Buzz

Οσα είπαν τα «Καλά Παιδιά» μεταξύ τους, στα 25α τους γενέθλια

στα 10

Στο Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα, το φεστιβάλ «του Ρόμπερτ Ντε Νίρο», οι πρωταγωνιστές του «Goodfellas» ξανασυναντήθηκαν για τα 25 χρόνια της ταινίας και θυμήθηκαν τα απίστευτα!

Οσα είπαν τα «Καλά Παιδιά» μεταξύ τους, στα 25α τους γενέθλια

To 1990 Πρόεδρος της Αμερικής ήταν ο Τζορτζ Μπους πατήρ, Πρωθυπουργός της Ελλάδας ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, ο Μιχαήλ Γκορμπατσόφ έστελνε τα στρατεύματά του στο Αζερμπαϊτζάν κι ο MC Hammer προειδοποιούσε ότι U Can't Touch This. Ναι, το 1990 είναι μακριά - 25 χρόνια μακριά, όσα ακριβώς έχουν περάσει από την έξοδο στις αίθουσες του «Goodfellas», ενός από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα του Μάρτιν Σκορσέζε που έδωσε νέα πνοή στην γκανγκστερική ταινία, βρέθηκε υποψήφιο για 6 Οσκαρ - κέρδισε το Β' Ανδρικού ο Τζο Πέσι - και στρογγυλοκάθησε στην πολύ δική του θέση στην ιστορία του σινεμά.

Δείτε ακόμη: Ο Ρέι Λιότα περιγράφει το ιστορικό μονοπλάνο των «Καλών Παιδιών» στο Copacabana

Το Φεστιβάλ τη Τραϊμπέκα, με ιδρυτή, άλλωστε, τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο, αποφάσισε να μην αφήσει την 25η επέτειο της ταινίας να πάει χαμένη κι έτσι στην τελετή λήξης του, στις 25 Απριλίου, σε μια βραδιά με οικοδεσπότη τον Τζον Στιούαρτ, πρόβαλλε ξανά τα «Καλά Παιδιά» στη μεγάλη οθόνη για το κοινό. Εκεί βρέθηκαν οι πρωταγωνιστές του φιλμ, Ρέι Λιότα, Λορέιν Μπράκο, Πολ Σορβίνο και φυσικά ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο, μαζί κι ο σεναριογράφος της ταινίας Νίκολας Πιλέτζι και μοιράστηκαν τις αναμνήσεις τους. Ο Τζο Πέσι δεν μπόρεσε να παρευρεθει αλλά, όπως επεσήμανε ο Ντε Νίρο, έστειλε το μήνυμα «Fuck fuck fuckity fuck fuck fuck. Fuck!» Ο Μάρτιν Σκορσέζε κι ο παραγωγός Εργουιν Γουίνκλερ επίσης απουσίασαν, καθώ βρίσκονται στην Ταϊβάν στα γυρίσματα του «Silence». Παρόλ' αυτά, οι παρευρισκόμενοι ήταν υπεραρκετοί για να γεμίσουν μια βραδιά με νοσταλγία, παραλειπόμενα και χιούμορ. Διαβάστε παρακάτω τα highlights.

Διαβάστε ακόμη: «Fare Thee Well». Ο Μάρτιν Σκορσέζε θα κινηματογραφήσει τις τελευταίες συναυλίες των Grateful Dead!

Ο Νίκολας Πιλέτζι ήταν δύσπιστος Ο Πιλέτζι εργαζόταν τότε στους New York Times, απολαμβάνοντας ήδη τη δημοσιότητα γύρω απο το βιβλίο του, «Wiseguy», για τη ζωή του Χένρι Χιλ. Εβρισκε επανειλημένα μηνύματα ότι του είχε τηλεφωνήσει ο Μάρτιν Σκορσέζε, αλλά πίστευε ότι ο κριτικός κινηματογράφου της εφημερίδας του έκανε πλάκα. Ο Σκορσέζε, απορημένος που ο νεαρός συγγραφέας δεν ανταποκρινόταν στο ενδιαφέρον του, τηλεφώνησε στην τότε σύζυγο του Πιλέτζι, τη Νόρα Εφρον και της εξήγησε ότι ήθελε να συνεργαστεί με τον άντρα της. Γυρίζοντας σπίτι ένα βράδυ ο Πιλέτζι, βρήκε την Εφρον έξαλλη: «Είσαι με τα καλά σου; Σε ψάχνει ο Σκορσέζε! Πάρτον τηλέφωνο!»

Ο Ρέι Λιότα ξέρει πώς να λέει hello Ο Ρέι Λιότα ήταν ο πρώτος ηθοποιός που, με την πρόταση του Ντε Νίρο, είδαν οι παραγωγοί για το καστ του «Goodfellas». Ομως ένα χρόνο αργότερα ο Λιότα δεν είχε λάβει κάποια απάντηση. Συναντήθηκε με τον Σκορσέζε τυχαία στο Φεστιβάλ Βενετίας, όπου ο ηθοποιός συμμετείχε με το «Dominic and Eugene» και ο σκηνοθέτης με τον «Τελευταίο Πειρασμό». Θυμάται ο Λιότα: «Τον είδα στο λόμπι του ξενοδοχείου. Με τον τρόπο που του είπα "hello", όλα, ξαφνικά, έγιναν πραγματικότητα.»

H κλασική σκηνή του Τζο Πέσι («how the fuck am I funny?») είχε συμβεί στον ίδιο Είναι η μια από τις αξέχαστες σκηνές της ταινίας, η οποία, στην ουσία και χάρισε στον Τζο Πέσι το Οσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου. Ωστόσο ο μονόλογος ήταν ιδέα του ίδιου του ηθοποιού: μια μέρα στις πρόβες αφηγούνταν στους υπόλοιπους αυτό το περιστατικό που είχε συμβεί στον ίδιο (από την πλευρά του Χένρι φυσικά), μια μέρα που μιλούσε μ' έναν γνωστό του, μέρος της μαφιόζικης «οικογένειας», στο Κουινς της Νέας Υόρκης. Ο Σκορσέζε άκουσε την αφήγηση και ζήτησε από τον Πέσι να αυτοσχεδιάσει στην πρόβα κι η σκηνή προστέθηκε στο σενάριο. Οταν, όμως, στο γύρισμα ο Τζο Πέσι άρχισε και πάλι ν' αυτοσχεδιάζει στην ίδια σκηνή, ο σκηνοθέτης του τού θύμισε... να μένει πιστός στο σενάριο! Θυμηθείτε τη σκηνή εδώ:

Διαβάστε ακόμη: O Μάρτιν Σκορσέζε επιστρέφει στη Νέα Υόρκη του «Ταξιτζή»


Ο Πολ Σορβίνο τρόμαξε τόσο από τον ήρωά του που σχεδόν εγκατέλειψε την ταινία Μετά από τέσσερις εβδομάδες προβών ο Πολ Σορβίνο ήταν έτοιμος... ν' αφήσει το φιλμ! «Τηλεφώνησα στον ατζέντη μου,» θυμήθηκε ο ηθοποιός «και του είπα, πρέπει να με αποδεσμεύσεις, δεν μπορώ να το κάνω αυτό το πράγμα. Η εξωτερική μορφή του ήρωα, του Πόλι, το περπάτημα, η ομιλία ενός μεσήλικα Ιταλοαμερικανού από τη Νέα Υόρκη ήταν εύκολα. Αλλά δυσκολεύτηκα με τον εσωτερικό κόσμο του ήρωα, τις αλλόκοτες διακλαδώσεις του. Στο σπίτι, αυτοί οι τύποι είναι οικογενειάρχες. Κι όταν βρίσκονται έξω, πυροβολούν ανθρώπους, τους δολοφονούν. Αυτό απέχει τόσο από μένα... Προσπάθησα να βρω τον χαρακτήρα του ήρωα και χάθηκα. Κι έτσι ζήτησα να φύγω.» Αμέσως μετά, όμως, ο Σορβίνο πήγε να ισιώσει τη γραβάτα του στον καθρέφτη κι είδε τον Πόλι να τον κοιτάζει. «Κι αυτό με τρομοκράτησε. Α, σκέφτηκα, ώστε αυτός είναι ο τύπος.» Κι έτσι, έχοντας βρει την ουσία του ήρωά του, παρέμεινε στην ταινία.

H σκηνή του «Layla» σκηνοθετήθηκε σύμφωνα με το τραγούδι κι όχι το αντίστροφο Ο Μάρτιν Σκορσέζε δεν ήταν παρών στη συζήτηση, έστειλε όμως ένα εισαγωγικό βίντεο κι εκεί εξήγησε ότι η σκηνή της ταινίας με τα αμέτρητα πτώματα και το «Layla» των Derek and the Dominos ξεκίνησε με την επιλογή του τραγουδιού. Η σκηνή σχεδιάστηκε σύμφωνα με το «Layla» και το τραγούδι παιζόταν δυνατά στο γύρισμα για να εναρμονίζονται μ' αυτό η κίνηση της κάμερας και οι ηθοποιοί. Θυμηθείτε τη σκηνή παρακάτω:

Διαβάστε ακόμη: Ο Μάρτιν Σκορσέζε προτείνει τις ταινίες που πρέπει να δείτε πριν πεθάνετε!


