Εχουν περάσει τρία χρόνια από τότε που η «Στρέλλα» του Πάνου Χ. Κούτρα έκανε την πρεμιέρα της στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου (τμήμα Πανόραμα), βγήκε στις αίθουσες εντός και εκτός Ελλάδας και ταξίδεψε σε περισσότερα από 25 Διεθνή Φεστιβάλ ανά τον πλανήτη,
Για όσους ανυπομονούσατε για το τι ετοιμάζει ο Πάνος Χ. Κούτρας όλα αυτά τα χρόνια, τα νέα είναι κάτι παραπάνω από ευχάριστα. Το τμήμα συμπαραγωγών της ARTE France Cinema ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα πως η τέταρτη ταινία του, με τίτλο «Ξενία» βρίσκεται μέσα στις τέσσερις συμπαραγωγές που ενέκρινε το κανάλι στην τελευταία συνεδριάση της επιτροπής εγκρίσεων αποτελούμενη, ανάμεσα σε άλλους, από τον Πρόεδρο του Φεστιβάλ Καννών Ζιλ Ζακόμπ, τον Mπερνάρ Ανρί - Λεβί και τη σκηνοθέτη Μαρζάν Σατραπί, κάνοντας ακόμη πιο στενές τις σχέσεις του δημιουργού με τη Γαλλία.
Το «Ξενία» που αφηγείται την ιστορία δύο ανήλικων αδερφιών αλβανικής καταγωγής που διασχίζουν την Ελλάδα αναζητώντας την ταυτότητά τους είναι η δεύτερη συμπαραγωγή του Πάνου Χ. Κούτρα με τη Γαλλία (μετά την «Αληθινή Ζωή» του 2004), αυτή τη φορά με την εταιρία Movie Partners in Motion Film. Από ελληνικής πλευρά η παραγωγή ανήκει στην 100% Synthetic Films (Πάνος Χ. Κούτρας - Ελένη Κοσσυφίδου) και στην Wrong Men (Αλεξάνδρα Μπουσίου).
Ρωτήσαμε τον Πάνο Χ. Κούτρα να σχολιάσει την είδηση της έγκρισης της συμπαραγωγής από το ARTE Cinema, αλλά και για το χρονοδιάγραμμα της υλοποίησης του «Ξενία»:
«Δεν μπορώ παρά να είμαι χαρούμενος για την έγκριση από το ARTE France Cinema. Θέλω να πιστεύω πως αποτελεί και την εκκίνηση της πραγματοποίησης ενός πρότζεκτ που δεν ήταν καθόλου προφανές ότι θα μπορούσε να συμβεί στην Ελλάδα. Για να πω την αλήθεια δεν είμαι ακόμα σίγουρος. Είναι λυπηρό, αλλά, αν υπάρχει αυτή τη στιγμή κάτι που αδιαμφισβήτητα και αντικειμενικά πάει ακόμα καλά στην Ελλάδα αυτό είναι ο κινηματογράφος της. Είναι ένα από τα λίγα αισιόδοξα πράγματα που συμβαίνουν. Μία μορφή αντίδρασης στη γενική πνευματική εξαθλίωση των τελευταίων δεκαετιών. Επίσης ως εξαγώγιμο προϊόν όσο και ως "τουριστικό" εργαλείο για την προώθηση της "καλής εικόνας" της χώρας προς τα έξω είναι ανεκτίμητο. Ωστόσο το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, φαίνεται να μην έχει την ίδια άποψη. Προτιμάει να ξοδεύει 20 εκατομμύρια ευρώ για το "branding" της Ελλάδας, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό (το πιο πιθανό "τουριστικές καταχωρήσεις" αμφιβόλου αποτελεσματικότητας) την ίδια στιγμή που με μόνο 1 εκατομμύριο θα μπορούσε να είχε χρηματοδοτήσει ήδη τέσσερις (απο 250.000 ευρώ) ελληνικές ταινίες, ενθαρρύνοντας αυτό το υγιές ακόμη κομμάτι της ελληνικής κουλτούρας και, ας μην ξεχνάμε, την πιθανότητα κάποιες από αυτές να ταξίδευαν στα μεγάλα Φεστιβάλ του πλανήτη κάνοντας διαφήμιση στην Ελλάδα σχεδόν δωρεάν. Η ΕΡΤ έχει παγώσει τις χρηματοδοτήσεις που οφείλει να δώσει για το σινεμά, ο νέος νόμος για τον κινηματογράφο είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό του ανεφάρμοστος, το ΕΚΚ παραμένει σε "αδράνεια" ως προς τα προγράμματα χρηματοδοτήσεων. Λες και κάποιος σκέφτηκε πως αφού ο πολιτισμός στην Ελλάδα υπήρξε πάντοτε η τελευταία προτεραιότητα του κράτους (ας μην κρυβόμαστε) γιατί να μην παραμείνει έτσι εσαεί. Αρά είναι αδύνατον να γνωρίζω πότε θα γίνουν τα γυρίσματα του "Ξενία". Ελπίζω όχι πολύ αργά...»