Οσο δεν μπορούμε να πάμε σινεμά, δεν σταματάμε να βλέπουμε ταινίες (και σειρές). Και επιλέγουμε για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς
Adolescentes του Σεμπαστιάν Λιφσίτζ
Η Εμα κι η Αναΐς είναι καλύτερες φίλες ακόμη κι αν όλα γύρω τους δείχνουν να τους στέκονται εμπόδιο, από το κοινωνικό τους περιβάλλον, έως τις προσωπικότητές τους. Το ντοκιμαντέρ του Σεμπαστιάν Λιφσίτζ τις ακολουθεί από τα 13 έως τα 18 τους, σε μια περίοδο ριζικής μεταμόρφωσης και νέων εμπειριών. Μέσα από τις προσωπικές τους ιστορίες το φιλμ προσφέρει ένα διαπεραστικό πορτρέτο της ζωής τους αλλά και της πρόσφατης ιστορίας της Γαλλίας.
H ταινία προβάλλεται στο My French Film Festival που διεξάγεται από τις 15 Ιανουαρίου μέχρι τις 15 Φεβουαρίου
Τα Παιδιά της Χελιδόνας του Νίκου Βρεττάκου
Ενας σκηνοθέτης της τηλεόρασης, με τη βοήθεια ενόας παλαίμαχου δημοσιογράφου, προσπαθεί να ολοκληρώσει ένα ρεπορτάζ για τα "παιδιά της Χελιδόνας", μιας οικογένειας που κατακερματίστηκε στη περίοδο του εμφύλιου και που τώρα όλοι βρίσκονται ξανά στην Ελλάδα. Μόνο που ο ένας μισεί τον άλλον, κανείς εδν λέει την αλήθεια και κάθε νεότερη μαρτυρία διαψεύδει κάποια προηγούμενη, σε σημείο να γίνεται αδύνατη η προσέγγιση της αλήθειας. Ταινία-στοχασμού πάνω στα τραύματα του εμφυλίου και στο πώς επηρεάζουν το σήμερα, τα «Παιδιά της Χελιδόνας» είναι ταυτόχρονα μια μπρεχτική αναφορά στη σχέση κινηματογράφου και πραγματικότητας, όπου όμως ο θεωρητικός λόγος δεν είναι εμβόλιμος και σε καμιά περίπτωση δε λειτουργεί σε βάρος των δραματικών συμβάντων. Αλέκος Αλεξανδράκης, Μαίρη Χρονοπούλου, Βασίλης Διαμαντόπουλος, Ηλίας Λογοθέτης, Στέφανος Ληναίος, Μαρία Μαρτίκα, Σοφία Αλιμπέρτη, Πέρης Μιχαηλίδης πρωταγωνιστούν.
Η ταινία προβάλλεται στην ΕΡΤ2 στις 00.00
One Night in Miami της Ρετζίνα Κινγκ
To σκηνοθετικό ντεμπούτο της Ρετζίνα Κινγκ, μιας ηθοποιού που βραβεύτηκε με Οσκαρ στο «Αν η Οδός Μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει» και εντυπωσίασε εξίσου στο τηλεοπτικό «Watchmen», είναι ένα φιλμ εξαιρετικής σιγουριάς και πυκνότητας ακόμη κι αν κατά στιγμές δυσκολεύεται να βρει έναν σταθερό ρυθμό, αγκιστρωμένο στην θεατρικότητα του έργου από το οποίο προήλθε και τις ιδέες του, τις οποίες θέλει σαφώς να υπηρετήσει. Το «One Night in Miami», φαντάζεται μια συνάντηση ανάμεσα στον Κάσιους Κλέι, αμέσως μετά την νίκη του επί του Σόνι Λίστον που τον μεταμόρφωσε σε παγκόσμιο πρωταθλητή του μποξ και λίγο πριν ασπαστεί το ισλάμ και αλλάξει το όνομά του σε Μοχάμαντ Αλι, με τρεις ακόμη εμβληματικούς μαύρους άντρες της εποχής του: Τον Μάλκολμ Χ που προετοίμαζε αυτή την μετάβασή του, τον Σαμ Κουκ, διάσημο τραγουδιστή της σόουλ που προσπαθούσε να κατακτήσει και το λευκό κοινό και τον Τζιμ Μπράουν, σταρ του φούτμπολ, που φιλοδοξούσε να κάνει καριέρα στο σινεμά. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «One Night in Miami».
