Το μάρκετινγκ των αλκοολούχων ποτών, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική, έχει δεκάδες παραμέτρους, περιορισμούς και νόμους που εμποδίζουν την μυθοποίησή του και το κακό παράδειγμα σε ανηλίκους τηλεθεατές. Αυτό έχει φυσικά εκνευρίσει τους διαφημιστές που δουλειά τους είναι να βρουν έναν έξυπνο τρόπο να πουλήσουν τα προϊόντα τους - αλλά αυτοί λιγοστεύουν μέρα με την μέρα. Εκτός αν κάποιος αναλάβει να γίνει το πρόσωπο του προϊόντος. Kάποιος με χιούμορ που θα μπορούσε να αντιδράσει και να σατιρίσει τους ίδιους αυτούς κανόνες. Φώτα, κάμερες, είσοδος Νιλ Πάτρικ Χάρις!
Ο γοητευτικός πρωταγωνιστής του θεατρικού «Hedwig and the Angry Inch» για το οποίο βραβεύτηκε με ΤΟΝΥ (δείτε τον στην τελετή απονομής να ερμηνεύει ένα κομμάτι της παράστασης, κατεβαίνοντας στις πρώτες σειρές των καλεσμένων και κάνοντας lapdance στους Ορλάντο Μπλουμ και Στινγκ!) με το γνωστό του αιρετικό χιούμορ απαιτεί εξηγήσεις από τον σκηνοθέτη του: γιατί δεν μπορεί να πιει μία γουλιά από την μπύρα του on camera;
Από εκεί και πέρα το χάος! Το διαφημιστικό ξεφεύγει εντελώς, με τον Χάρις να επιμένει να μην καταλαβαίνει τους κανόνες - απλούστατα σατιρίζοντας ότι... κανείς, ούτε στον κόσμο, ούτε στην ίδια τη βιομηχανία, τους καταλαβαίνει!
Αν σας ενδιαφέρει ένα μικρό παρασκήνιο: η αμερικανική κυβέρνηση δεν έχει περάσει καμία νομοθεσία που να απαγορεύει την κατανάλωση αλκοόλ σε τηλεοπτικές διαφημίσεις. Ούτε το Kονγκρέσο έχει περάσει νόμους απαγορεύοντας την κατανάλωση αλκοόλ στον τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό αέρα, ούτε η FCC (το αντίστοιχο ραδιοφωνικό και τηλεοπτικό συμβούλιο) έχει ή εφαρμόζει κάποιον αντίστοιχο κανόνα.
Το θέμα είναι καταρχήν συνδικαλιστικό: η ομοσπονδία ζυθοποιίας έχει εθελοντικά θεσπίσει τους δικούς της κανονισμούς, οι οποίοι περιορίζουν κάποια πράγματα - όχι όμως την «κατανάλωση αλκοόλ σε τηλεοπτικές διαφημίσεις». Ή τουλάχιστον, όχι ακριβώς. Παρόλο που κανείς είναι ελεύθερος να δείξει σε τηλεοπτικές διαφημίσεις κατανάλωση αλκοόλ, δεν μπορεί να το κάνει όμως σε υπερβολή, αποτυπώνοντας καταστάσεις μέθης, όπου η κατανάλωση γίνεται γρήγορα ή όπου το αλκοόλ είναι μέρος ενός παιχνιδιού/πρόκλησης, που οδηγεί σε μέθη...
Οπότε ποιος ευθύνεται για την πλήρη και ολοκληρωτική απαγόρευση έστω μίας γουλιάς μπύρας, όπως το ζητά ο φουκαράς Νιλ Πάτρικ Χάρις; Τα ίδια τα αμερικανικά κανάλια! Ο, απαρχαιωμένος σε πολλά, Τηλεοπτικός Kώδικας (ο οποίος απαγορεύει εντελώς το να δείξεις κάποιον να πίνει αλκοόλ σε διαφήμιση) εφαρμόζεται από τα περισσότερα αμερικανικά κανάλια (για αυτό και το σχόλιο του "σκηνοθέτη'': «πιστεύεις ότι οι διευθυντές των καναλιών μαζεύτηκαν σ' ένα μίτινγκ για να αποφασίσουν κανόνες ειδικά για σένα, Νιλ Πάτρικ Χάρις;»)
Πάντως, υπήρξε κι άλλη μία διαφήμιση στο παρελθόν που σατίριζε ακριβώς το ίδιο πράγμα, με πρωταγωνιστή τον Πολ Χόγκαν. Δείτε την:
Διαβάστε ακόμα: