Αυτήν την εβδομάδα:
Διαβάσαμε online το κόμικ «The Grandmaster», βασισμένο στην ομώνυμη ταινία του Γουονγκ Καρ Γουάι και προσπαθήσαμε να αντέξουμε την απίστευτη ομορφιά που κρύβεται σε κάθε - ακόμη και το μικρότερο - καρέ του. Σε παράλληλη δράση, η ίδια η ταινία που βγήκε στις ελληνικές αίθουσες την προηγούμενη Πέμπτη δεν φαίνεται να συγκίνησε ακόμη και τους φανατικούς θαυμαστές του σκηνοθέτη, κόβωντας ελάχιστα εισιτήρια. Αδιαφορία, αντιπερισπασμός της πειρατείας ή απλα μια φυσική ροή των πραγμάτων, δεν έχουν αποφασίσει ακόμη για τις αιτίες...
Αναρωτηθήκαμε ως πότε η «Πολιτεία» θα συγχαίρει τους Ελληνες σκηνοθέτες για τις διεθνείς επιτυχίες τους, χωρίς ποτέ να δείχνει τη διάθεση να υποστηριξει έμπρακτα το ελληνικό σινεμά. Και αυτό με αφορμή τις επιστολές συγχαρητηριών από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον Υπουργό Πολιτισμού προς τον Αλέξανδρο Αβρανά και το θρίαμβο του «Miss Violence» στο 70ό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.
Δεν ξέρουμε αν χαρήκαμε πραγματικά ή όχι με την (περίπου) επιστροφή του Χάρι Πότερ στο σινεμά, μέσα από μια νέα σειρά ταινιών που υπογράφει η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ για λογαριασμό της Warner Bros. και θα βασίζονται στο δικό της «Fantastic Beasts and Where to Find Them».
Είδαμε το «September» της Πέννυς Παναγιωτοπούλου την ίδια ακριβώς ημέρα που προβλήθηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογραφου του Τορόντο, λατρέψαμε την Κόρα Καρβούνη και τη Μαρία Σκουλά και μάθαμε την απάντηση στο «τι είναι αυτό που το λένε αγάπη;».
Μελετήσαμε εξονυχιστικά το πρόγραμμα του 19ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας και σας προτείνουμε τι να διαλέξετε από τις προβολές του πριν αυτές γίνουν sold - out.
Μάθαμε περισσότερες σκανδαλιστικές λεπτομέρειες για το «Nymph()maniac», ανάμεσα στις οποίες και το γεγονός πως το φιλμ θα διαρκεί πέντε ολόκληρες ώρες σε μια εναλλαγή στιλ και τεχνοτροπιών, αλλά ούτε ίχνος από slow motion γιατί ο Λαρς φον Τρίερ το βρίσκει «πολύ γκέι»!
Χαρήκαμε με την επιλογή τριών ελληνικών ταινιών στην πρώτη λίστα της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου, απ' όπου θα προκύψουν και οι υποψηφιότητες για τα φετινά βραβεία των καλύτερων ευρωπαϊκών φιλμ της χρονιάς. Αυτές είναι το «Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού» του Εκτορα Λυγίζου, «Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» της Ελίνας Ψύκου και το «Οικόπεδο 12» του Κύπριου Κυριάκου Τοφαρίδη.
Χορέψαμε με το «Reflektor» των Arcade Fire, βλέποντας το βίντεο κλιπ που σκηνοθέτησε ο Αντον Κόρμπιν δίνοντας νόημα στην έννοια «ασπρόμαυρη ντισκομπάλα».
Απολαύσαμε μια «στα όρια» Μέριλ Στρίπ στο νέο τρέιλερ του «August: Osage County» που μετά την προβολή του στο Φεστιβάλ του Τορόντο διακινδυνεύει να είναι το απόλυτο φαβορί για τα φετινά Οσκαρ, αλλά κατέχει ήδη τον τίτλο της πιο εξωφρενικής μαύρης κωμωδίας για την (αγία) αμερικανική οικογένεια.
Είδαμε από την αρχή όλους τους κύκλους του «X-Files», με αφορμή τα 20 χρόνια που πέρασαν από την πρεμιέρα της σειράς. Και τους βάλαμε στη σειρά από τον χειρότερο στον καλύτερο. Μπόνους το καλύτερο ever επεισόδιο στην ιστορία της τηλεοπτικής καριέρας του Μόλντερ και της Σκάλι.