Industry

MFI Script 2 Film Workshops: Ραντεβού στην Ρόδο

στα 10

Ολοκληρώθηκαν πριν λίγες μέρες τα 23α labs ανάπτυξης σεναρίου του ΜΙΚ, έχοντας φιλοξενήσει και καθοδηγήσει 34 σχέδια για ταινίες, ντοκιμαντέρ και τηλεοπτικές σειρές.

MFI Script 2 Film Workshops: Ραντεβού στην Ρόδο

Στον ξενώνα Πολυβώτης πάνω από το λιμάνι του Μανδρακίου, την τελευταία μέρα των εργαστηρίων ανάπτυξης σεναρίου του Μεσογειακού Ινστιτούτου Κινηματογράφου, ολοκληρώνεται το doc lab με ένα αυθεντικό pitching. Προσωπικά, πρώτη φορά γίνομαι μάρτυρας της διαδικασίας πλασαρίσματος ενός προσχεδίου για ταινία σε υποψήφιους παραγωγούς. Οι εκπαιδευτές, Μάρκος Γκαστίν και Όβε Γιένσεν, επεμβαίνουν μονάχα σποραδικά σήμερα -καθοδηγούσαν για 13 συνεχόμενες μέρες τους συμμετέχοντες στα εργαστήρια κινηματογραφιστές-, και τον συντονισμό έχει αναλάβει η βοηθός εκπαιδεύτρια Αγγελική Βέργου, υπεύθυνη του Forum Συμπαραγωγών Crossroads του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Διαβάστε ακόμη: MFI Script 2 Film Workshops: Script International

Οι εκπαιδευόμενοι παρουσιάζουν ένας-ένας το project τους σε δύο παραγωγούς, μία Αγγλίδα και μια Γερμανίδα, που έχουν συνδεθεί διαδικτυακά με την αίθουσα του lab. Έχουν λίγα λεπτά στη διάθεσή τους για να κάνουν ένα όσο το δυνατόν πιο περιεκτικό pitch. Μια αφήγηση-σύνοψη συνοδευόμενη από εικόνες, είτε είναι φωτογραφίες, είτε σχέδια τύπου storyboards, είτε ακόμη πλάνα που έχουν ήδη γυριστεί από το μελλοντικό φιλμ. Η παρουσίαση του Άγγελου Τσαούση, που ετοιμάζει το ντοκιμαντέρ «Humanς of Silk Road», πάνω στον Νέο Δρόμο του Μεταξιού που σχεδιάζει από χρόνια η Κίνα και τις παρενέργειες της πώλησης του Σκαραμαγκά στην Cosco, είναι παραφορτωμένη σε power points, κατά τις παραγωγούς. Μικροπαρατηρήσεις ακολουθούν και για εκείνη της Ειρήνη Βουρλούμη, η οποία έχει ήδη ένα teaser για την ταινία της (με τον Λεωνίδα Λιάμπεη) «The Secrets of the Owl». Ακούγεται, πάντως, πολύ ενδιαφέρον τούτο το πορτρέτο της σύγχρονης Αθήνας μέσα από τις εμπειρίες έξι διαφορετικής ιδιοσυγκρασίας ταξιτζήδων.

mfi

50 κινηματογραφιστές δούλεψαν 25 σενάρια ταινιών μυθοπλασίας, τρία σχέδια τηλεοπτικών σειρών και έξι υπό ανάπτυξη ντοκιμαντέρ στην 23η έκδοση των εργαστηρίων του ΜΙΚ στη Νίσυρο. Οι περισσότεροι δια ζώσης, Έλληνες και ξένοι. Είμαστε βέβαιοι πως, ειδικά οι διεθνείς, αδημονούσαν για αυτές τις συνεδρίες σε φυσικό νησιώτικο ντεκόρ μετά από τόσους μήνες πανδημικού άγχους και εγκλωβισμού. Αν και, τελικά, ανάλογο είναι το στρες και για την ταινία σου. Για τον εκπαιδευόμενο, ακόμη και ένα πιάτο φαγητό στην ταβέρνα δεν μπορεί να μη συνοδεύεται από χαρτιά και λάπτοπ, σημειώσεις και διορθώσεις, συλλογισμό και προσήλωση.

