Φεστιβάλ / Βραβεία

Κάννες 2011: Ημέρα ενδέκατη

of 10

Ολα όσα συνέβησαν την ενδέκατη ημέρα του 64ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, έτσι όπως τα είδε και τα κατέγραψε το Flix.

Κάννες 2011: Ημέρα ενδέκατη
Κατρίν Ντενέβ, Λιντιβίν Σανιέ, Κιάρα Μαστρογιάνι: οι αγαπημένες...

Κάννες 2011: Ημέρα ενδέκατη – Σάββατο 21 Μαΐου

Δόθηκαν τα βραβεία του τμήματος «Ενα Κάποιο Βλέμμα» - με πρόεδρο της κριτικής επιτροπής τον Εμίρ Κουστουρίτσα, το «Arirang» του Κιμ Κι-Ντουκ και το «Halt Auf Freier Strecke» του Αντρέας Ντρέσεν μοιράστηκαν το Μεγάλο Βραβείο, το «Elena» του Αντρέι Σβιάγκιντσεφ τιμήθηκε με το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής και ο Μοχάμαντ Ρασούλοφ απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας για το «Be Omid e Didar».

Στο «Skoonheid» του Ολιβερ Χερμάνους απονεμήθηκε το Queer Palm, από τον σκηνοθέτη Ζοάο Πέδρο Ροντρίγκες και την ηθοποιό Ζιλί Γκεγιέ.

Σύσσωμη η ομάδα της νέας ταινίας του Κριστόφ Ονορέ, «Les Biens-Aimes», η οποία και θα προβληθεί στην επίσημη τελετή λήξης του Φεστιβάλ, έδωσε συνέντευξη τύπου: παρόντες, δίπλα στον σκηνοθέτη, οι ηθοποιοί Κατρίν Ντενέβ, Κιάρα Μαστρογιάνι, Λιντιβίν Σανιέ, Λουί Γκαρέλ, Ράσα Μπούκβιτς και Πολ Σνάιντερ και ο συνθέτης Αλεξ Μποπέν. Χαριτολογώντας, ο Ονορέ αναφέρθηκε στον τρόπο που προσέγγισε τον Μίλος Φόρμαν για να παίξει, ως ηθοποιός, στην ταινία: «Του έστειλα ένα email, πιστεύοντας ότι δε θα έχει καμία ανταπόκριση. Αντίθετα, ο Μίλος απάντησε, ‘θα είναι η τελευταία μου ευκαιρία να υποδυθώ τον άντρα της Κατρίν Ντενέβ! »

Ο Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν μίλησε σε συνέντευξη τύπου για τη νέα του ταινία, «Once Upon a Time in Anatolia», εξηγώντας πώς αντιμετωπίζει τους ήρωές του: «Κανείς δεν είναι μόνο καλός ή κακός. Οταν πλάθω ένα χαρακτήρα, προσπαθώ να διατηρήσω μια ισορροπία. Πρέπει ο θεατής να μπορέσει να πιστέψει ότι ο ήρωας που παρακολουθεί του μοιάζει, κι όχι ότι είναι ‘ένας ξένος’. »

Συνέντευξη τύπου έδωσε ο Ράντου Μιχαϊλάνου, παρουσιάζοντας την ταινία του, «La Source des Femmes», η οποία αντλώντας από το μοτίβο της Λυσιστράτης, σχολιάζει τις ριζικές αλλαγές που συμβαίνουν στον αραβικό κόσμο: «Τομήσαμε να ποντάρουμε στο ότι οι γυναίκες θα κάνουν τη διαφορά», είπε ο σκηνοθέτης. «Η μεγάλη κρίση στην ανθρωπότητα είναι η κρίση της αγάπης, η παράλυση που έχει φέρει ο φόβος και η έλλειψη εμπιστοσύνης. Οι άνθρωποι κλείνονται στον εαυτό τους, έχουν γίνει αλλαζόνες και δεν ενδιαφέρονται για τα αισθήματα των άλλων. »