Ο πραγματικός Χένρι Χιλ επιδοκίμασε τον Ρέι Λιότα Σύμφωνα με τις οδηγίες του Σκορσέζε, ο Ρέι Λιότα δε συνάντησε καθόλου τον Χένρι Χιλ στη διάρκεια του γυρίσματος, για να μην επηρεάσει η γνωριμία την ερμηνεία του. Οταν, ωστόσο, το «Goodfellas» άρχισε να προβάλλεται στις αίθουσες, ο Λιότα έλαβε ένα τηλεφώνημα από τον Χιλ, που του ζητούσε να συναντήσει τον ίδιο και τον αδελφό του σ' ένα μπιλιαρδάδικο. Ο Λιότα έφτασε στο ραντεβού με τον πρώην γκάνγκστερ ελαφρώς φοβισμένος, αλλά ο Χένρι Χιλ τον πλησίασε κι αμέσως του είπε, «σ' ευχαριστώ που δε μ' έκανες να μοιάζω με μαλάκα.»

H σκηνή στο σπίτι της μαμάς του Τόμι δεν υπήρχε στο σενάριο Οι τρεις συνεργάτες, ο Τόμι, ο Τζίμι κι ο Χένρι, πηγαίνουν νύχτα στο σπίτι της μητέρας του Τόμι, κυρίως για να πάρουν ένα μαχαίρι κι ένα φτυάρι για να τεμαχίσουν και θάψουν το θύμα που έχουν κλείσει στο πορτ-μπαγκάζ. Τη μαμά φυσικά υποδύεται η πραγματική μαμά του Μάρτιν Σκορσέζε, η οποία σηκώνεται και, τι άλλο, τους σερβίρει spaghetti with meatballs! Στο σενάριο, η σκηνή είχε δυο αράδες διάλογο. Ο σχεδόν 5λεπτος διάλογος που ξετυλίγεται στη σκηνή αυτοσχεδιάστηκε στο γύρισμα, με μια συζήτηση που κανονικά θα συνηθιζόταν σε οποιοδήποτε ιταλοαμερικανικό (και ελληνικό, άλλωστε), οικογενειακό τραπέζι: γιατί δε μου τηλεφωνείς, γιατί δεν κοιμάσαι αρκετά, γιατί δεν παντρεύεσαι... Θυμηθείτε τη σκηνή παρακάτω:

Διαβάστε ακόμη: Η αγαπημένη ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε από τον... Μάρτιν Σκορσέζε!


Ο Χένρι Χιλ συμβούλευσε την ομάδα πώς βγάζεις κέτσαπ απ' το μπουκάλι Μπορεί ο Σκορσέζε να μην ήθελε ο Ρέι Λιότα να συναντήσει τον πραγματικό Χένρι Χιλ στη διάρκεια του γυρίσματος, ο ίδιος όμως συχνά του τηλεφωνούσε για να ζητήσει οδηγίες ή συμβουλές, θυμήθηκε ο Νίκολας Πιλέτζι. Μια τέτοια περίπτωση ήταν, στην ακριβώς παραπάνω σκηνή, για το πώς θα έπρεπε ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο να βάλει στο πιάτο του κέτσαπ: να χτυπήσει με δύναμη τον πάτο του μπουκαλιού, να το βγάλει με το μαχαίρι, να χτυπήσει το μπουκάλι στα πλάγια; «Αυτές οι μικρές στιγμές παρανοϊκής αυθεντικότητας είναι που κάνουν τις ταινίες του Μάρτι πειστικές,» είπε ο Πιλέτζι.

Τα δοκιμαστικά ήταν σκέτη καταστροφή Στο εισαγωγικό του βίντεο ο Μάρτιν Σκορσέζε είπε ότι έκανε με όλους τους πρωταγωνιστές του δοκιμαστικά γυρίσματα στην Καλιφόρνια και ήταν όλα τους... φρικτά! Γι' αυτό και η κατοπινή αναγνώριση της ταινίας ήταν όχι μόνο λιγάκι απρόσμενη, αλλά και πολύ πιο ευπρόσδεκτη.

Ο Σκορσέζε κι ο Πιλέτζι έγιναν... ανεπιθύμητα πρόσωπα στο αγαπημένο τους εστιατόριο O Μάρτιν Σκορσέζε κι ο Νίκολας Πιλέτζι έτρωγαν συχνά μαζί σ' ένα ιταλικό εστιατόριο στην Τραϊμπέκα, το οποίο απέφυγαν να ονομάσουν. Αφότου το «Goodfellas» βγήκε στις αίθουσες, ο ιδιοκτήτης τούς αρνήθηκε την είσοδο, επειδή η ταινία προσέβαλε «μια συγκεκριμένη εθνική ομάδα»!

Διαβάστε ακόμη: