To «Olla» της Αριάν Λαμπέντ έκανε την πρεμιέρα του στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών του Φεστιβάλ Καννών και μας έδωσε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε μια ακόμη ιδιότητά της, αυτή του σκηνοθέτη. Τώρα φεύγει από το Φεστιβάλ του Κλερμόν-Φεράν, όπου και συμμετείχε στο Εθνικό Διαγωνιστικό Τμήμα με το Μεγάλο Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, το Βραβείο των Γάλλων Μαθητών και το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη της SACD.
Το φιλμ δανείζεται για τον τίτλο του, το όνομα της ηρωίδας του για τον τίτλο του, την οποία υποδύεται η Ρομάνα Λόμπατς. Η Ολα είναι μια γυναίκα που έρχεται σε ένα προάστιο μιας γαλλικής πόλης για να ζήσει με τον Πιερ, έναν άντρα που γνώρισε μέσω ενός site γνωριμιών με γυναίκες της ανατολικής Ευρώπης. Ο Πιερ φροντίζει την ηλικιωμένη άρρωστη μητέρα του, η Ολα δεν μιλάει την ίδια γλώσσα με αυτόν, και η επικοινωνία τους είναι δύσκολη. Και μολονότι η Ολα θα προσπαθήσει να ταιριάξει στο καινούριο της περιβάλλον, σύντομα θα ανακαλύψει ότι αυτό που θέλει πάνω απ' όλα είναι η απόλυτη ελευθερία.
Δείτε ακόμη: Η Αριάν Λαμπέντ και η Ρομάνα Λόμπατς μιλούν στο Flix για την «Olla»
Μέσα σε 30 λεπτά κινηματογραφικού χρόνου, η Αριάν Λαμπέντ φτιάχνει το πορτρέτο της και το αφιερώνει σε όλες τις γυναίκες που κάποια στιγμή ένιωσαν ότι έχουν εγκλωβιστεί, ξένες σε ένα ξένο μέρος, ξένες σε μια ζωή που δεν είναι η δική τους.
«Η ταινία ξεκίνησε από το διήγημα "Le jeu de l'auto-stop" από το "Risibles Amours" του Μίλαν Κούντερα. Ηθελα να κάνω μια διασκευή του διηγήματος, αλλά δεν κατάφερα να πάρω τα δικαιώματα. Στεναχωρήθηκα, αλλά σκέφτηκα τι θα μπορούσα να κρατήσω από τις θεματικές που ενδιέφεραν και στο διήγημα: έναν άνθρωπο που παίζει έναν ρόλο για κάποιον άλλον, το βιασμό μέσα σε ένα ζευγάρι και τα παιχνίδια εξουσίας μέσα σε μια σχέση. Και φυσικά ήθελα να μιλήσω για το τι σημαίνει να είσαι ξένη, να μην μιλάς τη σωστή γλώσσα, να μην καταλαβαίνεις...»
Διαβάστε ακόμη: To «Electric Swan» της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη και το «Olla» της Αριάν Λαμπέντ στο Εθνικό Διαγωνιστικό του Κλερμόν-Φεράν