Οσο δεν μπορούμε να πάμε σινεμά, δεν σταματάμε να βλέπουμε ταινίες. Και επιλέγουμε για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Και μην ξεχνάτε: Flix Top Ten 2020: Ψηφίστε κι εσείς για την καλύτερη ταινία της χρονιάς και κερδίστε δώρα. Μπείτε εδώ για να μάθετε όλες τις λεπτομέρειες για τη συμμετοχή σας.
Αγάπη μου (Mon Amour) του Νταβίντ Ταμπούλ
Πενθώντας το χαμό του πρώην εραστή του από υπερβολική δόση, ο Γάλλος σκηνοθέτης David Teboul κάνει ένα ταξίδι-ιεροτελεστία μέχρι τη Σιβηρία. Εκεί έξω, κάτω από έναν τεράστιο ουρανό, βρίσκει επιτέλους το χώρο που χρειαζόταν για να τακτοποιήσει τις σκέψεις του. Περνώντας μέσα από πόλεις, χωριά, ζητάει από νέους και γέρους να μοιραστούν μαζί του ένα γεγονός που τους άλλαξε τη ζωή. Αφήνοντας τον ίδιο του τον εαυτό εκτεθειμένο στα μάτια των κατοίκων της Σιβηρίας, της μυθικής πατρίδας του πόνου, του πάγου και του αλκοόλ, καταφέρνει επιτέλους να συμφιλιωθεί με το τέλος της αγάπης.
Το βλέπετε στο Docs in Exile Film Festival που ολοκληρώνεται σήμερα 14 Δεκεμβρίου
Βιμ Βέντερς x 4
Τέσσερα αριστουργήματα του Βιμ Βέντερς παίζουν ως υπενθύμιση για ένα σινεμά που μοιάζει να έχει τελειώσει προ πολλού, αλλά παραμένει σημερινό όσο ποτέ. Οι ταινίες είναι «Η Αλίκη στις Πόλεις», «Τα Φτερά του Ερωτα», το «Παρίσι, Τέξας», και το «Ενας Αμερικάνος Φίλος».
Τα βλέπετε στο IPlatforma χωρίς συνδρομή
H Ζωή μας Μαζί (Vivre Ensemble) της Ανα Καρίνα
Ο Αλέν είναι ένας τριαντάρης καθηγητής ιστορίας που ζει μια φιλήσυχη ζωή με τη Σιλβί. Στο Σεν-Ζερμέν ντε Πρες, συναντά τη Ζιλί, μια απελευθερωμένη και εκκεντρική νεαρή γυναίκα. Ο Αλέν παρατά τη Σιλβί και μετακομίζει με την Ζιλί. Η ξεγνοιασιά τον κερδίζει και σιγά σιγά σταματά να δουλεύει. Για τις διακοπές, η Ζιλί αποφασίζει να πάει με τον Αλέν στη Νέα Υόρκη, όπου βυθίζονται στον μποέμ τρόπο ζωής του Γκρίνουιτς Βίλατζ και συναντούν τους ακτιβιστές του Σέντραλ Παρκ. Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Ανα Καρίνα, με αξιοθαύμαστο στιλ και ένταση που ξεχωρίζει ανάμεσα στη φιλμογραφία της.
Motherland του Τόμας Βένγκρις
Λίγο μετά την πτώση της ΕΣΣΔ, ο 12χρονος Κόβας ταξιδεύει για πρώτη φορά στην πατρίδα της μητέρας του, Βικτόρια, η οποία έφυγε από τη Σοβιετική - Κατεχόμενη Λιθουανία πριν από 20 χρόνια και τώρα επιστρέφει για να ανακτήσει την αγαπημένη της οικογενειακή περιουσία. Οταν θα βρουν μαζί το εγκαταλελειμμένο κτήμα στο οποί ζει μια φτωχή ρωσική οικογένεια, πρέπει να εξετάσουν πόσο μακριά είναι διατεθειμένοι να πάνε για να διατηρήσουν τα όνειρά τους ανέπαφα. Γιος Λιθουανών μεταναστών στην Αμερική, ο Τόμας Βένγκρις σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Columbia, ξεκίνησε να εργάζεται ως μοντέρ. Το «Motherland» είναι η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, σε συμπαραγωγή με την Ελλάδα.
Βλέπετε το «Motherland» εντελώς δωρεάν και online στο ArteKino Festival 2020
Ο Υπηρέτης (The Servant) του Τζόζεφ Λόουζι
O Τόνι, ένας νέος, εργένης και ξεπεσμένος αριστοκράτης αγοράζει μετά την επιστροφή του από την Αφρική ένα σπίτι στο Λονδίνο και προσλαμβάνει τον Μπάρετ, έναν υπηρέτη προκειμένου να το περιποιείται. Ο Μπάρετ δείχνει αρχικά υποδειγματικά τυπικός στη δουλειά του, ακολουθώντας κατά γράμμα τις επιταγές τόσο του αφεντικού του, όσο και της μνηστής του, Σούζαν, αν και η τελευταία διαβλέπει στον υπηρέτη μια αόρατη απειλή κι αρχίζει να του συμπεριφέρεται υποτιμητικά. Το ιδιόμορφο παιχνίδι εξουσίας μεταξύ αφέντη και υπηρέτη θα περιπλεχθεί ακόμα περισσότερο, όταν ο Μπάρετ θα φέρει στο σπίτι του αφεντικού του για τη θέση τη υπηρέτριας, τη νεαρή Βέρα, την οποία θα συστήσει ως μικρότερη αδερφη του, κάτι πολύ πιο ύποπτο όμως κρύβεται πίσω από αυτή τη σχέση, ενώ τα πράγματα θα παρεκτραπούν ακόμα περισσότερο όταν η Βέρα θα γίνει το αντικείμενο του ερωτικού ενδιαφέροντος του Τόνι και ο Μπάρετ, αφού έχει εδραιώσει τη θέση του στο σπίτι, σιγά σιγά θα αποκτήσει τον έλεγχο στη ζωή του εργοδότη του, θα τον υπονομεύσει και τελικά θα τον οδηγήσει στην καταστροφή. Ο Χάρολντ Πίντερ διασκευάζει Ρόμπερτ Μομ για λογαριασμό του Τζόζεφ Λόουζι, στην κλασική ταινία με την εκπληκτική ερμηνεία του Ντερκ Μπόγκαρντ. Διαβάστε εδώ περισσότερα για τον «Υπηρέτη».
Βλέπετε τον «Υπηρέτη» στο Κανάλι της Βουλής στις 23.00
Pride του Μάθιου Γουόρτσας
Το 1984 ξέσπασε στη Νότια Ουαλία, η απεργία των ανθρακωρύχων ενάντια στα σκληρά μέτρα που είχε λάβει εναντίον τους η νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση της Μάργκαρετ Θάτσερ. Μια ομάδα Λονδρέζων ακτιβιστών που απαρτίζεται από ομοφυλόφιλους άντρες και γυναίκες προσπάθησε τότε να συγκεντρώσει χρήματα για να υποστηρίξει τους ανθρακωρύχους και τις οικογένειές τους. Η μεγάλη βρετανική παράδοση της feel good δραμεντί που μιλάει με ελαφρύ τρόπο για τα σημαντικότερα θέματα, εδώ και για μια σκοτεινή εποχή της Αγγλίας, εν μέσω κοινωνικών και οικονομικών κρίσεων. Queer Χρυσός Φοίνικας στις Κάννες, υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Pride».
Βλέπετε το «Pride» στην ΕΡΤ2 στις 22.00
CCTV του Βασίλη Κατσίκη
Mια μικρή βιντεοκάμερα γυρίζει από χέρι σε χέρι και καταγράφει στιγμές ζωής! Ενας 18χρονος την παίρνει ως δώρο στα γενέθλιά του και την μπλοκάρει. Κάποιοι την κλέβουν από το εργαστήριο, για να αρχίσει έτσι αυτή η περίεργη οδύσσεια της, από την Ελλάδα ως τους καταυλισμούς στα σύνορα του Αφγανιστάν με το Πακιστάν και από τα αιματηρά επεισόδια της Γένοβας της Ιταλίας, στην Ισπανία και τέλος στην Αγγλία… Αυτή είναι η υπόθεση του βραβευμένου με το βραβείο της Πανελλήνιας Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου «CCTV» που το 2004 μας σύστησε τον Βασίλη Κατσίκη, με συμμετοχές στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Κάρντιφ 2004, συμμετοχή στο 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας και στο Φεστιβάλ Κινηματογραφου Θεσσαλονίκης.