Νομίζαμε ότι η κινηματογραφική αίθουσα περνούσε κρίση, απέναντι στις υπηρεσίες streaming, πριν την πανδημία: αλλά στη διάρκειά της καταλαβαίνουμε τι σημαίνει, στ' αλήθεια, κρίση.
Διαβάστε ακόμη: Επιδότηση για τις κενές θέσεις στους κινηματογράφους που λειτουργούν με μειωμένα ποσοστά πληρότητας
Αυτή, την τόσο δύσκολη περίοδο για την κινηματογραφική βιομηχανία (και «κινηματογραφική» εννοούμε αυτή που συνδέεται με την αίθουσα και την προβολή σε μεγάλη οθόνη, μαζί με τις απαιτήσεις και τις θέσεις εργασίας που αυτή συνεπάγεται), το στούντιο της Disney αποφάσισε να επιδείξει τον μέγιστο κυνισμό. Η Disney που, εκτός από τις παραγωγές του τίτλου της εταιρείας, έχει στην κατοχή της κι όλες τις ταινίες της Marvel, της Pixar και του franchise του «Πολέμου των Αστρων», αποφασίζει πως οι εφεξής παραγωγές της θα κατευθύνονται προς την αίθουσα ή προς την πλατφόρμα streaming Disney+, όχι ανάλογα με την αίγλη της ταινίας, τις οσκαρικές προοπτικές της ή τη διάθεση υποστήριξης των αιθουσαρχών, αλλά, με μια λέξη, των ενδεχόμενων εισπράξεων. Προβλέπεται πως μια ταινία θα κάνει περισσότερα views στο σινεμά ή στην πλατφόρμα; Εκεί και θα κατευθυνθεί.
Η Μουλάν χώρεσε και σε μικρότερες οθόνες...
«Οι καταναλωτές θα είναι εκείνοι που θα παίρνουν τις αποφάσεις,» είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Disney, Μπομπ Τσέιπεκ, «εκείνοι θα μας δείξουν τον τρόπο με τον οποίο θέλουν να μεταχειρίζονται τις ταινίες. Αυτή τη στιγμή ψηφίζουν με το πορτοφόλι τους και ψηφίζουν ξεκάθαρα υπέρ του Disney+. Εμείς θέλουμε να συμπορευτούμε με τους καταναλωτές. Ν' αφήσουμε τις αποφάσεις σε μια ομάδα ανθρώπων που βλέπουν αντικειμενικά την κατάσταση. Να πάρουμε τη βέλτιστη απόφαση για την εταιρεία, ξεπερνώντας το δεδομένο ότι μια ταινία προορίζεται για τις αίθουσες.» Οι δηλώσεις έφεραν άμεση άνοδο στη μετοχή της Disney κατά 5,4% - η κινηματογραφική κοινότητα δεν έδειξε την ίδια χαρά.
Σύμφωνα μ' αυτό το μοντέλο, η επόμενη, για παράδειγμα, ταινία της Marvel θα μπορούσε να βγει αποκλειστικά στο Disney+, προς 30 δολάρια το viewing, στις χώρες όπου λειτουργείο πάροχος. Αυτή τη στρατηγική ακολούθησε ήδη η Disney με την, τότε, πολυαναμενόμενη «Mulan» και, παρότι τα νούμερα των θεάσεων δεν είναι γνωστά, μοιάζει ότι ευχαρίστησε το στούντιο: τώρα η Disney έχει αποφασίσει να βγάλει με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή πρωτίστως στην πλατφόρμα του, τη νέα ταινία της Pixar, το «Soul» και μάλιστα, αυτή τη φορά, χωρίς επιπλέον χρέωση για τους συνδρομητές.
Το «Soul» της Pixar ετοιμάζεται για το Disney+
«Αυτή η μετάβαση θα συνέβαινε έτσι κι αλλιώς,» είπε ο Τσέιπεκ, «απλώς η πανδημία την επέσπευσε. Η Disney θέλει, σίγουρα, να συνεχίσει να προσφέρει στο κοινό την εναλλακτική της κινηματογραφικής αίθουσας αλλά, ταυτόχρονα, είναι πολλοί οι καταναλωτές που θέλουν να απολαμβάνουν ταινίες στην ασφάλεια, την άνεση και τη βολή του σπιτιού τους.» Κι αυτό, σε συνδυασμό με μια κινηματογραφική διαφημιστική αγορά που ολοένα πέφτει, μαζί με τα εισιτήρια που κατρακυλούν, την ώρα που το Disney+, λιγότερο από ένα χρόνο από το λανσάρισμά του, τον Νοέμβριο 2019, μετρά 60,5 εκατομμύρια συνδρομητές σ' όλο τον κόσμο, κρατώντας την τρίτη θέση υπηρεσιών streaming, μετά το Netflix και την Amazon.