Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Lucky του Τζον Κάρολ Λιντς
Ο Λάκι είναι ένας 90χρονος κάτοικος μίας μικρή πόλης στην έρημο του αμερικανικού νότου - τόσο μικρής που όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους. Μοναχικός, πεισματάρης και άνθρωπος πιστός στη ρουτίνα του: ξυπνά, καπνίζει το πρωινό του τσιγάρο, κάνει τη γυμναστική του, φορά τις μπότες και το καουμπόικο καπέλο του, περπατά μέχρι το τοπικό diner όπου παίρνει πάντα το ίδιο πρωινό, λύνει το σταυρόλεξό του, αγοράζει προμήθειες για μία μόνο μέρα από το μίνι μάρκετ, επιστρέφει σπίτι και βλέπει με τα σώβρακα τα αγαπημένα του τηλεπαιχνίδια γνώσεων. Το βράδυ θα συναντηθεί με τους αντίστοιχα αλλόκοτους γείτονές του στο ίδιο μπαρ (γιατί είναι το μόνο που του επιτρέπει το κάπνισμα), θα τους μάθει τη λέξη της ημέρας (από το σταυρόλεξο ή το τηλεπαιχνίδι της μέρας), θα διαφωνήσουν, θα τσακωθούν, θα πιουν τα Bloody Mary τους και θα καληνυχτιστούν. Ο Λάκι θα γυρίσει σπίτι, θα βρίσει κάποιο περαστικό αυτοκίνητο, θα κάνει το βραδινό του τσιγάρο, θα κοιμηθεί. Αύριο θα είναι μια άλλη, ολόιδια μέρα. Μέχρι που μία δεν είναι: όταν ανεξήγητα καταρρέει στο σαλόνι του, αναγκάζεται να πάει στο γιατρό. Κι αναγκάζεται να αντιμετωπίσει ότι κάποτε η ρουτίνα του θα διακοπεί ανεπίστρεπτα. Κάποτε, θα πεθάνει.
Πόσο «Lucky» είμαστε με την τελευταία υπόκλιση του Χάρι Ντιν Στάντον! Το κύκνειο άσμα του μεγάλου καρατερίστα είναι μία ταινία που υποκλίνεται στους ρόλους της ζωής του: ήσυχη, μοναχική, ιδιόμορφα αστεία, μελαγχολικά τρυφερή. Και απαράμιλλα γοητευτική - σαν τον ορίζοντα της ερήμου του Τέξας. Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 23.00 στο Κανάλι της Βουλής
Μάτια από Νύχτα του Περικλή Χούρσογλου
Ελευθερία, Χρόνης, Βάλλια: Τρία πρόσωπα, που οι τροχιές τους μπλέκουν. Δεν είναι «in», δεν μιλούν γι’ αυτούς τα περιοδικά life-style, δεν έχουν τέλειο σώμα και ζωή. Άνθρωποι αδύναμοι, που όμως "βράζουν". Αγαπούν, προδίδουν και προδίδονται. Θέλουν κάτι διαφορετικό, όμως πραγματικά χρειάζονται, χρόνο κι αγάπη. Κοινός παρονομαστής, η μοναξιά τους. Ο Χρόνης είναι 45 χρόνων, οδηγός νταλίκας και του αρέσει να φεύγει, να ταξιδεύει μόνος. Η Ελευθερία θέλει έναν άντρα να τον αγαπά και να την αγαπά, και ονειρεύεται να κάνει μαζί του ένα παιδί. Η Βάλλια θέλει να φύγει απ' την επαρχιακή κωμόπολη που ζει και να' ρθει στην Αθήνα. Ένα όμως από αυτά τα πρόσωπα, θα υπερβεί το μικρό του «εγώ» και ακόμα κι από λάθος δρόμο θα φανεί γενναιόδωρο.
Η ταινία προβάλλεται στις 22.30 στην ΕΡΤ 3
The Equalizer 2 του Αντουάν Φουκουά
Ο Ρόμπετ Μακόλ, πρώην πεζοναύτης και μυστικός πράκτορας που μένει στη Μασαχουσέτη και παράλληλα δουλεύει σε μια εταιρεία μεταφοράς ατόμων κατά παραγγελία, ενεργεί ως αυτόκλητος τιμωρός και υπερασπιστής της δικαιοσύνης και των αδυνάτων. Όταν μια στενή συνάδελφος του, η Σούζαν, δολοφονηθεί με άγριο τρόπο κάτω από μυστήριες συνθήκες, ο Μακόλ επανέρχεται στην ενεργό δράση, κάνοντας τα πάντα για να βρεθεί και να τιμωρηθεί ο ένοχος.
Η επιστροφή του Ντένζελ Γουάσιγκτον στο ρόλο του «Equalizer» προσπαθεί να επαναφέρει την pulp απόλαυση που προσέφερε η πρώτη ταινία, το αποτέλεσμα όμως αυτή τη φορά είναι σαφώς πιο υποτονικό, παρά τις έντιμες προθέσεις του ηθοποιού. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 23.30 στην ΕΡΤ 1
Sherlock Holmes 2: Το Παιχνίδι των Σκιών (Sherlock Holmes: A Game of Shadows) του Γκάι Ρίτσι
Βρισκόμαστε στο 1891 και ολόκληρη η Ευρώπη έχει αναστατωθεί από μια σειρά μοιραίων βομβιστικών επιθέσεων που φέρνουν τη Γερμανία και τη Γαλλία στα πρόθυρα πολέμου. Ο Σέρλοκ Χολμς, ωστόσο, ψυχανεμίζεται ότι η τεχνητή ένταση είναι δουλειά του περίφημου Καθηγητή Μοριάρτι, ο οποίος εκτός από επιφανής επιστήμονας, είναι και η νέμεση του Χολμς, ο μόνος άνθρωπος ικανός να προκαλέσει βραχυκύκλωμα στην οξυδέρκειά του.
Νέα περιπέτεια για τον ιδιότυπο ντετέκτιβ, περισσότερο ταινία δράσης του Γκάι Ρίτσι παρά μυστήριο με τη φλεγματική σφραγίδα του Σέρλοκ Χολμς. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία προβάλλεται στις 22.00 στο Open
Ripley
Ο Αντριου Σκοτ πρωταγωνιστεί στην τηλεοπτική μεταφορά των μυθιστορημάτων της Πατρίσια Χάισμιθ με τον κεντρικό ήρωα τον Τομ Ρίπλεϊ, την οποία έχει αναλάβει ο βραβευμένου με Οσκαρ Στίβεν Ζέιλιαν και θα ακολουθεί τον Ρίπλεϊ από την Νέα Υόρκη του 1960 στην Ιταλία όταν ένας πλούσιος άντρας του αναθέτει να φέρει πίσω στην Αμερική τον γιό του ο οποίος έχει ξεπέσει στην αλητεία.
H σειρά είναι διαθέσιμη στο Netflx
Με τα Μάτια της Νταλβά (Dalva) της Εμανουέλ Νικό
«Ζακ» φωνάζει με αγωνία μία νεαρή γυναίκα, ενώ αστυνομικοί τη συγκρατούν, όσο συλλαμβάνουν κι απομακρύνουν έναν άντρα από το σπίτι. «Νταλβά» σπαράζει κι εκείνος, όσο τον βγάζουν σηκωτό. Εκείνη κλαίει και ουρλιάζει κι αντιστέκεται. Οσο την παρατηρείς, κάτι δεν πάει καλά. Μαλλιά κότσος, κόκκινο κραγιόν, δαντελένιο μακρύ φόρεμα, μαργαριταρένια σκουλαρίκια. Οι αστυνομικοί την μεταφέρουν πρώτα στο νοσοκομείο για να εξεταστεί. «Γιατί;» τους ρωτάει με άγριο βλέμμα. «Γιατί φοβόμαστε ότι ο πατέρας σου σού έκανε κακό...» Εκείνη τους κοιτάει σαν να είναι «οι άλλοι». «Οι εχθροί». Αυτοί που την άρπαξαν από τον μπαμπά της, τη μόνη ζωή που ήξερε, την αγάπη. Αυτό το βλέμμα θα είναι συνοδός μας, όσο γνωρίζουμε την 12χρονη Νταλβά. Ενα βλέμμα δυσπιστίας για τον έξω κόσμο και τις προθέσεις του. Στη δομή με άλλους κακοποιημένους ή ορφανούς εφήβους που την μεταφέρουν, αυτό το βλέμμα θα πάρει μαζί για άμυνα και προίκα. Δεν έχει ξανακούσει τις λέξεις «παιδόφιλος», «αιμομιξία». Εχει μεγαλώσει με τον άνθρωπο που την απήγαγε από την μητέρα της («η μαμά την παράτησε γιατί δεν την αγαπά» της έλεγε), την μεταμόρφωσε από 9 χρονών σε γυναίκα (δαντέλες, τακούνια, βαμμένα κόκκινα μαλλιά) την κρατούσε μακριά από το σχολείο κι άλλαζε συνεχώς σπίτια και διευθύνσεις για να μην τους βρουν. Τον άνθρωπο που τη βίαζε γιατί «την αγαπά». Τον «Ζακ», γιατί προφανώς δεν τον έλεγε «μπαμπά».
