Το Flix προτείνει τις καλύτερες επιλογές σε τηλεόραση, πλατφόρμες και online φεστιβάλ.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.
«Η Αποπλάνηση» (The Beguiled, 2017) της Σοφία Κόπολα
Βιρτζίνια, 1864. Ο Νότος διανύει την τρίτη χρονιά του Εμφυλίου Πολέμου, που έχει αποδειχθεί καταστροφικός. «Ο Νότος δεν συνειδητοποιεί τα τεράστια υλικά αποθέματα του Βορρά και ο Βορράς δεν συνειδητοποιεί το πείσμα για αντίσταση του Νότου» είχε πει προφητικά ο Στρατηγός Λι και είχε δίκιο. Οι οικογένειες που έχουν υποστεί το μεγαλύτερο πλήγμα έχουν αφήσει τα παιδιά τους σε οικοτροφεία, για να βρίσκουν τουλάχιστον πιο εύκολα ένα ζεστό φαγητό κι ένα ασφαλές περιβάλλον. Εκεί έχουν ξεχαστεί τα πέντε κορίτσια της ιστορίας - πολλά από αυτά έχοντας χάσει γονείς κι αδέλφια- στο σχολείο θηλέων της Μάρθα Φάρνσγουορθ, όπου καλλιτεργούν τον κήπο και διδάσκονται γαλλικά, οικοκυρικά, καλούς τρόπους. Οταν η μικρή Εϊμι, στη συνηθισμένη της βόλτα στο δάσος για να μαζέψει μανιτάρια, πέφτει πάνω σ' έναν λαβωμένο στρατιώτη του Βορρά, αυτοί οι καλοί τρόποι και το χριστιανικό καθήκον την οδηγούν να τον βοηθήσει. Να φέρει τον εχθρό στο σπίτι. Ολα τα κορίτσια, τόσο τα μικρότερα όσο και τα έφηβα, αλλά και οι δύο καθηγήτριες - η σοβαρή, συντηρητική Εντουίνα αλλά και η ίδια η μεσήλικη δειυθύντρια Φάρνσγουορθ αντιμετωπίζουν τον ερχομό του ξένου με ένα αρχικό φόβο, αλλά και αδιαπραγμάτευτο ηθικό χρέος. Να τον βοηθήσουν, να τον γιατρέψουν και μετά να τον παραδώσουν στον Συνομοσπονδιακό στρατό ως αιχμάλωτο. Σταδιακά όμως, ο στρατιώτης βρίσκει τον τρόπο να πλανέψει («beguile») τα κορίτσια - να ξυπνήσει ένστικτα κι ανάγκες που οι γυναίκες κουβαλούσαν σε λήθαργο: είτε γιατί άργησε η ενηλικίωσή τους, είτε γιατί λόγω πολέμου τούς είχε προσπεράσει οδηγώντας σε αδιέξοδη μοναξιά. Οσο ο αιχμάλωτός τους προσπαθεί να επιβιώσει και τις χειρίζεται για το συμφέρον του, τόσο ο γυναικείος ανταγωνισμός οδηγεί την ατμόσφαιρα στα άκρα. Και στο τέλος, ποιος εξαπατά ποιον;
Mε μαγική, υπνωτική κινηματογράφηση (που της χάρισε το βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάννες), πιο ανθρώπινους ήρωες, δαιμονισμένο χιούμορ κι ένα εξαιρετικό καστ (Νικόλ Κίντμαν, Ελ Φάνινγκ, Κρίστεν Νταντστ, Κόλιν Φάρελ), η Σοφία Κόπολα κατεβάζει τους τόνους στην ταινία του Ντον Σίγκελ (με πρωταγωνιστή τον Κλιντ Ιστγουντ). Διαβάστε αναλυτικά την κριτική του Flix
Προβάλλεται απόψε στις 22.00 στο STAR
«Ποιος Σκότωσε τον Ράπερ Τουπάκ Σακούρ;» (Who Killed Tupac, 2017) | Eπεισόδιο 1ο
Ο δικηγόρος Μπέντζαμιν Κραμπ, ειδικευμένος στα ζητήματα πολιτικών δικαιωμάτων, σχηματίζει μια ομάδα ειδικών, φίλων και συγγενών για να ερευνήσει τη ζωή και τον τραγικό θάνατο του ράπερ Τούπακ Σακούρ.
Σειρά ντοκιμαντέρ 6 επεισοδίων, σε σκηνοθεσία Τζέισον Σκλάβερ.
Δείτε το πρώτο επεισόδιο, απόψε στην ΕΡΤ 2 τα μεσάνυχτα
«Ο Ανθρωπος που Σκότωσε το Δον Κιχώτη» (Τhe Man Who Killed Don Quixote, 2019) του Τέρι Γκίλιαμ
O Tόμπι είναι 35χρονος σκηνοθέτης διαφημιστικών - ξιπασμένος, μεγαλομανής και κακομαθημένος. Δε δέχεται καμία παρατήρηση, δε σέβεται κανένα πρότζεκτ, κανένα παραγωγό, κανένα μπάτζετ και, πάνω από όλα, ο κυνισμός της δουλειάς έχει σκοτώσει κάθε προσωπικό όραμα. Τον συναντάμε στην επαρχιακή Ισπανία να γυρίζει μία διαφημιστική καμπάνια, με κεντρικό ήρωα κι εύρημα τον Δον Κιχώτη, εκ μέρους μίας ρωσικής βότκας (προϊόν που λανσάρει πάμπλουτος μαφιόζος χρηματοδότης), περιτριγυρισμένος από γλοιώδεις ατζέντηδες, ανόητους μεσήλικες παραγωγούς που ποζάρουν με trophy wives, κι ένα απελπισμένο συνεργείο που δεν μπορεί να στήσει πλάνο μέσα στο γραφειοκρατικό χαμό. Μέχρι που ένας πλανόδιος Ρομ δίνει στον Τόμπι ένα παλιό DVD και του θυμίζει την προηγούμενη φορά που γύρισε ταινία για το θρύλο του Θερβάντες. Οταν ήταν φοιτητής κι έκανε την πτυχιακή του, χρησιμοποιώντας τους κατοίκους του γειτονικού χωριού για πρωταγωνιστές. Αραγε ζει ακόμα ο Χαβιέ, ο υποδηματοποιός που έπαιξε τον Δον Κιχώτη του; Εχει μεγαλώσει η Ανχέλικα, η 15χρονη χωριατοπούλα Δουλτσινέα του; Ο Τόμπι κλέβει μια μηχανή από το σετ και δραπετεύει από τη τεχνοκρατική ζωή του. Δεν είναι όμως έτοιμος για όσα θα ανακαλύψει....
Το έργο ζωής που κάποτε ονειρεύτηκε ο Τέρι Γκίλιαμ και μετά από επικές αντιξοότητες που κράτησαν 25 χρόνια (όποιος έχει δει το ντοκιμαντέρ του 2002 «Lost in La Mancha», γνωρίζει πολύ καλά) το παρέδωσε στο κοινό. Διαβάστε την κριτική του Flix
Διαθέσιμο στο Nova On Demand
Gossip Girl (2021) του Τζόσουα Σάφραν
Οχι πια Μπλερ, Σερίνα, Νταν - ναι στη φανταστική μόδα, στις δολοπλοκίες, το σεξ και την κουτσομπόλα που λατρέψαμε να μισούμε. Το νέο «Gossip Girl» έκανε την πρεμιέρα του και δεν βλέπουμε την ώρα για κάθε νέο επεισόδιο! Φτιαγμένο από τον Τζόσουα Σάφραν, ο οποίος έγραψε και επιμελήθηκε την original σειρά, το καινούριο «Gossip Girl» της HBO Max (στην Ελλάδα αποκλειστικά στο Vodafone TV με νέο επεισόδιο κάθε εβδομάδα, αμέσως μετά την Αμερική), μάς μεταφέρει ξανά στο posh Upper East Side της Νέας Υόρκης. Μόνο που τώρα θα εξερευνήσουμε μια νέα γενιά εφήβων των πανάκριβων ιδιωτικών σχολείων με τους προβληματισμούς του σήμερα και την τεράστια αλλαγή από το τότε στο τώρα μέσα από τα social media.
Διαθέσιμο για streaming των πρώτη επεισοδίων και νέο επεισόδιο κάθε Παρασκευή στην πλατφόρμα της Voadafone
«Η Αλίκη στις Πόλεις» (Alice in the Cities, 1974) του Βιμ Βέντερς
Νέα Υόρκη. Για την ταινία είναι η πόλη-αφετηρία, αλλά για το σύμπαν του Φίλιπ, του 35χρονου ήρωα, μάλλον ο βαλτωμένος τερματισμός. Ο γερμανικής καταγωγής συγγραφέας είχε έρθει στη 70s Αμερική για να ζήσει την περιπέτεια. Την τυχοδιωκτική περιπλάνηση που οδηγεί στην έμπνευση, στην τέχνη, στο «όνειρο». Δεν βρήκε τίποτα. Η ανατολική ακτή τον ξέβρασε στην πολύβουη φανταχτερή μητρόπολη, στην πόλη όπου όλα μπορούν να συμβούν.Τίποτα δεν συνέβη. Το road trip έγινε, απογοήτευσε, τελείωσε. Ο ήρωας επιλέγει να μας βάλει στον κόσμο του τη στιγμή που μαζεύει τα κομμάτια και τις βαλίτσες του και παίρνει τον δρόμο του γυρισμού. Μόνο που εκεί μπορεί να κρύβεται η έκπληξη. Οταν λίγο πριν την απογείωση μία μητέρα αφήνει την εννιάχρονη κόρη της Αλις στην «προσωρινή» κηδεμονία του και εξαφανίζεται, ο Φίλιπ ξεκινά ένα διαφορετικό ταξίδι αναζήτησης: με την αθωότητα του μικρού κοριτσιού για συνοδηγό, και μία φωτογραφική μηχανή να αποτυπώνει τα συναισθήματα. Διαβάστε την κριτική του Flix για την «Αλίκη στις Πόλεις»
Διαθέσιμο στην iPLATFORMA
«Ευτυχισμένοι Μαζί» (Happy Together, 1997) του Γουόνγκ Καρ Γουάι
Ενα γκέι ζευγάρι βρίσκεται στην Αργεντινή για διακοπές. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού χωρίζουν. Μην έχοντας τα απαραίτητα χρήματα για να γυρίσει πίσω, ο ένας πιάνει δουλειά σε ένα μπαρ ως πορτιέρης και μένει σε ένα μικρό δωματιάκι. Ο πρώην σύντροφός του βγαίνει με διάφορους και τον επισκέπτεται μια μέρα στο σπίτι τραυματισμένος.
