Δεν το είχαμε κανονίσει, αλλά το αφιέρωμα του Flix it στη Στέγη στον Μάη του '68 συνέπεσε με απεργίες στα μέσα μαζικής μεταφοράς, αποδεικνύοντας πως το φανατικό κοινό των προβολών μας βρίσκει πάντα τρόπο να φτάσει στον προορισμό του. Μπαίνοντας χωρίς ίχνος νοσταλγίας, αλλά με απόλυτη συνείδηση της σινεφιλικής πλευράς μιας επανάστασης που κρατάει ακόμη, επιστρέψαμε στον Μάη του '68, είδαμε δύο κλασικές ταινίες που έτυχε να μην προβληθούν ποτέ στο Φεστιβάλ των Καννών του Μαΐου του 1968 και μια ολοκαίνουργια ταινία για τον ίσως μεγαλύτερο κινηματογραφιστή ήρωα της επανάστασης: τον Ζαν-Λικ Γκοντάρ.
(φωτογραφίες: Πηνελόπη Γερασίμου)
Στις 5 το απόγευμα, προβλήθηκε σε αποκατεστημένη κόπια, ένα μήνα περίπου μετά το θάνατο του δημιουργού του, το «Φωτιά... Πυροσβέστες» του Μίλος Φόρμαν, η πρώτη έγχρωμη ταινία του διάσημου Τσέχου σκηνοθέτη και ουσιαστικά το εισιτήριό του για το Χόλιγουντ, όπου θα διέπρεπε με αριστουργήματα όπως το «Στη Φωλιά του Κούκου» ή το «Amadeus». Προλόγισε ο σκηνοθέτης Γιάννης Κορρές.
Στις 7, η δεύτερη ταινία του προγράμματος ήταν, σε μια από τις σπάνιες προβολές της στην Ελλάδα, το «Peppermint Frappe» του Κάρλος Σάουρα, η ταινία κατά τη διάρκεια της προβολής της οποίας διακόπηκε οριστικά το Φεστιβάλ των Καννών του Μάη του 1968. Προλόγισε ο σκηνοθέτης Γιώργος Ζώης.
Στις 9 το βράδυ, ξεκίνησε σε πρώτη προβολή στην Ελλάδα, πριν από την έξοδό του στις αίθουσες, το «Γκοντάρ, Αγάπη Μου» του Μισέλ Χαζαναβίσιους, με τον Λουί Γκαρέλ στο ρόλο του Ζαν-Λικ Γκοντάρ και τη Στέισι Μάρτιν στο ρόλο της συζύγου του Γκοντάρ, ηθοποιού Αν Βιαζέμσκι.
Δείτε εδώ το βίντεο που επιμελήθηκε ο Νίκος Πάστρας, με τίτλο «To Σινεμά Εξεγείρεται», με κολάζ από συνθήματα, μουσικές και ταινίες μιας εποχής που εν δυνάμει θα μπορούσε να αλλάξει τον κόσμο. Το βίντεο έκανε την πρεμιέρα του στις προβολές του Flix it στη Στέγη, βάζοντας στο κλίμα θεατές, οργανωτές και λοιπούς νοσταλγούς...:
Διαβάστε εδώ όλα τα άρθρα του αφιερώματος του Flix στον Μάη του '68