Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Η Τελευταία Φορά που Είδα το Παρίσι (The Last Time I Saw Paris) του Ρίτσαρντ Μπρουκς
Ένας επίδοξος συγγραφέας επιστρέφει στο Παρίσι για να διεκδικήσει την κηδεμονία της κόρης του. Με αυτή την αφορμή θυμάται την ερωτική ιστορία που έζησε εκεί στη μεταπολεμική περίοδο με τη μητέρα της, μια πλούσια Αμερικανίδα, που είχε τραγική κατάληξη. Κλασσική ταινία, βασισμένη στο έργο του Σκοτ Φιτζέραλντ.
Η ταινία προβάλλεται στις 00.00 στο Κανάλι της Βουλής
Μέρες Ξηρασίας (Kurak Günler) του Εμίν Αλπέρ
Ενας άντρας και μια γυναίκα βρίσκονται σε μια έρημο μπροστά σε μια τεράστια τρύπα που έχει σχηματιστεί στο έδαφος. Επιστρέφοντας στο σπίτι, ο άντρας θα βρεθεί ενώπιον μιας αυτοκινητοπομπής που διασχίζει την πόλη. Ανθρωποι πάνω στα φορτηγά με όπλα στα χέρια πυροβολούν στον αέρα, μπροστά τους παιδιά τρέχουν δαιμονισμένα. Ολοι κυνηγούν έναν αγριόχοιρο που έχει παγιδευτεί στα στενά της πόλης. Λίγη ώρα μετά το αίμα του θα βάψει ως υπενθύμιση ή προειδοποίηση τη διαδρομή καθώς ένα από τα οχήματα τον σέρνει νεκρό ως τρόπαιο ακόμη μιας αγριότητας.
Η νέα ταινία του Εμίν Αλπέρ μετά τις «Τρεις Αδελφές», μια συναρπαστική κριτική ματιά πάνω στη διεφθαρμένη Τουρκία του Ερντογάν. Παγκόσμια πρεμιέρα στις Κάννες, συμπαραγωγή με την Ελλάδά και τον Γιώργο Τσούργιαννη της Horsefly και με διευθυντή φωτογραφίας τον Χρήστο Καραμάνη. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 23.00 στην ΕΡΤ 3
Το Τελεσίγραφο Του Μπορν (The Bourne Ultimatum) του Πολ Γκρίνγκρας
Ο εκπαιδευμένος δολοφόνος και πρώην πράκτορας ενός μυστικού οργανισμού της CIA Τζέισον Μπορν, το μόνο που ζητά πλέον είναι να εξαφανιστεί και να μάθει την αλήθεια για το ποιος πραγματικά είναι. Για μία ακόμη φορά καταδιώκεται από αυτούς, που τον δημιούργησαν. Έχοντας ακόμα αμνησία και χωρίς την αγαπημένη του Μαρί, προσπαθεί να ξεφύγει από δολοφόνους, που θέλουν να τον σκοτώσουν, αστυνομικούς, πράκτορες του FBI και την Ιντερπόλ. Ο Μπορν δεν έχει άλλη επιλογή από το να ταξιδέψει ανά τον κόσμο και να εξακριβώσει ποιος πραγματικά είναι και ποιοι σε αυτό το ασταμάτητο κυνηγητό είναι οι εχθροί του και ποιοι οι φίλοι του. Το 2002 γνωρίσαμε για πρώτη φορά τον υπερκατάσκοπο με τα αρχικά J.B: τον Jason Bourne (Τζέισον Μπορν) που έψαχνε εναγωνίως να μάθει ποιος είναι.
Η ταινία προβάλλεται στις 00.15 στο Alpha
Gran Torino του Κλιντ Ιστγουντ
Ο Γουόλτ Κοβάλσκι είναι ένας βετεράνος του πολέμου της Κορέας και πρώην εργαζόμενος στην αυτοκινητοβιομηχανία που αισθάνεται απογοητευμένος από τη ζωή του, αλλά και από την κοινωνία γενικώς, ενώ τρέφει ιδιαίτερη αντιπάθεια για τους μετανάστες γείτονές του. Η ζωή του όμως αλλάζει όταν στην πορεία κληθεί να πάρει θέση σε ένα ειδεχθές περιστατικό που αφορά αυτούς τους γείτονες και μια κακόφημη συμμορία που λυμαίνεται την περιοχή.
Η ταινία προβάλλεται στις 21.15 στο Open
Θλιμμένη Τζάσμιν (Blue Jasmine) του Γούντι Αλεν
Το «Blue Jasmine» αφηγείται την ιστορία μιας πλούσιας γυναίκας από τη Νέα Υόρκη, η οποία αφού χάνει όλη της την περιουσία αναγκάζεται να μετακομίσει στο Σαν Φρανσίσκο, όπου βρίσκει κατάλυμα στο σπίτι της αδερφής της. Εκεί θα συναντήσει έναν άντρα ο οποίος θα μπορούσε να τη βοηθήσει να ανακτήσει το lifestyle της, αλλά πρώτα θα πρέπει να ανακαλύψει την πραγματική του ταυτότητα καθώς και να αποδεχτεί το Σαν Φρανσίσκο ως το νέο της σπίτι.
Επιστροφή σε πάτριο έδαφος για τον Γούντι Αλεν, που, μετά την «ευρωπαϊκή περιοδεία» του, γυρίζει (επιτέλους) μια σπουδαία ταινία στην Αμερική. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 17.00 στο Cosmote Cinema 1
Περσόνα (Persona) του Ινγκμαρ Μπέργκμαν
Η Ελβίρα, διάσημη ηθοποιός, καταρρέει κατά τη διάρκεια μιας παράστασης και κλείνεται στη σιωπή της. Αποσύρεται σε ένα παραθαλάσσιο ησυχαστήριο με μόνη συντροφιά μια νοσοκόμα, την Άλμα. Τις επόμενες εβδομάδες, η Άλμα προσπαθεί να προσεγγίσει την ασθενή της, με σκοπό να την θεραπεύσει από την ψυχική και σωματική βύθιση της. Σύντομα, μεταξύ των δυο γυναικών αναπτύσσεται μια βαθιά, υπαρξιακή επικοινωνία.
Ακόμη και μισό αιώνα μακριά από το κοσμογονικό σοκ που ήταν η πρώτη προβολή της, η «Περσόνα» παραμένει μια ταινία - θρίαμβος του ίδιου του μέσου, μοντέρνα με τον τρόπο που όσο παλιώνει μιλάει με μια ακόμη πιο ακαριαία ειλικρίνεια γι’ αυτό που είμαστε, αυτό που θα θέλαμε να ήμασταν και την Τέχνη (του σινεμά) ανάμεσά τους. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix
Ο Μαέστρος (Maestro) του Μπράντλεϊ Κούπερ
Η ταινία αφηγείται 30 χρόνια ταραχώδους ζωής και θρυλικής καριέρας του οσκαρικού συνθέτη Λέοναρντ Μπερνστάιν και θα εστιάζει στο γάμο του με την Φελίσια Moντελέγκρε και μπορεί ο τίτλος της μπορεί, από τότε, να άλλαξε από «Bernstein» σε «Maestro», ο Κούπερ βρήκε την συμπρωταγωνίστριά του στο πρόσωπο της Κάρεϊ Μάλιγκαν, η οποία θα παίξει τον ρόλο της γυναίκας του Μπερνστάιν, Μοντελέγκρε.
