Με αφορμή την καταδικαστική απόφαση εναντίον του Μπιλ Κόσμπι στην επαναληπτική δίκη για τις κατηγορίες της σεξουαλικής κακοποίησης μεγάλου αριθμού γυναικών, η Αμερικανική Ακαδημία διέγραψε τον κωμικό από τις λίστες της και μαζί βρήκε και την ευκαιρία να διαγράψει και τον Ρομάν Πολάνσκι, ένα αίτημα χρόνων που έγινε ακόμη πιο ισχυρό με τα τελευταία γεγονότα των αποκαλύψεων των υποθέσεων σεξουαλικών σκανδάλων στη βιομηχανία.
Ο Μπιλ Κόσμπι και ο Ρομάν Πολάνσκι είναι δύο από τους τέσσερις ανθρώπους που έχουν διαγραφεί μέσα στα χρόνια από την Ακαδημία. Ο πρώτος ήταν ο ηθοποιός Καρμίν Καριντί που έδωσε ένα σκρίνερ μιας ταινίας σε ένα φίλο του και αυτός το ανέβασε στο ιντερνετ και ο δεύτερος ήταν ο Χάρβεϊ Γουάινστιν που διαγράφηκε τον περασμένο Οκτώβρη με την Ακαδημία να υποστηρίζει πως η διαγραφή του δεν έγινε μόνο «για να διαχωρίσουμε τη θέση μας από κάποιον που δεν συμμερίζεται το σεβασμό προς τους συναδέλφους του, αλλά και για να στείλουμε ένα μήνυμα πως η εποχή της ηθελημένης άγνοιας και της ντροπιαστικής συνέργειας σε συμπεριφορές σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης στη βιομηχανία μας έχει τελειώσει».
Αν θεωρήσουμε ότι η Ακαδημία τιμάει τα λόγια της τότε υπήρξε λογικό επόμενο η διαγραφή του Μπιλ Κόσμπι και με κάποιον τρόπο η διαγραφή του Ρομάν Πολάνσκι - άραγε να περιμένουμε και κάτι ανάλογο για τον Γούντι Αλεν;
Διαβάστε αναλυτικά: To κορίτσι που καταδίκασε για πάντα τον Ρόμαν Πολάνσκι
Ο Χάρισον Φορντ παραδίδει στον Ρομάν Πολάνσκι το Οσκαρ του στο Φεστιβάλ της Ντοβίλ
Οι αντιδράσεις υπήρξαν πολλές, κυρίως στρεφόμενες προς την Ακαδημία που εδώ και χρόνια δεν άγγιζε το θέμα «Ρομάν Πολάνσκι», τιμώντας και βραβεύοντας τον σκηνοθέτη που από το 1977 δεν επιστρέφει στην Αμερική, αφού εκεί τον περιμένει καταδίκη για το βιασμό της ανήλικης Σαμάνθα Γκέιμερ, που ο Πολάνσκι είχε παραδεχθεί στις πρώτες ακροαματικές διαδικασίες πριν φύγει για πάντα από τη χώρα.
Αντιδράσεις όμως υπήρξαν και από την πλευρά του Ρομάν Πολάνσκι, ο οποίος μέσω των δικηγόρων του φέρεται να δήλωσε ότι θα ήθελε να υπάρξει ακροαματική διαδικασία από πλευρά της Ακαδημίας, θέλοντας έτσι να ξεσκεπάσει από την πλευρά του την υποκρισία της, που στην περίπτωση του Μπιλ Κόσμπι περίμενε την καταδίκη του ηθοποιού για να τον διαγράψει, ενώ στην περίπτωση τόσο του Χάρβεϊ Γουάινστιν όσο και του Ρομάν Πολάνσκι λειτούργησε μόνο με γνώμονα την κοινή γνώμη.
Δείτε εδώ το στιγμιότυπο στην απονομή των Βραβείων Οσκαρ του 2003, όταν ο Ρομάν Πολάνσκι κερδίζει το Οσκαρ Σκηνοθεσίας για τον «Πιανίστα»: