
Ο Μάρτιν Σκορσέζε δεν σταματά να μας εκπλήσσει. Παρά το πέρασμα του χρόνου και τη μακρόχρονη πορεία του στον κινηματογράφο, ο βραβευμένος με Οσκαρ σκηνοθέτης συνεχίζει να επανεξετάζει και να αναζητά νέα αφηγηματικά μονοπάτια. Η επόμενη δημιουργική του πρόκληση; Η «Ζωή του Ιησού», μια ταινία που παραμένει ακόμη σε στάδιο ανάπτυξης, αλλά στην οποία ο Σκορσέζε αφιερώνει ιδιαίτερη φροντίδα και χρόνο.
Ο διάσημος δημιουργός τιμήθηκε πρόσφατα με βραβείο για το σύνολο του έργου του από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ταορμίνας στη Σικελία, την πατρίδα της οικογένειάς του. Εκεί, μίλησε πιο εκτενώς για το φιλόδοξο πρότζεκτ, αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες που σίγουρα κεντρίζουν το ενδιαφέρον των σινεφίλ. «Ακόμη δουλεύω πάνω της, γιατί θα ήθελα να δώσω μια πιο σύγχρονη προσέγγιση στο πρότζεκτ», λέει. Ωστόσο, προβλέπει ότι «σχεδόν σίγουρα θα είναι μια ασπρόμαυρη ταινία». Ο Σκορσέζε παραδέχεται ότι δεν βιάζεται: «Χρειάζεται χρόνο, γιατί θεωρώ πως ένα έργο τέτοιου είδους απαιτεί πολλά χρόνια μελέτης και έρευνας».
Διαβάστε ακόμα: Γιατί ο Μάρτιν Σκορσέζε δεν πηγαίνει πια στους κινηματογράφους;
Η ταινία βασίζεται στο βιβλίο του Ιάπωνα συγγραφέα Σουσάκου Εντό, που κυκλοφόρησε το 1973, και θα χρηματοδοτηθεί ανεξάρτητα, χωρίς τη στήριξη μεγάλων στούντιο. Μάλιστα, αναμένεται να είναι μια από τις πιο οικονομικές παραγωγές του Σκορσέζε εδώ και δεκαετίες, μια ξεκάθαρη απόκλιση από τις υπερπαραγωγές των τελευταίων 25 ετών.
Η διάρκεια της ταινίας υπολογίζεται περίπου στα 80 λεπτά, ενώ το ύφος της θα κινείται κάπου ανάμεσα στην αφηγηματική ταινία, το δοκίμιο και το ντοκιμαντέρ. Στόχος του Σκορσέζε δεν είναι να κηρύξει ή να προσφέρει μια παραδοσιακή βιογραφία του Χριστού, αλλά να εστιάσει στις βασικές διδασκαλίες Του, εξερευνώντας τις αρχές τους με τρόπο καθαρά στοχαστικό. «Προσπαθώ να βρω έναν νέο τρόπο ώστε να την κάνω πιο προσιτή και να απομακρύνω το αρνητικό βάρος που έχει συχνά συνδεθεί με τη θεσμική θρησκεία», εξήγησε ο σκηνοθέτης.
Ο Σκορσέζε έχει δηλώσει πως εδώ και χρόνια ήθελε να καταπιαστεί με το θέμα της ζωής του Χριστού. Είχε σκεφτεί να το κάνει ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του ’70, σε 16mm ασπρόμαυρο φιλμ. Τελικά, η ταινία του Παζολίνι «Το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο» τον έκανε να αναθεωρήσει. Τώρα όμως, φαίνεται πως επέστρεψε σε αυτή την ιδέα με περισσότερο βάθος, πείρα και ξεκάθαρο προσωπικό όραμα.
Η «Ζωή του Ιησού» μπορεί να είναι ακόμη στα σκαριά, αλλά όλα δείχνουν πως πρόκειται για ένα έργο που ο Σκορσέζε προσεγγίζει με ευλάβεια, φιλοσοφική διάθεση και κινηματογραφική τόλμη.