Φεστιβάλ / Βραβεία

Κάννες 2015 «Τhe Posters d’Or»: Βραβεύοντας τα πόστερ των φετινών ταινιών

στα 10

Ακόμα κι όταν οι κριτικοί του διεθνούς Τύπου μιλάνε για «χρυσούς φοίνικες» για τις αφίσες των φετινών Καννών, το «Lobster» είναι μέσα. Δείτε ποια πόστερ επιλέχθηκαν ως τα καλύτερα.

Κάννες 2015 «Τhe Posters d’Or»: Βραβεύοντας τα πόστερ των φετινών ταινιών

To περιοδικό Sight and Sound και η production editor του, Ιζαμπελ Στίβενς (η οποία γράφει για σινεμά και φωτογραφία σε αρκετές ακόμα εφημερίδες και περιοδικά, από την Guardian μέχρι το περιοδικό Icon) αποφάσισαν ότι οι Κάννες δίνουν ένα σωρό βραβεία, εκτός από το πιο αναμενόμενο: των «χρυσών πόστερ». Ολο το Palais des Festivals κατακλύζεται από αφίσες, αφισέτες, διαφημιστικά και books των διαγωνιζόμενων ταινιών και κανείς δεν δίνει βραβεία στο καλύτερο design του πόστερ τους;

Με αυτό το σκεπτικό, η Στίβενς παραθέτει τους δικούς της «Χρυσούς Φοίνικες» καλύτερης αφίσας ταινίας που βρισκόταν στο επίσημο πρόγραμμα του 68ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών.

Διαβάστε ακόμα: Κάννες 2015: Τα βραβεία

Για το πρώτο βραβείο επέλεξε το πόστερ του «Cemetery of Splendour» του Απιτσατπόνγκ Βιρασετάκουν. «Ενα μυστηριώδες, ονειρικό, φωτογραφικό κολλάζ που όχι απλώς σε κάνει να θέλεις να δεις τώρα την ταινία του Ταϊλανδού σκηνοθέτη, αλλά σου μεταδίδει άμεσα στην οπτική του ένταση, την υγρή, λυρική του ατμόσφαιρα...»

Στη συνέχεια, οι επιλογές της Στίβενς περιλαμβάνουν το πόστερ που διαφημίζει το έπος του Μιγκέλ Γκόμες «Χίλιες και Μια Νύχτες» , το υπέροχο ντοκιμαντέρ «Hitchcock/Truffaut» που ξεσηκώνει το στιλ του μόνιμου συνεργάτη του Χίτσκοκ, Σάουλ Μπας και το «Lobster» του Γιώργου Λάνθιμου με τις άδειες αγκαλιές. «Δεν ήταν η χρονιά των τυπικών πόστερ. Υπήρχε αρκετός σουρεαλισμός, μία κλίση στην εννοιολογική τέχνη και το τεστάρισμα των ορίων της, όπως στην αφίσα του Γιώργου Λάνθιμου...»

Διαβάστε ακόμα: Οι Κάννες γυρνούν την πλάτη τους στην Κέιτ Μπλάνσετ (και άλλα 4 πράγματα που μάθαμε από τα βραβεία του 68ου Φεστιβάλ Καννών)

Η Στίβενς τέλος καυτηρίασε την πρόκληση του Γκασπάρ Νοέ για το «Love» (που ακολουθεί τα χνάρια του «Nymphomaniac» του Λαρς Φον Τρίερ) κι επίσης την επιλογή του «Youth» του Πάολο Σορεντίνο που σε χρονιές που τα φεστιβάλ παλεύουν να δημιουργήσουν μία εικόνα ισότητας, τα γυναικεία οπίσθια στην αφίσα μίας καλλιτεχνικής ταινίας μάς θυμίζουν πόσο εύκολο είναι να τραβήξεις το βλέμμα για όλους τους λάθος λόγους.

Δείτε τις χρυσές επιλογές του Sight and Sound και ψηφίστε και τα δικά σας αγαπημένα:

the Posters d’Or 2015 607 1

the Posters d’Or 2015 607 1

the Posters d’Or 2015 607 3

the Posters d’Or 2015 607 4

the Posters d’Or 2015 607 5

the Posters d’Or 2015 607 6

the Posters d’Or 2015 607 7

the Posters d’Or 2015 607 8

the Posters d’Or 2015 607 9

the Posters d’Or 2015 607 10

the Posters d’Or 2015 607 11

the Posters d’Or 2015 607 12

the Posters d’Or 2015 607 13

Διαβάστε τα πάντα για το 68ο Διεθνές Φεστιβάλ Καννών που ολοκληρώθηκε την Κυριακή - κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, στιγμιότυπα, ατμόσφαιρα και τα μεγάλα βραβεία