Το 70ό Φεστιβάλ Καννών ασχολείται με το Netflix, με το στήθος της Σούζαν Σαράντον και τον καιρό που γύρισε απότομα από βαθύ καλοκαίρι σε βαθύ φθινόπωρο. Αυτά είναι τα θέματα των πρώτων ημερών, μαζί με ένα διαγωνιστικό πρόγραμμα που αποδεικνύεται μέτριο και κατώτερο των προσδοκιών που είχε χτίσει όταν το διάβαζες στο χαρτί.
H δεύτερη ημέρα του 70ού Φεστιβάλ Καννών ήταν αφιερωμένη στο «Wonderstruck», τη νέα ταινία του Τοντ Χέινς, ένα παραμύθι γραμμένο από τον Μπράιαν Σέλζνικ ο οποίος είχε γράψει και το «The Invention of Hugo Cabret» (στο οποίο βασίστηκε το «Hugo» του Μάρτιν Σκορσέζε), αφιερωμένο στη Νέα Υόρκη, την ανθρώπινη επικοινωνία, την αναζήτηση της οικογένειας, τον Ντέιβιντ Μπόουι και το ίδιο το σινεμά.
Οι πρώτες αντιδράσεις για την ταινία ήταν μοιρασμένες, η συγκίνηση ωστόσο εμφανής και η αγάπη ακόμη μεγαλύτερη από όλο το καστ της ταινίας προς το σκηνοθέτη τους, με πρώτη και καλύτερη την Τζούλιαν Μουρ, στην τέταρτη («Safe», «Far from Heaven» και ως Τζόαν Μπαέζ στο «I'm Not There») εδώ συνεργασία της μαζί του:
«Ο Τοντ δεν είναι απλά φίλος. Είναι ο αγαπημένος μου σκηνοθέτης και συνεργάτης γιατί με γοητεύει με την ευκρίνεια του οράματός του. Πάντα διαβάζω το σενάριο, ναι, όσο φίλος κι αν είναι πάντα το διαβάζω, όμως αυτό που ερωτεύομαι είναι ο τρόπος που εξηγεί ο ίδιος τι θέλει να κάνει. Εκείνος σε βάζει στην καριδά της ιστορίας. Κι αυτό δεν σταματά ούτε όταν ξεκινά το γύρισμα. Δε χρειάζεται να κάνεις τίποτα στις ταινίες του Τοντ. Τα κάνει όλα εκείνος για σένα, απλά εμφανίσου. Στις ταινίες του Τοντ η ατμόσφαιρα, η θέση της κάμερας, η φωτογραφία - όλα σε βάζουν μέσα στο όραμά του - δεν είσαι απέξω να κοιτάς, είσαι μέσα. Αυτή η γενναιοδωρία του είναι για μένα ερωτεύσιμη και ταυτόχρονα, ως ηθοποιός, νιώθω μεγάλη ασφάλεια...»
Διαβάστε ακόμη: Η Τζούλιαν Μουρ, η Μισέλ Γουίλιαμς και ο Τοντ Χέινς μιλούν για το «Wonderstruck»
Και φυσικά αυτό ήταν το λαμπερό κόκκινο χαλί της ημέρας, με την Τζούλιαν Μουρ να λάμπει μέσα σε ένα υπέροχο Chanel και κοσμήματα Chopard και την Μισέλ Γουίλιαμς σε ένα ταιριαστό της με αύρα vintage Louis Vuitton. Πιο καλοντυμένος απ' όλους, όμως, ανακηρύχθηκε ο Μπραιαν Σέλζνικ!
Στο κόκκινο χαλί του 70ού Φεστιβάλ Καννών, όμως, περπάτησαν χθες και το καστ του «Χωρίς Αγάπη» του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ που για πολλούς είναι η μόνη σχετικά σοβαρή υποψηφιότητα αυτή τη στιγμή από τις ταινίες που έχουμε δει για ένα μεγάλο βραβείο - αν και πολύ κατώτερη ταινία από τη σπουδαία φιλμογραφία του Ρώσου σκηνοθέτη.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Χωρίς Αγάπη» του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ
Μαζί με τον Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ και τους πρωταγωνίστες του, έλαμψαν από τα φλας των φωτογράφων από την Ούμα Θέρμαν, Πρόεδρο της Κριτικής Επιτροπής του τμήματος «Ενα Κάποιο Βλέμμα» μέχρι την Ρόμπιν Ράιτ, από τη Σούζαν Σαράντον μέχρι τη Βανέσα Ρεντγκρέιβ και από την Αντριάνα Λίμα μέχρι την Πέτρα Νέμκοβα και τη Μισέλ Γιέο που σήκωσαν επάξια την αξία τους σε κοσμήματα Chopard.
Στις υπόλοιπες ταινίες της ημέρας, το «Ενα Κάποιο Βλέμμα» ξεκίνησε με το «Barbara» του Ματιέ Αμαλρίκ, μια μάλλον μέτρια βιογραφία της μυθικής Γαλλίδας τραγουδίστριας, στο ίδιο τμήμα ήταν εντυπωσιακά καλό το «Western» της Βαλέσκα Γκρίζεμπαχ για την Αγρια Δύση της ευρωπαϊκής ανατολής και στο Διαγωνιστικό Τμήμα το πολυαναμενόμενο «Jupiter's Moon» του Κορνέλ Μουντρούτσο δεν απογείωσε ούτε τις προσδοκίες που είχε χτίσει ο Ούγγρος σκηνοθέτης με το «Λευκό Θεό», ούτε όσους προτίμησαν αντί να το χειροκροτήσουν, να το γιουχάρουν στην πρώτη του προβολή εδώ στις Κάννες.
Σκηνή από το «Jupiter's Moon» του Κορνέλ Μουντρούτσο