Η ταινία προβάλλεται στο Amazon Prime Video
«Pretend It's A City» του Μάρτιν Σκορσέζε
Η Φραν Λίμποουιτς ξέρει τι της αρέσει - και τι δεν της αρέσει. Και δεν θα περιμένει από εσάς πρόσκληση για να σας το πει. Εδώ και δεκαετίες, η κριτικός και δοκιμιογράφος εκφράζει τις απόψεις της, ενίοτε γκρινιάρικα, πάντα τολμηρά. Νεοϋορκέζα ως το κόκκαλο, η Λίμποουιτς ανήγαγε την ειλικρίνεια σε μορφή τέχνης, μεταμφιέζοντας τις πραγματιστικές παρατηρήσεις της για την πόλη και τους κατοίκους της σ' έναν αιχμηρό σχολιασμό διαρκείας, από τον οποίο δεν γλιτώνει κανείς. Δίνοντας στις σκέψεις της Λίμποουιτς τη μορφή του αναίσχυντα διασκεδαστικού οδηγού που θα ήθελε κάθε Νοεϋορκέζος, το «Pretend It's a City» δίνει βήμα στην κλασική αστική φωνή για να μιλήσει για θέματα που εκτείνονται από τους τουρίστες, τα λεφτά, τον υπόγειο και τις τέχνες, ως την όχι-τόσο-απλή δράση του να περπατήσεις στην Times Square (υπάρχει ο σωστός τρόπος να το κάνεις). Στη διαδρομή, το παρελθόν της ίδιας της Λίμποουιτς έρχεται στο προσκήνιο: μια ζωή που διακρίνεται από συνεχή περιέργεια και αναζωογονητική ανεξαρτησία.
Ο Μάρτιν Σκορσέζε δεν συστήνει τη Φραν Λίμποβιτς στο κοινό - περισσότερο περιγραφικό για εκείνη ήταν το πρώτο ντοκιμαντέρ του, «Public Speaking», που σκηνοθέτησε για το HBΟ το 2010. Αντίθετα, την αφήνει να μονολογεί και, αποτυπώνοντας το λόγο και τις εκφράσεις της, την αποθεώνει ως κοινωνικό παρατηρητή, αυτό, άλωστε και που την έκανε διάσημη. Φίλοι εδώ και δεκαετίες, ο Σκορσέζε και η Λίμποβιτς κάθονται σ' ένα εστιατόριο και συζητούν για τα πάντα. Διαβάστε την κριτική του Flix για τη σειρά «Pretend It's A City».
Διαθέσιμη στην πλατφόρμα του Netflix
Η Ανταλλαγή (The Changeling) του Κλιντ Ιστγουντ
Στο Λος Aντζελες του 1928, ο εννιάχρονος Ουόλτερ Κόλινς εξαφανίζεται. Όταν λίγο αργότερα εμφανίζεται ένα παιδί και ισχυρίζεται πως είναι ο Ουόλτερ, η μητέρα του αρνείται πως είναι στ' αλήθεια ο γιος της, ενώ η αστυνομία, θέλοντας να σταματήσουν οι έρευνες, την πιέζει να τον αποδεχτεί. O Κλιντ Ιστγουντ αποθεώνει την Αντζελίνα Τζολί (υποψηφιότητα για Οσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου) σε μια ταινία κοινωνικής καταγγελίας που καταφέρνει να σπάσει το φράγμα του χρόνου και να καταλήξει διαχρονική - και σαν μήνυμα και σαν σινεμά, χαμηλότονη ίσως περισσότερο απ' όσο θα άξιζε στο θέμα και τους συντελεστές της. Αξίζει να την ανακαλύψετε.
