Πριν την πρεμιέρα του «The Master» στο Φεστιβάλ Βενετίας, ήταν λίγοι όσοι θα έχαναν το χρόνο τους υποστηρίζοντας την αλλόκοτη, κωλοπαιδίστικη και σε στιγμές πολύ «δήθεν» συμπεριφορά του Χοακίν Φίνιξ που σε μια προσπάθεια να πείσει πως ο όρος «αντιστάρ» δεν είναι μόνο μια κατασκευή της βιομηχανίας, έκανε τα πάντα για να γίνει αντιπαθητικός δηλώνοντας πως δεν τον ενδιαφέρει το σινεμά και πως βρίσκει τον τρόπο που λειτουργεί η βιομηχανία πιο βαρετό και από ένα διαφημιστικό telemarketing στην τηλεόραση.
Μακριά από τις ημέρες του «Μονομάχου» και του «Walk the Line», ο Φίνιξ θέλησε να απομακρυνθεί όσο το δυνατόν πιο μακριά από το mainstream που έμοιαζε να τον καταπίνει και να γίνει ένας τύπου Τζέιμς Ντιν για τα 00s, μια παρουσία πιο rock 'n' roll απ' ότι θα επέτρεπε το νεαρό της ηλικίας του και ένας εν δυνάμει ανεξάρτητος δημιουργός με αντιφατικά αποτελέσματα - αυτό για όσους έχουν δει (δεν είναι ακριβώς κάτι εύκολο!) το «I'm Still Here».
Ολα αυτά πριν το «The Master». Γιατί μετά από αυτό, είναι λίγοι όσοι δεν θα υποστήριζαν τον Χοακίν Φίνιξ παραβλέποντας τελείως την εριστική συμπεριφορά του απέναντι στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τη βιομηχανία, αλλά και κάθε παρέκκλιση που εναγωνίως προσπαθεί να πετύχει από την εικόνα που θέλει η μάζα για το πως πρέπει να μοιάζει και να συμπεριφέρεται ένας σταρ.
Η ερμηνεία του στην ταινία του Πολ Τόμας Αντερσον είναι, εκτός από μια από τις πιο συγκλονιστικές που έδωσε ποτέ ηθοποιός στην ιστορία του σινεμά, από μόνη της μια αποστομωτική απάντηση σε όσους «αντιπαθούν» τον Φίνιξ και ταυτόχρονα ένα άλλοθι ολκής για όσα μικρά ή μεγάλα «εγκλήματα» διαπράττει ο Φίνιξ στο βωμό ενός αμφίβολης αξίας μη πολιτικά ορθής περσόνας.
Και έχοντας ήδη καπαρώσει με την αξία του μια θέση στην πεντάδα των φετινών υποψήφιων για το Οσκαρ Α' Αντρικού ρόλου (είναι απλά αδύνατον να μην βρίσκεται εκεί ως αδιαφιλονίκητο φαβορί), ο Φίνιξ μόλις φρόντισε να αποδείξει πως δεν φοβάται όχι μόνο την Ακαδημία, αλλά και τον ίδιο τον Χάρβεϊ Γουαϊνστάιν που αν υποψιαστεί πως θα χάσει μια από τις σίγουρες υποψηφιότητες του στα φετινά Οσκαρ λόγω της συμπεριφοράς του Φίνιξ είναι ικανός μέχρι και να αναγκάσει τον Πολ Τόμας Αντερσον να ξαναμοντάρει την ταινία κόβοντας όλο το ρόλο του πρωταγωνιστή του!
Σε συνέντευξη του στο Interview, o Φίνιξ είναι σαφής σε σχέση με τη συμμετοχή του στην κούρσα των βραβείων που ξεκινούν πριν καταλήξουν στα Οσκαρ: «Νομίζω πως όλα αυτά είναι μαλακίες. Τελίως μαλακίες. Δεν θέλω να είμαι μέρος όλου αυτου. Δεν το πιστεύω. Είναι ένα καρότο, αλλά είναι το πιο απαίσιο καρότο που γεύτηκα ποτέ στη ζωή μου. Δεν το θέλω το καρότο. Το να βάζεις τους ανθρώπους να διαγωνίζονται μεταξύ τους... είναι το πιο ηλίθιο πράγμα στον κόσμο. Η εποχή του "Walk the Line" ήταν η πιο άβολη που έζησα ποτέ. Δεν θέλω ποτέ να το ξαναζήσω αυτό. Δεν ξέρω πώς να το εξηγήσω - και δεν είμαι σε μια θέση που πιστεύω ότι είμαι υπεράνω - αλλά δεν θέλω ποτέ να ξανανιώσω άβολα συμμετέχοντας σε μια κούρσα βραβείων».
Μια απλή δήλωση, που ωστόσο υπήρξε ικανή για να ξεκινήσει μια ολόκληρη παραφιλολογία γύρω από το πώς θα αντιδράσει η Ακαδημία απέναντι σε κάποιον που θεωρεί τα βραβεία μια «μαλακία», θυμίζοντας τις μέρες του Μάρλον Μπράντο, ελαχιστοποιώντας κατά πολλούς τις πιθανότητες του Φίνιξ όχι μόνο να κερδίσει το Οσκαρ που δικαιούται αλλά και να βρίσκεται στην πεντάδα του Α' Αντρικού Ρόλου.
Αν και είναι πολύ νωρίς για να προβλέψει κανείς κάτι τόσο απίθανο, οι δηλώσεις του Φίνιξ αναζωπυρώνουν το χαμένο εγωισμό του «Τhe Master» που παρόλη την κριτική του επιτυχία δεν έχει καταφέρει να σημειώσει και αντίστοιχη εμπορική, ενώ είμαστε κάτι παραπάνω από σίγουροι πως στην ανακοίνωση των φετινών υποψηφιοτήτων για τα Οσκαρ, ο Φίνιξ θα μετρήσει την τρίτη του υποψηφιότητα (μετά από αυτές του Β' Αντρικού ρόλου για τον «Μονομάχο» και του Α' Αντρικού για το «Walk the Line»).
Το χειρότερο που μπορεί να συμβεί είναι απλά πως ο Φίνιξ δεν θα παρευρευθεί στην τελετή και αν κερδίσει το Οσκαρ θα χειροκροτηθεί εν τη απουσία του.
Γιατί - είναι το μόνο σίγουρο - θα χειροκροτηθεί. Και γιατί αξίζει να χειροκροτηθεί, όχι για τη συμπεριφορά του, αλλά γιατί όταν δείτε το «The Master» θα καταλάβετε πως τίποτα από όλα όσα απασχολούν τη δημοσιότητα σχετικά με την «κακή συμπεριφορά» του Φίνιξ δεν έχει σημασία.
Διαβάστε ακόμη:
- Οσκαρ 2013: Τα στοιχήματα ξεκίνησαν...
- Βενετία 2012: Μην γιουχάρετε τον Χοακίν Φίνιξ!
- «The Master» νέα σκηνή: τι βλέπει ο Χοακίν;
- Βενετία 2012: Στη συνέντευξη Τύπου του «Τhe Master»!
- Βενετία 2012, «The Master»: απλώς masterpiece
- Διαβάστε και δείτε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το «The Master» του Πολ Τόμας Αντερσον
Tags: χοακίν φίνιξ, THE MASTER