Λίγες σκηνές ήταν αρκετές για να κάνουν τη διάφορα. Ο «Αντώνης Παρασκευάς» έκανε την αίθουσα να γελάσει σε μια, έδειξε το σοβαρό του πρόσωπο σε μια άλλη και σύστησε έναν χαρακτήρα που θες να γνωρίσεις καλύτερα στο υπόλοιπο της ταινίας.
Η ιστορία μιας τηλεοπτικής προσωπικότητας που σκηνοθετεί την εξαφάνισή του και απομονώνεται σε ένα ερημικό ξενοδοχείο εκτός σεζόν, έχει για πρωταγωνιστή τον πάντα εξαιρετικό Χρήστο Στέργιογλου και ένα ύφος που υπόσχεται κάτι αληθινά ενδιαφέρον σε ένα ντεμπούτο που έχει όλα τα φόντα να φτάσει μακριά.
Διαβάστε περισσότερα για την «Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά»
Ο διευθυντής του φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι, Κάρελ Οχ, μιλώντας πριν την απονομή, είπε ότι του αρέσει να υπάρχει μια «συνέχεια» στα πράγματα και μίλησε για το πως αρκετά από τα φιλμ που βρίσκονταν πέρσι στο Works in Progress, είναι φέτος στο επίσημο πρόγραμμα του φεστιβάλ. «Αναμεσά τους και το “L” του Μπάμπη Μακρίδη που ξεκίνησε πέρσι από το Κάρλοβι για να ταξιδέψει στο Sundance, το Ρότερνταμ και τώρα πάλι πίσω στο φεστιβάλ μας», είπε.
Αυτό που ακολούθησε, είχε όντως μια αίσθηση συνέχειας, αφού όπως και πέρσι με το «L», ήταν μια ελληνική ταινία που έκανε την πιο έντονη αίσθηση κι έφυγε με το (για πρώτη φορά θεσπισμένο βραβείο) των δέκα χιλιάδων ευρώ σε τεχνική βοήθεια από το Τσέχικο στούντιο Barrandov.
«Νιώθω σίγουρα χαρούμενη αλλά και λίγο αμήχανη» λέει γελώντας η Ελίνα Ψύκου μετά τη βράβευσή της. «Είναι η πρώτη φορά που βρίσκομαι σε ένα μεγάλο φεστιβάλ, αλλά εκτός του ότι ήταν μια εξαιρετική εμπειρία, τώρα έμαθα, την επόμενη φορά θα το κάνω ακόμη καλύτερα. Η αμηχανία, έχει να κάνει και με το ότι η ταινία έγινε με έναν τρόπο εντελώς “οικογενειακό” και τώρα βρίσκομαι εδώ, σε εντελώς διαφορετικά μεγέθη, σε έναν κόσμο που δεν γνωρίζω στ΄αλήθεια. Αλλά βρίσκω ότι έχει ενδιαφέρον να τον παρατηρείς, είναι αστείος, με την καλή έννοια, διασκεδαστικός είναι ίσως το πιο σωστό. Και είμαι σίγουρη ότι το βραβείο θα βοηθήσει τον «Αντώνη Παρασκευά», όχι μόνο γιατί δεν είχαμε όλα τα χρήματα για να ολοκληρώσουμε το post production, αλλά γιατί η προβολή και μόνο, δημιούργησε ήδη ένα ενδιαφέρον γύρω από το φιλμ».
Δείτε παρακάτω το βίντεο από τη βράβευση.
Ομως εξίσου καλή αίσθηση άφησε και «Wild Duck», επίσης πρώτη μεγάλου μήκους του Γιάννη Σακαρίδη, ένα πολιτικό φιλμ με ήρωα έναν άντρα που αναζητά την αλήθεια πίσω από μια σειρά παράνομων κεραιών τηλεπικοινωνιών.
«Είναι δύσκολο να παρουσιάσεις κάτι σε μια τόσο πρώιμη φάση, βρισκόμασταν μόλις στη δεύτερη μέρα μοντάζ όταν στείλαμε τα clip οπότε και μόνο ότι είμαστε εδώ είναι πολύ σημαντικό» λέει ο Γιάννης Σακαρίδης. Οσο για όλη τη διαδικασία του pitching βρήκε πως ήταν «μια πολύ σημαντική εμπειρία, αφού το πρόγραμμα είχε πολύ δυνατές ταινίες από μια γεωγραφική περιοχή που πάντα με ενδιέφερε. Η αντίδραση απέναντι στο «Wild Duck» ήταν πολύ θετική, ήδη είχαμε κρούσεις από φεστιβάλ και sales agents. Είναι κάτι που σε κάνει από νωρίς κιόλας να νιώθεις ότι είσαι κομμάτι ενός διεθνούς πράγματος».
Διαβάστε περισσότερα για το «Wild Duck»
Κι ευτυχώς, το ελληνικό σινεμά, παρά τις ολοκληρωτικά αντίξοες συνθήκες, εξακολουθεί να αποτελεί ενεργό κομμάτι του ζωντανού, παγκόσμιου κινηματογραφικού «εδώ και τώρα» και συνεχίζει να προσφέρει ευχάριστες εκπλήξεις.
Και δεν είναι μόνο η δική μας εντύπωση. Το επαγγελματικό περιοδικό, Screen International, έγραψε εξαιρετικά λόγια για τα δυο ελληνικά projects χαρακτηρίζοντάς τα ως τα πλέον «stylish» κι ενδιαφέροντα της φετινής σοδειάς. Κι όλα δείχνουν ότι τα καλά νέα δεν θα τελειώσουν εκεί, αφού, «Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού» του Εκτορα Λυγίζου ετοιμάζεται για την πρεμιέρα του μεθαύριο, στο Διαγωνιστικό του φεστιβάλ, έχοντας ήδη δημιουργήσει ένα έντονο buzz.
Ελπίζουμε λοιπόν σε μια ανάλογη συνέχεια...
Tags: Ελίνα Ψύκου, γιώργος καρναβάς, Γιάννης Σακαρίδης, η αιώνια επιστροφή του αντώνη παρασκευά, wild duck, έκτορας λυγίζος, το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού, KVIFF 12, kviff 2012, ΚΑΡΛΟΒΙ ΒΑΡΙ 2012