Buzz

«Πριν τα Μεσάνυχτα»: H πιο δύσκολη σκηνή που έγραψε ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ

of 10

Ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ μας εξηγεί ότι η σκηνή του καυγά στο ξενοδοχείο, η πιο καθοριστική του «Πριν τα Μεσάνυχτα», ήταν η πιο δύσκολη σκηνή που έγραψε ποτέ στη ζωή του. Και κάνει δώρο τις σελίδες του αυθεντικού σεναρίου.

«Πριν τα Μεσάνυχτα»: H πιο δύσκολη σκηνή που έγραψε ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ

Ενα αφιέρωμα του Vulture για τα καλύτερα σενάρια του 2013, ρωτάει τους δημιουργούς για «την πιο δύσκολη σκηνή που αντιμετώπισαν στην ταινία τους». Σ' αυτή την πρόκληση ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ (συν-σεναριογράφος, μαζί με τους Ιθαν Χοκ και Ζιλί Ντελπί του «Πριν τα Μεσάνυχτα» - διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία) απαντά απερίφραστα ότι η σκηνή του καυγά στο ξενοδοχείο, λίγο πριν το τέλος της ταινίας, ήταν ίσως η πιο δύσκολη σκηνή που έγραψε στην καριέρα του. Διαβάστε τι λέει ο ίδιος και χαζέψτε τις σελίδες του αυθεντικού σεναρίου στο τέλος του κειμένου...

Διαβάστε ακόμη: Λινκλέιτερ, Ντελπί, Χολοφσένερ, Γκέργουιγκ και 10 ακόμα σεναριογράφοι μοιράζονται τα μυστικά τους μαζί σας

Η σκηνή του καυγά του Τζέσι και της Σελίν στο ξενοδοχείο ήταν η πιο απαιτητική και δύσκολη σκηνή που είχα ποτέ να γράψω. Ολη η ταινία, όλη η τριλογία, οδηγεί σ' αυτό τον καυγά. Από την πρώτη σκηνή του «Πριν τα Μεσάνυχτα» καταλαβαίνουν ότι υπάρχουν θέματα σ' αυτή τη σχέση και κάποια στιγμή θα εκτονωθούν. Θέματα που υπάρχουν όλα αυτά τα 8 χρόνια κι εμείς θα ζήσουμε την εκδοχή της στιγμής που ξαναμπαίνουμε στη ζωή τους.

_Τα ζευγάρια που είναι χρόνια μαζί θάβουν μέσα τους ζητήματα που δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν. Μία στις τόσες τα αποκαλύπτουν και τότε χρειάζεται να ξανακουρδίσουν τη σχέση τους - αρκεί να το θέλουν και να το παλεύουν ακόμα. Για αυτό, για μένα, αυτή η σκηνή του καυγά είναι αισιόδοξη. Ο κόσμος που λέει «Ωωωω τσακώνονται, δε θέλουμε να τσακώνονται!». Οχι. Για μένα αυτό είναι ρομαντικό. Γιατί ακόμα ενδιαφέρονται τόσο, ώστε να μπαίνουν σ' αυτούς τους καυγάδες. Πολλά ζευγάρια απλά γκρινιάζουν - ένας τσακώνεται και ο άλλος διαβάζει εφημερίδα, χωρίς να ακούει. Ο Τζέσι και η Σελίν ενδιαφέρονται ακόμα για αυτό που έχουν. Είναι και οι δύο ακόμα στο παιχνίδι. _

Οσο ο κόσμος λοιπόν αποκαλεί αυτή τη σκηνή «τη σκηνή του καυγά», εγώ στον Ιθαν και στη Ζιλί είπα «πάμε να γράψουμε την ερωτική σκηνή». Μάλιστα, κυριολεκτικά, ξεκινά ως ερωτική σκηνή: για λίγα λεπτά πιστεύουμε ότι θα δούμε την πρώτη σκηνή σεξ ανάμεσα σ' αυτό το ζευγάρι στις τρεις ταινίες που τους ξέρουμε. Μέχρι που ένα τηλεφώνημα καταστρέφει τα πάντα. Εκείνος προσπαθεί να τελειώσει τον καυγά και να επιστρέψουν στο κρεβάτι. Ομως όταν βγάζει το παντελόνι του, εκείνη, δυστυχώς, ξαναφορά τη φούστα της. Τα πάντα είναι timing.

Πολλά από τα πράγματα για τα οποία παραπονιέται η Σελίν είναι ζητήματα που κι εγώ κι ο Ιθαν έχουμε ακούσει από τις συντρόφους μας. Εχουμε και οι δύο μία γυναικεία ευαισθησία, όπως και η Ζιλί έχει μία αντρική πλευρά. Οπότε όλοι γράφουμε όλων τους διαλόγους. Τα παιδιά ποτέ δε χωρίζονται σε ρόλους: γράψε εσύ τον Τζέσι κι εγώ τη Σελίν. Γράφουμε και οι τρεις μας σ' ένα δωμάτιο και μετά προβάρουμε τις εκδοχές που γράψαμε.

Η μεγαλύτερη δυσκολία της σκηνής ήταν ότι ξαναπιάνουμε τον Τζέσι και τη Σελίν σ' ένα στάδιο της σχέσης τους που γνωρίζουν πολύ καλά ο ένας τον άλλον και τα κουμπιά του. Για αυτό ξέρουν να τσακώνονται, τι θα πληγώσει, τι θα πονέσει, τις αδυναμίες του άλλου... γράψαμε τη σκηνή σαν να έχουμε μπροστά μας δύο πρωταθλητές του μποξ στον τελικό τους αγώνα...

1234567

Περισσότερο «Πριν τα Μεσάνυχτα»: