Με την προβολή του «The First Man» του Νταμιέν Σαζέλ ξεκινάει την Τετάρτη το πρωί το 75ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, ένα από τα φεστιβάλ που όπως ομολόγησε και ο ίδιος ο καλλιτεχνικός του διευθυντής, Αλμπέρτο Μπαρμπέρα, συμβαίνουν μια φορά στα δέκα χρόνια.
Αρκεί κάποιος να ρίξει μια μιατιά στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, στους 21 τίτλους ταινιών που εκτός από δύο - τρεις εξαιρέσεις, είναι όλες μερικές από τις πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς, με ονόματα δημιουργών όπως αυτά του Αλφόνσο Κουαρόν, του Λούκα Γκουαντανίνο, του Μάικ Λι, του Ζακ Οντιάρ, του Τζουλιαν Σνάμπελ, των αδελφών Κοέν, του Γιώργου Λάνθιμου.
«Είναι πολύ σπάνιο να έχεις ένα τόσο μεγάλο αριθμό καλών ταινιών από διαφορετικές χώρες την ίδια ακριβώς στιγμή. Είναι μοναδική στιγμή. Συμβαίνει μια φορά στη δεκαετία», συμπληρώνει ο Μπαρμπέρα.
Διαβάστε αναλυτικά: *Βενετία 2018: Αυτές είναι οι 21 ταινίες που διεκδικούν (με αξιώσεις) τον φετινό Χρυσό Λέοντα
Με τις Κάννες να υποκύπτουν στις απαιτήσεις των αιθουσαρχών και να εξοβελίζουν το Netflix από το πρόγραμμά τους, η Βενετία - παρά και τις διαμαρτυρίες των Ιταλών αιθουσαρχών - άδραξε την ευκαιρία να έχει στο πρόγραμμά της και την τελευταία ταινία του Ορσον Γουέλς «The Other Side of the Wind», αλλά και το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν - δύο μόνο από τους τίτλους που όλοι περίμεναν να κάνουν πρεμιέρα στην Κρουαζέτ.
Αν προσθέσει κανείς και το «οσκαρικό» γούρι που φέρνει η Μόστρα με απανωτά ανοίγματά της να κερδίζουν το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας («Birdman», «Η Μορφή του Νερού») και ταινίες του διαγωνιστικού της προγράμματος να πρωταγωνιστούν στα βραβεία της Ακαδημίας («La La Land», «Gravity»), τότε βρίσκεται μπροστά σε ένα από τα πιο πλήρη preview των ταινιών της φετινής οσκαρικής κούρσας.
«Ημασταν πολύ τυχεροί που καλέσαμε ταινίες που πήγαν στα Οσκαρ. Μιλάω για το "Gravity" και το "Birdman", ταινίες που δεν πίστευαν σχεδόν ούτε τα στούντιο τους. Οι Αμερικάνοι διανομείς ξεκίνησαν να σκέφτονται πως ίσως η Βενετία δεν είναι και τόσο άχρηστη», σημειώνει ο Μπαρμπέρα που είδε το Φεστιβάλ Βενετίας να αποκτά μια ολότελα νέα ταυτότητα την τελευταία δεκαετία.
Διαβάστε ακόμη: Οσκαρ 2019: Οι πρώτες προβλέψεις είναι εδώ!
Καταχωρημένο πλέον ως το Φεστιβάλ που ορίζει την επίσημη αρχή της οσκαρικής κούρσας, το Φεστιβάλ της Βενετίας - το πιο παλιό απ' όλα στον κόσμο - κατάφερε να κερδίσει τη χαμένη του αίγλη, να νικήσει το Φεστιβάλ του Τορόντο που για χρόνια του έπαιρνε όχι μόνο ταινίες, αλλά και πλήθος δημοσιογράφων και δημοσιότητα και να παρουσιάζει φέτος ένα από τα πιο δυνατά του προγράμματα. Ο φόβος να γίνει τελικά η Βενετία μια πλατφόρμα για την οσκαρική κούρσα ελλοχεύει, αλλά ποιος θα έλεγε όχι σε ένα δεκαήμερο όπου πρωταγωνιστούν οι ταινίες που όλοι θα συζητούν γι' αυτές τους επόμενους μήνες;