Η ταινία προβάλλεται στον ΑΝΤ1 στις 23.00
Τα Κόκκινα Φανάρια του Βασίλη Γεωργιάδη
Εφτά γυναίκες, εφτά ιστορίες. Η Ελένη, μια κοπέλα που μεγάλωσε στις όχθες του Δούναβη και σπούδασε γλυπτική στο Βουκουρέστι, αλλά ο πόλεμος την έφερε στην Ελλάδα. Η «πριγκιπέσα», όπως την αποκαλούν, που συναντά κρυφά ένα νεαρό φοιτητή τον Πέτρο,, ο οποίος δεν γνωρίζει τη ζωή που κάνει. Η Ελένη είναι έρμαιο στα χέρια του Μιχαήλου, του αδυσώπητου πατρώνου της που απειλεί να τα πει όλα αν δεν υποκύψει στις επιθυμίες του. Η Μαίρη, που ερωτεύεται παράφορα τον Άγγελο, ένα ξανθό αγόρι το οποίο μαζί της γνώρισε για πρώτη φορά τον έρωτα. Η Μαρίνα, παράφορα ερωτευμένη με ένα σωματέμπορο, τον Ντόρη, εξαρτά όλη της την ύπαρξη απ' αυτόν. Η Άννα που κρατάει καλά φυλαγμένο το μεγάλο μυστικό της, την ύπαρξη ενός παιδιού, το οποίο εκείνη σπουδάζει κρυφά και αγαπά τον καπετάν Νικόλα και χρόνια πελάτη της. Η Μυρσίνη, μια νεόκοπη ιερόδουλη, η μόνη που βλέπει τις αλλαγές που έρχονται. Η Μαντάμ Παρί, η μεγαλύτερη σε ηλικία, είναι η "μάνατζερ" των κοριτσιών και είναι ερωτευμένη με τον Μιχαήλο. Η Κατερίνα, η καθαρίστρια του σπιτιού, είναι μια ταλαιπωρημένη και μεσόκοπη γυναίκα, που περιμένει τον γέρο άντρα της να βγει από το άσυλο και ονειρεύεται να φύγουν και να ζήσουν ειρηνικά στην παράγκα τους. Τα κορίτσια ζουν και εργάζονται στο "σπίτι" με τα κόκκινα φανάρια της Μαντάμ Παρί, που βρίσκεται στην Τρούμπα του Πειραιά και ονομάζεται Phryne's Bar. Λίγο αργότερα θα έρθουν τα πάνω κάτω. Θα κλείσουν όλα τα σπίτια της Τρούμπας και τα κορίτσια αναγκάζονται να φύγουν. Η κλασική ταινία του Βασίλη Γεωργιάδη που προτάθηκε για Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, με το εντυπωσιακό καστ των Τζένη Καρέζη, Δέσπω Διαμαντίδου, Κατερίνα Χέλμη, Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Ελένη Ανουσάκη, Μαίρη Χρονοπούλου και άλλους.
Η ταινία προβάλλεται στις 00.30 στο MEGA
Το Τετράγωνο (The Square) του Ρούμπεν Εστλουντ
Ο ευφυής και ωραίος Κρίστιαν (Κλάες Μπάνγκς) είναι καταξιωμένος επιμελητής σε ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης. Διαζευγμένος και αφοσιωμένος πατέρας δύο παιδιών, οδηγεί ηλεκτρικό αυτοκίνητο και υποστηρίζει κοινωφελείς οργανισμούς. Η επόμενη έκθεση που επιμελείται, με τίτλο «Tο Τετράγωνο», είναι μια εγκατάσταση που προκαλεί τον κόσμο να είναι αλτρουιστικός, υπενθυμίζοντας την ευθύνη απέναντι στον συνάνθρωπο. Oμως καμιά φορά είναι δύσκολο να ανταποκριθείς στα ίδια σου τα ιδεώδη. Ο Χρυσός Φοίνικας του Ρόυμπεν Εστλουντ, μια σάτιρα πάνω στον κόσμο της τέχνης, της κοινωνικής ευαισθησίας, της οριστικής νίκης του φαίνεσθαι πάνω στο είναι.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ERTFlix μέχρι τον Απρίλιο
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς