Xθες το βράδυ η απονομή των Gotham Awards, σήμερα η πρώτη ένωση κριτικών της Αμερικής, αυτή της Νέας Υόρκης, ανακοινώνει τα βραβεία της και ενθουσιάζει. Ναι, η Κέιτ Μπλάνσετ είναι η μεγάλη κυρία της οσκαρικής κούρσας. Ναι, ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ πρέπει να φύγει φέτος με το χρυσό. Ναι, ο Τζάρεντ Λέτο είναι η παραγνωρισμένη (μπροστά στον πολυδιαφημισμένο άθλο του Μάθιου ΜακΚόνεχι) στιβαρή δύναμη του «Dallas Buyers Club». Ναι, η διεύθυνση φωτογραφίας του Μπρούνο Ντελμπονέλ για το «Inside Llewyn Davis» των αδελφών Κοέν ήταν μία φολκ μπαλάντα από μόνη της. Ναι, το «Fruitvale Station» θα παίξει σε αρκετές πεντάδες (ακόμα κι αν δεν κερδίσει τίποτα). Nαι, «Η Ζωή της Αντέλ» θα τρέχει με ασταμάτητη φόρα μέχρι τα Οσκαρ.
Και, ναι, Ναι, ο Ντέιβιντ Ο. Ράσελ και η Τζένιφερ Λόρενς δεν έχουν πει ακόμα την τελευταία τους λέξη. Το «American Hustle» παίρνει προβάδισμα με ψήφο εμπιστοσύνης των Νεοϋορκέζων για Καλύτερη Ταινία, Σενάριο και Β' Γυναικείο ρόλο. Αυτό να το δούμε: την Τζένιφερ Λόρενς να ανεβαίνει συνεχόμενες χρονιές για ακόμα ένα Οσκαρ, σε ακόμα μία ταινία του Ο. Ράσελ.
Μερικές παρατηρήσεις: που είναι οι Γουάινσταιν, ο Λι Ντάνιελς και το «The Butler» του; Γιατί ο Αλφόνσο Κουαρόν αγνοήθηκε εντελώς; Που πήγαν τα γκανιάν των γυναικείων ερμηνειών του «August Osage County»; Ο Τομ Χανκς με τον «Captain Phillips» του; Υπέροχο το βραβείο Σκηνοθεσίας για τον Στιβ ΜακΚουίν, αλλά που είναι το «12 Years a Slave»,; Δύο μέρες, δύο απονομές, ένα μόνο βραβείο για το φαβορί της χρονιάς;
Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι μέχρι στιγμής φέτος, τα μεγάλα φαβορί και οι καμπάνιες τους έχουν φέρει αντίθετα αποτελέσματα. Ακόμα είναι βέβαια πολύ νωρίς. Eπίσης, παραδοσιακά, οι κριτικοί της Νέας Υόρκης δείχνουν μεγαλύτερη τόλμη από ό,τι τελικά η Ακαδημία (πέρσι είχαν ψηφίσει το «Zero Dark Thirty», δίνοντάς του μία τεράστια φόρα αρκετά νωρίς, όμως το Οσκαρ πήγε στο «Argo»). Οπως και να έχει, ο ΜακΚουίν, ο Κουαρόν και ο Ντάνιελς δεν πρέπει να είναι και πολύ ευχαριστημένοι αυτές τις δύο τελευταίες μέρες...
Tα βραβεία των κριτικών της Νέας Υόρκης αναλυτικά:
- Καλύτερης Ταινίας: «American Hustle»
- Σκηνοθεσίας: Στιβ ΜακΚουίν για το «12 Years a Slave»
- Σεναρίου: Ντέιβιντ Ο. Ράσελ για το «American Hustle»
- Α' Ανδρικού: Ρόμπερτ Ρέντφορντ για το «Ολα Χάθηκαν»
- Α' Γυναικείου: Κέιτ Μπλάνσετ για το «Θλιμμένη Τζάσμιν»
- Β' Ανδρικού: Τζάρετ Λέτο για το «Dallas Buyers Club»
- Β' Γυναικείου: Τζένιφερ Λόρενς για το «American Hustle»
- Φωτογραφίας: Μπρούνο Ντελμπονέλ για το «Inside Llewyn Davis»
- Καλύτερο σκηνοθετικό ντεμπούτο: «Fruitvale Station»
- Kαλύτερο animation: «The Wind Rises»
- Ξενόγλωσσης Ταινίας: «Η Ζωή της Αντέλ»
- Καλύτερο Ντοκιμαντέρ: «Οι Ιστορίες της Ζωής μας» της Σάρα Πόλεϊ
- Τιμητικό Βραβείο: Φρέντερικ Γουάιζμαν