Ο Γουίλαμ Φρίντκιν βρέθηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας για ένα χρωστούμενο, το ντοκιμαντέρ «The Devil and Father Amorth», μια εκ των έσω ματιά σ' έναν αληθινό εξορκισμό, 44 χρόνια μετά το «Εξορκιστή» όπου, ωστόσο, έστω και χωρίς ιδία εμπειρία, τα κατάφερε μάλλον καλά.
Στο ντοκιμαντέρ «The Devil and Father Amorth», ο ίδιος ο Φρίντκιν, με τη δική του απλή ψηφιακή κάμερα σ' ένα τρίποδο, παρακολούθησε κι αποτύπωσε έναν εξορκισμό. Το «θύμα» είναι μια 35χρονη γυναίκα που αποκαλείται Κριστίνα στην ταινία και η οποία βρίσκεται ήδη στον ένατο εξορκισμό της. Το τελετουργικό κάνει όχι όποιος κι όποιος, αλλά ο επονομαζόμενος «εξορκιστής του Βατικανού», ο Πάτερ Γκαμπριέλε Αμόρτ, που πέθανε, στα 91 του χρόνια, τον περασμένο Σεπτέμβριο, λίγο μετά τα γυρίσματα της ταινίας.
Ο Πάτερ Γκαμπριέλε Αμόρτ στα γυρίσματα της ταινίας
Ο Γουίλιαμ Φρίντκιν με τη σύζυγό του, παραγωγό Σέριλ Λάνσινγκ και τον Αλμπέρτο Μπαρμπέρα
«Η εμπειρία με τρομοκράτησε,» είπε ο Γουίλιαμ Φρίντκιν σε συνέντευξή του στο Variety. «Κρατούσα την κάμερα ανοιχτή και βρισκόμουν μόλις μισό μέτρο μακριά τους, ίσως και πιο κοντά. Από εκεί που φοβόμουν τι θα μπορούσε να συμβεί, άρχισα να νιώθω συμπόνοια για τον πόνο και την ταλαιπωρία αυτής της γυναίκας, που είναι προφανή στην ταινία.»
Ο Φρίντκιν μίλησε και για τη μεθοδολογία του στο ντοκιμαντέρ: «Συμβουλεύτηκα νευρολόγους, νευροχειρουργούς, κάποιους από τους καλύτερους στην Αμερική. Οι νευροχειρουργοί δεν είχαν ιδέα από τι έπασχε η Κριστίνα και κανείς τους δεν πρότεινε κάποια εγχείρηση. Πιστεύουν ότι όλα ξεκινούν από τον εγκέφαλο, αλλά - και το λένε αυτό στην ταινία - δεν έχουν ξαναδεί ποτέ τέτοια συμπτώματα. Μετά, οι ψυχίατροι περιέγραψαν πώς η σύγχρονη ψυχιατρική αναγνωρίζει τη δαιμονική κυρίευση. Λέγεται διασχιστική διαταραχή ταυτότητας / δαιμονική κατάληψη. Κι αν έρθει ένας ασθενής και πει ότι τον έχει καταλάβει ένας δαίμονας ή ο διάβολος, δεν τους το αρνούνται. Κάνουν όποια ψυχιατρική θεραπεία κρίνουν απαραίτητη και δίνουν φαρμακευτική αγωγή. Και φέρνουν τον εξορκιστή.»
Περισσότερες συνεντεύξεις Τύπου από τη Βενετία 2017
- Βενετία 2017: Η συνέντευξη Τύπου του «Three Billboards...» ήταν τόσο έξυπνη, όσο κι η ταινία
- Βενετία 2017: Οι Τζορτζ Κλούνει, Ματ Ντέιμον και Τζούλιαν Μουρ μιλούν για την Αμερική του Τραμπ και αυτή του «Suburbicon»
- Βενετία 2017 - Η Τζέιν Φόντα το λέει καθαρά: «Ζω για τις σκηνές σεξ με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ»
- Βενετία 2017: Η Πεντάμορφη και το Τέρας στη συνέντευξη Tύπου για το «The Shape of Water» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο
- Βενετία 2017: «Ελπιδοφόρο μήνυμα σ' ένα διχασμένο κόσμο». Αλεξάντερ Πέιν, Ματ Ντέιμον στη συνέντευξη Τύπου του «Downsizing»
- Βενετία 2017: Η Ανέτ Μπένινγκ έχει να πει κάτι για την απουσία γυναικών δημιουργών από τη Μόστρα