Τα πράγματα να είναι ίσως λίγο πιο απαιτητικά στα σχέδια ταινιών μυθοπλασίας, όπου υπάρχει γραφή μονάχα και λόγος, αλλά ούτε η παραμικρή εικόνα. Εξ ου και οι γεμάτοι σημειώσεις μαυροπίνακες στις αίθουσες του Γυμνασίου του Μανδρακίου όπου γίνονται φέτος τα εν λόγω εργαστήρια (εκτάκτως, καθώς το δημοτικό, που υπήρξε επί χρόνια η έδρα τους, βρίσκεται υπό ανακαίνιση). Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος έχει φουλάρει τον πίνακα με σχεδιαγράμματα και ψάχνει για κενά, ενώ ζητά από την Ουκρανή Σβιτλάνα Τόπορ να τροφοδοτήσει με κίνητρα την λαθρέμπορο ηρωίδα του project της «No Smoking at the Border». Οι πίνακες στις τάξεις των Δημήτρη Εμμανουηλίδη (με βοηθό trainer την Αλεξάνδρα Μιχαηλίδου Τζαρίδου) και Γιαν Φλάισερ (με βοηθό trainer τον Ηλία Δημητρίου) είναι ήδη χιλιοσβησμένοι και ξαναγραμμένοι. Πετυχαίνουμε τον πρώτο καθώς συζητά με τον Ισπανό Αντριάν Σιλβέστρε για έναν ελιγμό στο σενάριο του ερωτικού του δράματος «Bongoland», λίγο πριν ο Βαγγέλης Ευαγγελινός (ο πρωταγωνιστής του «Πρόστιμου» είναι επίσης εδώ για ένα δικό του σχέδιο με τον Νίκο Τσεμπερόπουλο, το «Just Be Yourself») παρέμβει με μια δική του, αστυνομικής λογικής πρόταση για τον ίδιο ελιγμό. Ο δε Γιαν Φλάισερ συμβουλεύει έναν άλλο Ισπανό, τον Πάου Σουμπιρός Μπος, να αποφύγει να εμπλουτίσει με νέα πράγματα τον πρωταγωνιστικό του χαρακτήρα στο οικογενειακό δράμα «Endplay» και να βασίζεται μονάχα στις φυσικές, εύλογες αντιδράσεις του σε καταστάσεις, έτσι όπως ήδη τον έχει χτίσει. Εδώ θα συμβάλλει με τη δική του παρέμβαση ο Σκοπιανός Γκεόργκι Ουνκόφσκι, σκηνοθέτης του σχεδίου «DJ Ahmet».

mfi Βασιλική Διαγουμά

mfi Φερνάντο Λεόν Ντε Αρανόα

Βοηθά γενικά η συλλογική διάδραση, όπως πάντα στα εργαστήρια του ΜΙΚ. Βοηθούν μαζί και οι διαλέξεις, οι προβολές, οι παράλληλες εκδηλώσεις. Φέτος, ανάμεσα σε άλλα, το q&a με τον Καναδό σκηνοθέτη Τζέρεμι Ποντέσουα (τελικά διαδικτυακό, όπως και πέρυσι), η παρουσίαση των κινήτρων του ΕΚΟΜΕ από την Βασιλική Διαγουμά, το masterclass του Ισπανού σκηνοθέτη Φερνάντο Λεόν Ντε Αρανόα και η προβολή της έξοχης ταινίας του «Δευτέρες με Λιακάδα» στην Πλατεία Ηρώων του Μανδρακίου, ή η pop up προβολή, στον ίδιο υπαίθριο χώρο, του πολυβραβευμένου αστυνομικού δράματος του Βούλγαρου Στέφαν Κομαντάρεφ «Rounds», που είχε αναπτυχθεί ως σενάριο σε αυτά ακριβώς τα εργαστήρια πριν λίγα χρόνια.

Να θυμίσουμε πως τα 23α Script 2 Film Workshops δεν τελειώνουν εδώ. Eπονται δύο online κύκλοι συνεδριών μέχρι το τέλος της χρονιάς και μία ενδιάμεση, δια ζώσης διοργάνωση στην Ρόδο, στα μέσα του Οκτώβρη, εφόσον φυσικά το επιτρέψουν οι περί Covid συνθήκες.


Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες στο επίσημο site του ΜΙΚ. και στην επίσημη σελίδα του στο Facebook.

Τα MFI Script 2 Film Workshops υποστηρίζονται από το πρόγραμμα Creative Europe/MEDIA της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και τους Δήμους Νισύρου & Ρόδου, την ΕΡΤ και το Εθνικό Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας ΑΕ (ΕΚΟΜΕ ΑΕ). Συνεργάζονται με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Forum Συμπαραγωγών Crossroads, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και την Αγορά Thessaloniki Doc Market, το Sofia Meetings, το Meetings On The Bridge, το Visions du Reel του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Νιόν, το DOK Industry του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Λειψίας, το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Λος Άντζελες, το Τμήμα Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, τη Σχολή Σταυράκου και το ΙΕΚ ΑΚΜΗ.

MFI Script 2 Film Workshops 607 6