Το παροξυσμικό love story του Γουόνγκ Καρ Γουάι, η ταινία πάνω στην οποία γράφτηκε η «Ερωτική Επιθυμία», ένα από τα πιο όμορφα και σπάνια φιλμ για τις αρχές και τα φινάλε του έρωτα. Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών. Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική του Flix.
Διαβάστε επίσης την ανάλυση του Flix για το ποιητικό σινεμά του Γουόνγκ Καρ Γουάι
Διαθέσιμο για streaming στην πλατφόρμα του Cinobo
«Fear Street Part Three: 1666» (2021) του Λι Τζάνιακ
Η τριλογία ταινιών τρόμου της Λι Τζάνιακ «Οδός Τρόμου», βασισμένη στην ομότιτλη σειρά βιβλίων του Ρ. Λ. Στάιν, φτάνει στο τέλος της. Και μπορεί με το δεύτερο μέρος να παραπάτησε λιγάκι αλλά εδώ, όχι μόνο καταφέρνει να βρει μια ισορροπία ανάμεσα στο gore και την μυθολογία που χτίζει, αλλά μέσα σε όλα αυτά να μας παρουσιάσει μια ενδιαφέρουσα και σφιχτοδεμένη ιστορία γεμάτη από καλογραμμένους χαρακτήρες, η οποία κρατάει για πάνω από 300 χρόνια.
Συνεχίζοντας ακριβώς εκεί που σταμάτησε το δεύτερο μέρος, η Ντίνα μεταφέρεται στο 1666, εκεί ακριβώς που ξεκίνησαν όλα, μπαίνοντας στο σώμα της Σάρα Φίερ και να ζήσει τις τελευταίες μέρες της. Εκεί θα ανακαλύψει όλα όσα συνέβησαν πριν τον θάνατο της Φίερ αλλά και την πραγματική αλήθεια για την κατάρα που μαστίζει όλα αυτά τα χρόνια το Σεϊντισάιντ. Διαβάστε αναλυτικά την κριτική του Flix.
H ταινία (όπως και οι προηγούμενες της τριλογίας) είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα του Netflix
«Ο Κιούμπρικ με τα Δικά του Λόγια» (Kubric on Kubric, 2020) του Γκρέγκορι Μονρό
Ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ άφησε ανεξίτηλο το σημάδι του στην κινηματογραφική κληρονομιά. Ήταν ένας γίγαντας στον τομέα του. Οι σπουδαίες ταινίες του, οι οποίες μοιάζουν με άψογα έργα τέχνης, μελετήθηκαν το ίδιο από μαθητές και δασκάλους. Ολοι αναζητούσαν απαντήσεις που ο δημιουργός τους ήταν πολύ απρόθυμος να δώσει. Ενώ είναι από τους πιο σχολαστικούς σκηνοθέτες που έζησαν ποτέ, η ευκαιρία ν’ ακούσει κανείς τα λόγια του ίδιου του Κιούμπρικ ήταν σπάνια - έως τώρα.
Μέσω του κριτικού κινηματογράφου Μισέλ Σιμάν, διεθνώς γνωστού ως ειδικού στον Στάνλεϊ Κιούμπρικ, παρακολουθούμε μία σειρά από σπάνιες συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της τριαντάχρονης σχέσης τους. Σε συνδυασμό με τις εξαιρετικές πηγές που η οικογένεια του Κιούμπρικ επέτρεψε να χρησιμοποιηθούν, αυτή η ταινία σκιαγραφεί ένα οικείο πορτρέτο ενός από τους πιο αναγνωρισμένους αλλά ακόμη μυστηριώδεις σκηνοθέτες όλων των εποχών.
Διαθέσιμο για 14 μέρες στο ERTFLIX
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.