Η καλλιγραφική βιογραφία του Λέοναρντ Μπερνστάιν, χτυπά τα σωστά πλήκτρα, αλλά η μουσική που βγάζει είναι άψυχη και αδιάφορη. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο Netflix
Η Επαφή (The Touch) του Ινγκμαρ Μπέργκμαν
Στο νοσοκομείο μιας μικρής σουηδικής πόλης εκτυλίσσεται ένα δράμα (και θ' ακολουθήσει ένα ακόμα μεγαλύτερο). Ο Ντέιβιντ, ένας Αμερικανός αρχαιολόγος που βρίσκεται στην περιοχή για να μελετήσει μια (φυσικά) εκκλησία μ' ένα σημαντικό άγαλμα της Παναγίας, νοσηλεύεται. Εκεί θα γνωρίσει την Κάριν που πενθεί τη μητέρα της που μόλις έχασε - θα την ερωτευτεί κεραυνοβόλα. Η Κάριν είναι παντρεμένη με τον Αντρέας, γιατρό στην κλινική και πατέρα των παιδιών της. Ο Ντέιβιντ θα γίνει φίλος με τον Αντρέας, θα γίνει παθιασμένος εραστής της Κάριν. Η επαφή τους, το πάθος τους, θ' αλλάξει και θα αλλοιώσει μια ζωή που έμοιαζε τόσο ασφαλής και τόσο τετριμμένη.
H μοναδική αγγλόφωνη ταινία του Ινγκμαρ Μπέργκμαν, θα μπορούσες να πεις μια ωδή στον... Κασαβέτη! Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη για ενοικίαση στο Videorama
Με τα Μάτια της Νταλβά (Dalva) της Εμανουέλ Νικό
«Ζακ» φωνάζει με αγωνία μία νεαρή γυναίκα, ενώ αστυνομικοί τη συγκρατούν, όσο συλλαμβάνουν κι απομακρύνουν έναν άντρα από το σπίτι. «Νταλβά» σπαράζει κι εκείνος, όσο τον βγάζουν σηκωτό. Εκείνη κλαίει και ουρλιάζει κι αντιστέκεται. Οσο την παρατηρείς, κάτι δεν πάει καλά. Μαλλιά κότσος, κόκκινο κραγιόν, δαντελένιο μακρύ φόρεμα, μαργαριταρένια σκουλαρίκια. Οι αστυνομικοί την μεταφέρουν πρώτα στο νοσοκομείο για να εξεταστεί. «Γιατί;» τους ρωτάει με άγριο βλέμμα. «Γιατί φοβόμαστε ότι ο πατέρας σου σού έκανε κακό...» Εκείνη τους κοιτάει σαν να είναι «οι άλλοι». «Οι εχθροί». Αυτοί που την άρπαξαν από τον μπαμπά της, τη μόνη ζωή που ήξερε, την αγάπη. Αυτό το βλέμμα θα είναι συνοδός μας, όσο γνωρίζουμε την 12χρονη Νταλβά. Ενα βλέμμα δυσπιστίας για τον έξω κόσμο και τις προθέσεις του. Στη δομή με άλλους κακοποιημένους ή ορφανούς εφήβους που την μεταφέρουν, αυτό το βλέμμα θα πάρει μαζί για άμυνα και προίκα. Δεν έχει ξανακούσει τις λέξεις «παιδόφιλος», «αιμομιξία». Εχει μεγαλώσει με τον άνθρωπο που την απήγαγε από την μητέρα της («η μαμά την παράτησε γιατί δεν την αγαπά» της έλεγε), την μεταμόρφωσε από 9 χρονών σε γυναίκα (δαντέλες, τακούνια, βαμμένα κόκκινα μαλλιά) την κρατούσε μακριά από το σχολείο κι άλλαζε συνεχώς σπίτια και διευθύνσεις για να μην τους βρουν. Τον άνθρωπο που τη βίαζε γιατί «την αγαπά». Τον «Ζακ», γιατί προφανώς δεν τον έλεγε «μπαμπά».
Το πολυβραβευμένο σκηνοθετικό ντεμπούτο της Εμανουέλ Νικό για την παιδική σεξουαλική κακοποίηση δεν δείχνει την βία. Αλλά το αποτέλεσμά της. Κι ίσως αυτό να είναι ακόμα πιο δυσβάσταχτο... Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo