Στο ξεκίνημα του τρίτου κύκλου του «Homeland», όταν στα πρώτα επεισόδια ο Νίκολας Μπρόντι ήταν απών, αναρωτιόμασταν ποια είναι η δυναμική της σειράς δίχως αυτόν. Ακόμη κι αν η απουσία του ήταν αισθητή, το «Homeland», ήξερε ακριβώς τι ήθελε να κάνει και το αποτέλεσμα δεν ήταν δίχως ενδιαφέρον, ακόμη κι αν το δίχτυ ασφαλείας της επιστροφής του Μπρόντι, ήταν πάντα στη θέση του.
Στο τελευταίο επεισόδιο του τρίτου κύκλου της σειράς αυτό το δίχτυ ασφαλείας μόλις εξαφανίστηκε, αφού [σταματήστε να διαβάζετε αν δεν έχετε δει το φινάλε του τρίτου κύκλου], ο Μπρόντι είναι πλέον νεκρός. Σε μια σκηνή που είναι από τις καλύτερες της σειράς ακόμη κι αν έχουν προηγηθεί μια σειρά από ασυγχώρητες απιθανότητες (από αυτές που συγχωρούμε στο «Homeland»), ο Μπρόντι συλλαμβάνεται από τους Ιρανούς για την δολοφονία του επικεφαλής της δημόσιας τάξης της χώρας και θα εκτελεστεί δημοσίως με απαγχονισμό.
Και παρ΄ότι μέχρι το τέλος του επεισοδίου που θα συνεχιστεί για αρκετή ώρα δείχνοντάς μας την πορεία της Κάρι και του Σολ προς ένα αβέβαιο μέλλον, ίσως και να πιστεύεις ότι σε ένα αποκορύφωμα υπερβολής, ο Μπρόντι θα εμφανιστεί ξανά ζωντανός, γίνεται τελικά σαφές, ότι ένας από τους βασικούς ήρωες της σειράς είναι πλέον νεκρός.
Που μας αφήνει αυτή η εξέλιξη; Προφανώς μπροστά σε μια εντελώς καινούρια και μάλλον όχι τόσο ενδιαφέρουσα δυναμική, αλλά πρώτα λίγα λόγια για το φινάλε. Μιλώντας στο Variety μετά την προβολή του φινάλε του τρίτου κύκλου, ο Αλεξ Γκάνζα showrunner του «Homeland» έκανε σαφές ότι ο θάνατος του Μπρόντι ήταν δεδομένος από την αρχή. «Ξέραμε ότι ο Μπρόντι θα πεθάνει, αλλά δεν είχαμε σκεφτεί από την αρχή που και πως, δεν είχαμε καταλήξει στην Τεχεράνη αν κι έμοιαζε ένα από τα λίγα μέρη όπου θα μπορούσε να ζητήσει καταφύγιο και κάτι που ο Σολ θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει υπέρ του».
Οσο για την ίδια την σκηνή του θανάτου του, ο Γκάνζα εξηγεί πως «ήταν η τελευταία σκηνή που γυρίσαμε την τελευταία μέρα του τελευταίου επεισοδίου. Μας πήρε όλη τη νύχτα για να την ολοκληρώσουμε. Γυρίστηκε στο Ραμπάτ του Μαρόκο και χρησιμοποιήσαμε τετρακόσιους κομπάρσους σε ένα γύρισμα που ήταν αληθινά έντονο και τρομακτικό, κάτι που ελπίζω ότι φαίνεται στην οθόνη. Ηταν μια συγκινητική και δυνατή σκηνή, πολύ δύσκολη να γυριστεί. Οταν τελικά βγήκε ο ήλιος και όλοι αποχαιρετιστήκαμε, ήταν μια σκηνή που δεν θα ξεχάσω. Λέγαμε αντίο στον Ντέμιαν Λιούις που ήταν κεντρικό κομμάτι της ζωής μας για αρκετά χρόνια. Ομολογώ ότι πήγα στην άκρη κι έβαλα τα κλάματα. Δεν θα μου λείψει μόνο ο Ντέμιαν, θρηνώ τόσο για τη δική του απουσία, όσο και για την απουσία του χαρακτήρα του».
Τι θα ακολουθήσει για το «Homeland» λοιπόν; Ο Σολ είναι πια εκτός CIA, η Κάρι ετοιμάζεται να αναλάβει επικεφαλής του γραφείου της υπηρεσίας στην Τουρκία και προσπαθεί να αποφασίσει τι θα κάνει με το παιδί του Μπρόντι που ετοιμάζεται να γεννήσει. Η γυναίκα και τα παιδιά του Μπρόντι, δεν θα έχουν κανέναν σημαντικό ρόλο να παίξουν στον επόμενο κύκλο επεισοδίων ο οποίος είναι όπως λέει ο Γκάνζα «μια ευκαιρία να εφεύρουμε την σειρά από την αρχή, αφού θα δούμε την Κάρι να κάνει αυτό ακριβώς που εκπαιδεύτηκε να κάνει, να είναι δηλαδή πράκτορας της CIA σε μια ξένη χώρα». Πίσω εκεί που ξεκινήσαμε λοιπόν τρία χρόνια πριν, όταν η Κάρι ανακαλύπτει στην Βαγδάτη, πως ένας Αμερικάνος αιχμάλωτος έχει αλλάξει στρατόπεδο, όμως πόσο έτοιμοι είμαστε να δεχτούμε την ηρωίδα του «Homeland» σε μια καινούρια αποστολή; Δίχως τον Μπρόντι στην εικόνα;
Το φινάλε του τρίτου κύκλου πάντως, έκανε τα καλύτερα νούμερα τηλεθέασης για την σειρά από το ξεκίνημά της κάτι που δείχνει πως το «Homeland» δεν έχει ακόμη εξαντλήσει την γοητεία που ασκεί στο κοινό. Πόσοι από αυτούς που είδαν το τελευταίο επεισόδιο είναι εν τούτοις πρόθυμοι να ακολουθήσουν την Κάρι στην Κωνσταντινούπολη όπου θα την φέρει η νέα της θέση, μόνη (ή με ένα παιδί) είναι κάτι που μένει να δούμε κι ένα στοίχημα που σπάνια μια τηλεοπτική σειρά είχε την ευκαιρία να παίξει.
Αλλά το «Homeland» είχε από την αρχή τον τρόπο του να χειρίζεται τις πιο υπερβολικές ανατροπές και τις πιο εξωφρενικές απιθανότητες. Και κάτι μας λέει πως θα τα βγάλει πέρα και αυτή τη φορά.
To «Homeland» προβάλλεται αποκλειστικά στο FOX κάθε Δευτέρα στις 21:30
Διαβάστε ακόμη
Tags: ΚΛΕΡ ΝΤΕΪΝΣ, ΝΤΕΜΙΑΝ ΛΙΟΥΙΣ