Το πολυβραβευμένο σκηνοθετικό ντεμπούτο της Εμανουέλ Νικό για την παιδική σεξουαλική κακοποίηση δεν δείχνει την βία. Αλλά το αποτέλεσμά της. Κι ίσως αυτό να είναι ακόμα πιο δυσβάσταχτο... Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Η Πόλη και η Πόλη των Σύλλα Τζουμέρκα και Χρήστου Πασσαλή
Το 1941, η εβραϊκή κοινότητα της Θεσσαλονίκης αριθμούσε 52.000 ανθρώπους, αποτελώντας το ένα έκτο του συνολικού πληθυσμού της πόλης και το ένα πέμπτο της οικονομίας της. Διέθεταν 15 συναγωγές, και άλλες 40 περίπου συνοικιακές, στεγαζόμενες οι πιο πολλές μέσα σε σπίτια. Λειτουργούσαν 7 κοινοτικά δημοτικά σχολεία, και 2 κεντρικά μαζί με 6 ιδιωτικά, 14 κοινοτικά ιδρύματα και 20 σωματεία. Σήμερα η Ισραηλιτική κοινότητα Θεσσαλονίκης αριθμεί 1.100 μέλη. Τι συνέβη ενδιάμεσα; Και, κυρίως, γιατί δεν είναι γνωστό - μέσω των μαθητικών βιβλίων Ιστορίας μας, των μνημείων, των δημόσιων συζητήσεων στα media, ή των στοχασμών προγόνων μας στα οικογενειακά τραπέζια; Πώς και γιατί έχει κρατηθεί αυτό το κομμάτι Ιστορίας βαθιά θαμμένο στη σιωπή;
Η πολυμορφική ταινία για τη εβραϊκή ιστορία της Θεσσαλονίκης επιτίθεται στις αισθήσεις με ενδελεχή έρευνα, αντισυμβατική γλώσσα και με όσα τολμά να πει για μια ολόκληρη χώρα. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Η Πόλη και η Πόλη».
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Videorama
Τα Τελευταία 8 Λεπτά (Source Code) του Ντάνκαν Τζόουνς
Ο στρατιώτης Κόλτερ Στίβενς ξυπνά μέσα σε ένα τρένο με κατεύθυνση το Σικάγο, χωρίς να ξέρει γιατί βρίσκεται εκεί. Μια γυναίκα του απευθύνει το λόγο, στην πραγματικότητα νομίζοντας πως είναι κάποιος άλλος και λίγο πριν το τρένο φτάσει στον προορισμό του μια βόμβα εκρήγνυται και τους σκοτώνει όλους. Τώρα ο Στίβενς πρέπει να επιστρέψει ξανά και ξανά προσπαθώντας μέσα στα 8 λεπτά πριν την έκρηξη να ανακαλύψει την ταυτότητα του βομβιστή και να εμποδίσει την τραγωδία.
Ο σκηνοθέτης του «Moon» επιστρέφει με μια ακόμη σκεπτόμενη ταινία επιστημονικής φαντασίας που αποδεικνύει πως το mainstream σινεμά μπορεί να συνοδεύεται, εκτός από ποπ κορν, και με περίσσευμα καρδιάς. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix
Ο Μπράβος (Road House) του Νταγκ Λάιμαν
Ένας πρώην μαχητής του UFC, ο Έλγουντ Ντάλτον, πιάνει δουλειά ως μπράβος σε έναν σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών στο Φλόριντα Κις. Σύντομα ανακαλύπτει ότι αυτό το μέρος δεν είναι τόσο παραδεισένιο όσο δείχνει.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Amazon Prime