Η Κυριακή ήταν η μέρα της μεγάλης βροχής, αυτής που έφερε τους μικροπωλητές ομπρελών σε κάθε γωνιά της Κρουαζέτ κι έκανε τους φεστιβαλιστές μουσκίδι. Φυσικά, τόσο οι ταινίες, όσο και το κόκκινο χαλί, αντιστάθηκαν στην κακοκαιρία και συνέθεσαν μια από τις πιο πολυπρισματικές ημέρες της φετινής διοργάνωσης.
Αν κάποιος έκανε... τον σταυρό του για να φτιάξει ο καιρός, αυτός σίγουρα θα ήταν...
...ο Βιμ Βέντερς, ο οποίος, μαζί με τη σύζυγό του, Ντονάτα και την παραγωγό του, Σαμάντα Γκαντόλφι Μπράνκα, παρουσίασε το «Pope Francis: A Man of his Word», το ντοκιμαντέρ του για τον Πάπα Φραγκίσκο.
Αν ο Πάπας ήταν μια φορά απών από το Φεστιβάλ Καννών (και δικαιολογημένα), πολύ πιο αισθητή ήταν η απουσία του Τζαφάρ Παναχί, του Ιρανού μετρ που συμμετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα με τη νέα του ταινία, «3 Πρόσωπα», αλλά δεν μπορεί να ταξιδέψει ως τη Γαλλία, γιατί δεν θα του επιτραπεί ξανά η είσοδος στο Ιράν. Ετσι, οι πρωταγωνίστριές του επωμίστηκαν την ευθύνη να τον εκπροσωπήσουν, στο κόκκινο χαλί και μπροστά στους δημοσιογράφους.
Διαβάστε τη γνώμη του Flix: Κάννες 2018 | Το ιρανικό σινεμά που δεν προδίδει ποτέ στα «3 Πρόσωπα» του Τζαφάρ Παναχί
Σ' ένα διάλειμμα από τη βροχή, φωτογραφήθηκαν (με... μπαλετικό βαθμό δυσκολίας) οι συντελεστές του «Girl», ο 26χρονος σκηνοθέτης Λουκάς Ντοντ, ο 16χρονος εκπληκτικός πρωταγωνιστής του, Βίκτορ Πόλστερ και ο Αρίε Φορτχάλτερ που υποδύεται τον πατέρα στην ταινία. Σε μια από τις ευτυχείς συγκυρίες που συμβαίνουν περίπου κάθε χρονιά στο Φεστιβάλ Καννών, ο Λουκάς Ντοντ και ο Βίκτο Πόλστερ έγιναν, δευτερόλεπτα μετά την πρώτη προβολή της ταινίας, το μεγάλο hit, η αποκάλυψη του Φεστιβάλ ως τώρα.
Διαβάστε τη γνώμη του Flix: Κάννες 2018 | Το «Girl» είναι η αποκάλυψη του φετινού Φεστιβάλ
Η Γκολσιφτέ Φαραχάνι συγκέντρωσε τους φακούς των φωτογράφων πάνω της, στο photo-call και τη συνέντευξη Τύπου για τις «Κόρες του Ηλιου» της Εβά Ισόν, την ταινία που καταπιάνεται με τον γυναικείο στρατό των Γεζίντι που μάχεται εναντίον των τζιχαντιστών.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix: Κάννες 2018 | «Οι Κόρες του Ηλιου» της Εβά Ισόν είναι η τραγωδία των Γεζίντι με γαλλική υπεροψία και φωσκολικό περιτύλιγμα
Οι πρεμιέρες των ταινιών της ημέρας δημιούργησαν ενδιαφέροντα στιγμιότυπα, από το... οικογενειακό πορτρέτο του «Shoplifters» του Χιροκάζου Κόρε-Εντα, με συντελεστές όλων των ηλικιών
ως τις... επιμελημένα τερατώδεις εμφανίσεις των Ρομίνα Ινιέστα και Τάνια Κασιάνι του «Murder Me, Monster»
ως τον Ρομπέρτο Μπενίνι, που μοιάζει κολλημένος στην ίδια πόζα από το 1997!
Αδελφική αγάπη και... αγάπη για το χρώμα έδειξαν οι σκηνοθέτης Αλίτσε και πρωταγωνίστρια Αλμπα Ρορβάκερ, στην πρεμιέρα της ταινίας τους «Lazzaro Felice».
Η αληθινά συγκινητική στιγμή της ημέρας, μια ευκαιρία πραγματικής κινηματογραφικής πολυτέλειας, ήταν η επετειακή προβολή, σε κόπια 70mm, του «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, που φέτος κλείνει τα 50 του χρόνια. Παρουσιαστής της προβολής, μια κι ήταν υπεύθυνος για την ανασκευή της κόπιας, δεν ήταν άλλος από τον επίσης σπουδαίο Βρετανό δημιουργό Κρίστοφερ Νόλαν, που μίλησε μόνο με σεμνότητα και θαυμασμό, πλαισιωμένος (και στο κόκκινο χαλί και στη σκηνή), από τρεις ξεχωριστούς στην ιστορία της ταινίας ανθρώπους. Την κόρη του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, Καταρίνα, τον παραγωγό (και των περισσότερων ταινιών του Κιούμπρικ), Τζαν Χάρλαν, που ανέλαβε και την παραγωγή της νέας κόπιας και, φυσικά, τον Κιρ Νταλέι, τον πρωταγωνιστή της εμβληματικής ταινίας, ο οποίος, με εξαίρεση τα κατάλευκα μαλλιά, δείχνει απαράλλαχτος με τον Δρ. Ντέιβ Μπόουμαν του 1968!
Την εισαγωγή στην προβολή έκανε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Καννών, Τιερί Φρεμό, κρατώντας στα χέρια το συλλεκτικό press kit που εξέδωσε το Φεστιβάλ (ναι, το έχουμε!), για την 50ή επέτειο της ταινίας, που περιλαμβάνει και το αρχικό κείμενο του προγράμματος των αιθουσών του 1968.
Ανεβαίνοντας στη σκηνή, μαζί με τους «συντρόφους του σ' αυτό το δύσκολο έργο», ο Κρίστοφερ Νόλαν περιέγραψε τη διαδικασία που τους οδήγησε στην κατασκευή της νέας κόπιας 70mm της «Οδύσσειας του Διαστήματος» που, τόσο ως προς την εικόνα, όσο κι ως προς τον ήχο, είναι ό,τι κοντινότερο υπάρχει σ' εκείνες τις πρώτες κόπιες 70mm που, με τη φροντίδα του ίδιου του τελειομανούς Στάνλεϊ Κιούμπρικ, κυκλοφόρησαν πριν πενήντα χρόνια στις αίθουσες και συναντήθηκαν για πρώτη φορά με το κοινό.
«Ημουν 7 χρόνων και ο πατέρας μου με πήγε στη μεγαλύτερη αίθουσα του Λονδίνου και, όπως τόσοι άλλοι που είδαν αυτή την ταινία, βγήκα με μια νέα, φρέσκια ιδέα στο μυαλό, του τι μπορούν να καταφέρουν οι ταινίες, την οποία, όπως πολλοί ακόμα σκηνοθέτες, φέρω πάντα μαζί μου. Αλλά καμία προσωπική ιστορία μας δεν συγκρίνεται με τις αναμνήσεις αυτών εδώ των ανθρώπων, που έπαιξαν ο καθένας το ρόλο του στη δημιουργία αυτού του αριστουργήματος, πριν πενήντα χρόνια. Σ' ένα τραπέζι, πρόσφατα, η Καταρίνα ανέφερε, χωρίς τυμπανοκρουσίες, πώς είχε επισκεφτεί το περιστρεφόμενο σκηνικό του Discovery, χωρίς να συνειδητοποιεί ότι για κάποιον σαν εμένα, αυτό μοιάζει με το να μπαίνει κανείς στην Καπέλα Σιξτίνα και να βλέπει κάποιον Ιταλό κρεμασμένο από το ταβάνι να ζωγραφίζει.»
«Εάν είπα πολύ λίγα για τον άνθρωπο που έφτιαξε αυτό το απίστευτο αριστούργημα,» είπε με χαρακτηριστική βρετανική ευγένεια ο Νόλαν, «είναι γιατί δεν είχα τη χαρά να τον γνωρίσω και δεν θα ήθελα να κάνω εικασίες, αλλά όπως έμαθα τον τελευταίο καιρό, κι εκείνος θα προτιμούσε να μιλήσει το έργο του γι' αυτόν.» Κι έδωσε το «λόγο» στην οθόνη, ανοίγοντας την αυλαία σε μια συγκλονιστική νέα θέαση μιας από τις ωραιότερες ταινίες που έγιναν ποτέ για το σινεμά, σε μια προβολή που, χωρίς υπερβολή, έφερε δάκρυα στα μάτια των περισσότερων ανθρώπων στην αίθουσα.
Δείτε το βίντεο:
.
Η glamorous πρεμιέρα της Κυριακής, ωστόσο, ανήκε στο «Le Grand Bain» του Ζιλ Λελούς, που προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού, εκπροσωπώντας, ωστόσο, το εμπορικό γαλλικό σινεμά στο μεγάλο γαλλικό φεστιβάλ. Η πρεμιέρα έφερε στο κόκκινο χαλί κάποιους από τους πιο σημαίνοντες Γάλλους (ή Γαλλόφωνους) σταρ της εποχής, από τον Λελούς και τον Γκιγιόμ Κανέ, ως τον Μπενουά Πελβούρντ και τον Ματιέ Αμαλρίκ.
Η πρεμιέρα, άλλωστε, του «Le Grand Bain», έφερε στο κόκκινο χαλί ένα θεαματικό μπουκέτο από σταρ μεγάλου βεληνεκούς, από την Τζέιν Φόντα ως την Κάρλα Μπρούνι κι από την Νταϊάν Κρούγκερ ως... την Ελένη Μενεγάκη, όλες τους με πρόσθετη λάμψη από κοσμήματα Chopard.
To 71o Φεστιβάλ Καννών σαν να ήσασταν εκεί:
- Κάννες 2018, μέρα 1η: Ολοι το ξέρουν: Η Κέιτ Μπλάνσετ είναι υπέροχη
- Κάννες 2018, μέρα 2η: Τόπο στα κορίτσια! Και στον Μάρτιν Σκορσέζε...
- Κάννες 2018 | Μέρα 3η | Γυναικείες υποθέσεις στην Κρουάζετ
- Κάννες 2018 | Μέρα 4η | Από τον Γκοντάρ στη Chopard!
- Κάννες 2018 | Μέρα 5η | Γαβράς, Κοσμάτος, Ζώης, κι άλλα ελληνικά ονόματα στην Κρουαζέτ
Tags: κάννες 2018, cannes 2018