Εκτός από το «Πρώτος Ερωτας» του Χάρη Ραφτογιάννη που κάνει εκεί την παγκόσμια πρεμιέρα του, στο ίδιο Φεστιβάλ συναντάμε δυο ακόμη ταινίες ελληνικού ενδιαφέροντος.
Ο «Ηλεκτρικός Κύκνος» που έκανε την πρεμιέρα του εκτός συναγωνισμού στο Φεστιβάλ Βενετίας, είναι μια σουρεαλιστική μικρογραφία του Μπουένος Αϊρες. Η αρχιτεκτονική των κτιρίων αντηχεί τον συναισθηματικό χάρτη της πόλης. Οι διαφορετικές κοινωνικές τάξεις φτιάχνουν τη δική τους χωροταξία. Ενας διαβρωτικός μαγικός ρεαλισμός ανοίγει ρωγμές ανάμεσα στις μεσοτοιχίες και διαπερνά τους ορόφους. Μια πολυκατοικία γεμάτη σκυλιά κι όμως δεν ακούς τα γαβγίσματα. Ακούς το ταβάνι που τρίζει και τον πολυέλαιο στο μεγάλο σαλόνι που είναι έτοιμος να πέσει. Ολο το κτίριο τρέμει γιατί και οι κάτοικοι τρέμουν... ονειρεύονται, μισούν, λατρεύουν, κλαίνε, ανοίγουν τρύπες στους τοίχους και λιποθυμούν όταν εισβάλλει η μελωδία της Λίμνης των Κύκνων.
Δείτε ακόμη: Ο «Πρώτος Ερωτας» του Χάρη Ραφτογιάννη στο Εθνικό Διαγωνιστικό του Κλερμόν-Φεράν
Ετσι περιγράφει η Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη τον, «Ηλεκτρικό Κύκνο», που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο 76ο Φεστιβάλ Βενετίας, εκτός διαγωνιστικού προγράμματος. Η Κοτζαμάνη έχει σταθερά συμμετάσχει και διαγωνιστεί στα πρωτοκλασάτα διεθνή φεστιβάλ, με πιο πρόσφατη παρουσία στο Φεστιβάλ Καννών με το «Limbo» (2016), το «Washingtonia» (2014) που συμμετείχε στο Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα Μικρού Μήκους ταινιών του Φεστιβάλ Βερολίνου και το «Yellow Fieber» (2015) το οποίο συμμετείχε στο Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα Μικρού Μήκους ταινιών του Φεστιβάλ Λοκάρνο, ενώ αυτή την περίοδο προετοιμάζει την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της, «Τιτανικός Ωκεανός».
Δείτε ακόμη: Η Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη μας ξεναγεί στο Μπουένος Αϊρες του «Ηλεκτρικού Κύκνου» της
To «Olla» της Αριάν Λαμπέντ έκανε την πρεμιέρα του στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών του Φεστιβάλ Καννών και μας έδωσε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε μια ακόμη ιδιότητά της, αυτή του σκηνοθέτη.
Το φιλμ δανείζεται για τον τίτλο του, το όνομα της ηρωίδας του για τον τίτλο του, την οποία υποδύεται η Ρομάνα Λόμπατς. Η Ολα είναι μια γυναίκα που έρχεται σε ένα προάστιο μιας γαλλικής πόλης για να ζήσει με τον Πιερ, έναν άντρα που γνώρισε μέσω ενός site γνωριμιών με γυναίκες της ανατολικής Ευρώπης.Ο Πιερ φροντίζει την ηλικιωμένη άρρωστη μητέρα του, η Ολα δεν μιλάει την ίδια γλώσσα με αυτόν, και η επικοινωνία τους είναι δύσκολη. Και μολονότι η Ολα θα προσπαθήσει να ταιριάξει στο καινούριο της περιβάλλον, σύντομα θα ανακαλύψει ότι αυτό που θέλει πάνω απ' όλα είναι η απόλυτη ελευθερία.
Μέσα σε 30 λεπτά κινηματογραφικού χρόνου, η Αριάν Λαμπέντ φτιάχνει το πορτρέτο της και το αφιερώνει σε όλες τις γυναίκες που κάποια στιγμή ένιωσαν ότι έχουν εγκλωβιστεί, ξένες σε ένα ξένο μέρος, ξένες σε μια ζωή που δεν είναι η δική τους: «Η ταινία ξεκίνησε από το διήγημα "Le jeu de l'auto-stop" από το "Risibles Amours" του Μίλαν Κούντερα. Ηθελα να κάνω μια διασκευή του διηγήματος, αλλά δεν κατάφερα να πάρω τα δικαιώματα. Στεναχωρήθηκα, αλλά σκέφτηκα τι θα μπορούσα να κρατήσω από τις θεματικές που ενδιέφεραν και στο διήγημα: έναν άνθρωπο που παίζει έναν ρόλο για κάποιον άλλον, το βιασμό μέσα σε ένα ζευγάρι και τα παιχνίδια εξουσίας μέσα σε μια σχέση. Και φυσικά ήθελα να μιλήσω για το τι σημαίνει να είσαι ξένη, να μην μιλάς τη σωστή γλώσσα, να μην καταλαβαίνεις...»
Δείτε ακόμη: Η Αριάν Λαμπέντ και η Ρομάνα Λόμπατς μιλούν στο Flix για την «Olla»