραψε ένα κατηγορώ προς όλους, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τη σοβαρότητα της κατάστασης αλλά και την ελαφρότητα του θέματος. Ο εναρκτήριος μονολογός του ήταν μια από τις πιο πολιτικές επιθέσεις που έγινε ποτέ στους λευκούς για τη γνώμη και τη συμπεριφορά που έχουν προς τους μαύρους, αλλά και ταυτόχρονα ένα μνημείο καυστικού χιούμορ και μπουνιάς με το γάντι που δεν τέλειωσε παρά μόνο όταν βρήκε στόχο ακριβώς εκεί όπου προοριζόταν να χτυπήσει.
Διαβάστε αναλυτικά: Βραβεία Οσκαρ 2016: «Spotlight» στην διαφορετικότητα
Από τον Γουίλ Σμιθ (που ήταν ο ηγέτης της καμπάνιας για το μποϋκοτάρισμα των φετινών Οσκαρ) μέχρι τη συζυγό του, Τζέιντα Πίνκετ Σμιθ και από το χαρακτηρισμό των Οσκαρ ως «White People's Choice Awards» μέχρι το διαχωρισμό του σεξισμού από το γεγονός πως κανείς δεν ρωτάει τους άντρες τι φοράνε επειδή όλοι φοράνε τα ίδια, ο Κρις Ροκ συνέχισε σε όλη τη διάρκεια της τελετής να αναφέρεται στη διαφορετικότητα, με έμφαση φυσικά στη μαύρη κουλτούρα, στην αστυνομική βία, στο γεγονός πως αυτό που ζητάνε στην πραγματικότητα όσοι γκρινιάζουν για το «ρατσισμό» των Οσκαρ είναι περισσότερες ευκαιρίες.
Δείτε εδώ τον εναρκτήριο μονόλογο του Κρις Ροκ:
Στην ίδια λογική και τα βίντεο τα οποία επιμελήθηκε ο Κρις Ροκ (αλλά και συμμετείχε ως ηθοποιός) που ήταν πραγματικά αστεία - αλλά περνούσαν και το σκληρό μήνυμά τους με τον πιο εύγλωττο τρόπο. Δείτε απλά την Γούπι Γκόλντμπεργκ να μπαίνει μέσα σε μία σκηνή από το «Joy» με τη Τζένιφερ Λόρενς για να καταλάβετε τι εννοούμε, ενώ αναρωτηθείτε μαζί μας αν οι συνεντεύξεις που παίρνει ο Κρις Ροκ από κατοίκους του Κόμπτον είναι αλήθινές ή ψεύτικες:
Φέρνοντας κάτι από τον νατουραλισμό του stand-up comedy, αλλά και την απενοχοποιημένη γλώσσα που δεν χρειάζεται να γίνει επιθετική για να επιτεθεί, ούτε σεμνότυφη για να μη θίξει... οικογένειες, ο Κρις Ροκ και η παρέα του (σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται ο Λούις Σι Κέι, ο Κέβιν Χαρτ, ο Τρέισι Μόργκαν, η Τίνα Φέι και πολλοί ακόμη από τους χθεσινούς παρουσιαστές) μείωσαν το «στήσιμο» των προηγούμενων χρόνων και μπόρεσαν να αφήσουν χρόνο στην πραγματική πολιτική του σινεμά.
Διαβάστε ακόμη: Ψάχνουμε παρουσιαστή για τα επόμενα Οσκαρ; Δώστε την δουλειά στον Λούις Σι Κέι
Δεν υπήρξε στιγμή στην 88η Απονομή, όπου ο Κρις Ροκ να μην σχολιάσει κάτι για τους μαύρους (από κάτι απόλυτα γελοίο και αμήχανο μέχρι κάτι απόλυτα σοβαρό όπως το αποχαιρετιστήριο «Black Lives Matter»), σχεδόν κάθε παρουσιαστής ή ζευγάρι παρουσίασης περιείχε κάποιον Αφροαμερικανό, αλλά ευτυχώς κάθε φορά που το πράγμα πήγαινε να ξεφύγει προς την υπερβολή, κάποια βαρυσήμαντη παρουσία (δεν βλέπεις κάθε μέρα σε τελετή και τον Λούις Γκόσετ Τζιούνορ και τον Κουίνσι Τζόουνς) έσωζε το ρυθμο μιας φυσικά τεράστιας (κοντά στις 4 ώρες) τελετής που όμως έμοιαζε πιο σφιχτή και πιο μετρημένη από τις προηγούμενες - και δεν εννοεί κανείς πως το κόλπο με το κρόουλ και τα μόλις 45 δευτερόλεπτα ευχαριστιών ήταν πετυχημένο.
Ναι, το αστείο με τον έρανο για τα παιδικά κουλουράκια ήταν τελείως αποτυχημένο, ένα άλλο με τη Στέισι Ντας δεν το κατάλαβε ούτε ο ίδιος, κάποια στιγμή εξαφανίστηκε για τόση ώρα που όλοι νόμιζαν ότι απεχώρησε διακριτικά - στο τέλος ο Κρις Ροκ ήταν σαφές πως ήταν ένας από τους καλύτερους οικοδεσπότες των τελευταίων χρόνων και στα σίγουρα ένας από τους καλύτερους διπλωμάτες του Χόλιγουντ.
Διαβάστε ακόμη:
- Βραβεία Οσκαρ 2016: Οσα δεν έδειξαν οι τηλεοπτικές κάμερες
- Βραβεία Οσκαρ 2016: O σπουδαίος ευχαριστήριος λόγος του Λεονάρντο Ντι Κάπριο
- Βραβεία Οσκαρ 2016: Η εμφάνιση της Lady Gaga ένωσε όλους σε μια γροθιά κατά της βίας
- Βραβεία Οσκαρ 2016: Ο Σαμ Σμιθ δεν είναι σίγουρα ο πρώτος ανοιχτά γκέι νικητής των Οσκαρ