Το 70ό Φεστιβάλ Καννών ξεκίνησε, αποδεικνύοντας από την πρώτη μέρα του ότι η φετινή διοργάνωση θα είναι έξτρα γαλλική και έξτρα λαμπερή. Με αυτή την πρόθεση και η επιλογή της ταινίας έναρξης, «Τα Φαντάσματα του Ισμαήλ» του Αρνό Ντεπλεσέν, που από τη μια απογοήτευσε, από την άλλη έφερε στην Κρουαζέτ τους μεγαλύτερους σημερινούς Γάλλους σταρ.
Διαβάστε ακόμη: Κάννες 2017 - Τα «Φαντάσματα του Ισμαήλ» δεν είναι σίγουρα το «8 1/2» του Αρνό Ντεπλεσέν
Ο Αρνό Ντεπλεσέν και οι ηθοποιοί του, με πρωτοστάτρια τη Μαριόν Κοτιγιάρ σε ιδιαίτερη φόρμα και, γύρω της, τους Σαρλότ Γκενσμπούργκ, Ματιέ Αμαλρίκ, Λουί Γκαρέλ, Άλμπα Ρορβάκερ, έδωσαν συνέντευξη Τύπου αμέσως μετά τη δημοσιογραφική προβολή της ταινίας κι η Μαριόν Κοτιγιάρ βρήκε την ευκαιρία να δηλώσει πόσο την ενδιαφέρουν οι γυναίκες συνάδελφοί της και η εμπροσθοφυλακή της γυναικείας υποκριτικής: «Γνώρισα περισσότερους άντρες ηθοποιούς απ' ό,τι γυναίκες στην καριέρα μου και θα ήθελα αυτό να το αλλάξω. Θα μου άρεσε πολύ να παίζω περισσότερο σε ταινίες με γυναίκες πρωταγωνίστριες, έχω πάθος για τις ηθοποιούς κι είναι κάτι που ανέκαθεν ήθελα. Γι' αυτό κι ήταν υπέροχο να μοιραστώ αυτή τη σχέση στην οθόνη με τη Σαρλότ Γκενσμπούργκ.»
Διαβάστε ακόμη: Κάννες 2017 - Η Μαριόν Κοτιγιάρ δίνει ζωή στη συνέντευξη Τύπου του «Ismael's Ghosts»
Μια άλλη πλευρά της γυναικείας δημιουργικότητας εκπροσώπησε την πρώτη μέρα του Φεστιβάλ η Βανέσα Ρέντγκρεϊβ που, μακριά από φωτογραφήσεις και media, παρουσίασε την πρώτη της σκηνοθετική δουλειά, το ντοκιμαντέρ «Sea Sorrow».
Κάπου ανάμεσα σε ένα στιβαρό τηλεοπτικό ρεπορτάζ και μια επίκληση στην ηθική της Ευρώπης και του καθενός μας, το «Sea Sorrow» στοχεύει –σωστά- πρωτίστως στο συναίσθημα και η Βρετανίδα grande dame φρόντισε να φέρει στο Φεστιβάλ πολιτικό αέρα.
Διαβάστε ακόμη: Κάννες 2017 - Η Βανέσα Ρεντγκρέιβ κάνει το προσφυγικό προσωπική της υπόθεση στο «Sea Sorrow»
Πρώτη ημέρα και για την Κριτική Επιτροπή του Διαγωνιστικού Τμήματος που, με τον Πέδρο Αλμοδόβαρ επικεφαλής και μέλη τους Τζέσικα Τσαστέιν, Πάολο Σορεντίνο, Μάρεν Αντε, Παρκ Τσαν-γουκ, Φαν Μπινγκμπίνγκ, Ανιές Ζαουί και Γκάμπριελ Γιάρεντ, μίλησε στους δημοσιογράφους πριν βάλει τα κεφάλια μέσα κι αρχίσει να βλέπει ταινίες.
Ο Αλμοδόβαρ, μάλιστα, διάβασε κείμενο σχετικό με τη διαμάχη του Φεστιβάλ Καννών - και της μιας πλευράς του σύγχρονου σινεμά - με το Netflix και τις παραγωγές του: «Οι ψηφιακές πλατφόρμες είναι ένας νέος τρόπος να προσφέρονται λέξεις και εικόνες που, αυτές οι ίδιες, μάς εμπλουτίζουν. Αλλά αυτές οι πλατφόρμες δεν θα πρέπει ν' αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες φόρμες, όπως είναι οι κινηματογραφικές αίθουσες. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει ν' αλλάξουν την προσφορά προς τους θεατές. Η μοναδική λύση, νομίζω, είναι οι νέες πλατφόρμες να δεχτούν και να υπακούσουν τους υπάρχοντες κανόνες που ήδη υιοθετούν και σέβονται τα υπόλοιπα δίκτυα. Προσωπικά δεν βλέπω τον Χρυσό Φοίνικα ως ένα βραβείο που δίνεται σε μια ταινία, αν αυτή δεν προβάλλεται στη μεγάλη οθόνη.»
Διαβάστε ακόμη: Κάννες 2017 - Ο Αλμοδόβαρ κάνει θέμα για το Netflix, στη συνέντευξη Τύπου της Κριτικής Επιτροπής
Η Κριτική Επιτροπή δάνεισε το κύρος και την ομορφιά της και στη βραδινή τελετή έναρξης - δείτε φωτογραφίες:
Η τελετή έναρξης του γενέθλιου Φεστιβάλ δεν θα μπορούσε να έχει πιο κατάλληλη οικοδέσποινα από τη Μόνικα Μπελούτσι, που φρόντισε, πρωί και βράδυ, να κάνει τους φωτογράφους να τρελαθούν μαζί της για άλλη μια φορά. Δείτε φωτογραφίες παρακάτω.
Διαβάστε ακόμη: Οι Κάννες υποκλίνονται (φυσικά) στη Μόνικα Μπελούτσι!
Στην επίσημη τελετή έναρξης του 70ού Φεστιβάλ Καννών, η ομάδα του «Τα Φαντάσματα του Ισμαήλ», ο Αρνό Ντεπλεσέν και οι ηθοποιοί του, έμοιασαν καθόλου να μη νοιάζονται για τις μέτριες κριτικές που είχαν ήδη κυκλοφορήσει για την ταινία, αλλά φόρεσαν το χαμόγελό τους και διέσχισαν το κόκκινο χαλί:
To gala της έναρξης, ωστόσο, προτίμησαν και άφθονοι σταρ που βρίσκονται ήδη στις Κάννες - ανάμεσά τους, λαμπερές με κοσμήματα Chopard, οι φιλενάδες Τζούλιαν Μουρ και Σούζαν Σαράντον, η Ρόμπιν Ράιτ, η Μισέλ Γιέο και η Πρόεδρος της Chopard, Καρολίν Σέφελε. Χαζέψτε τις παρακάτω:
Την ίδια ώρα, λίγο πιο πέρα, έκανε τη δημοσιογραφική πρεμιέρα του η νέα ταινία του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ, «Loveless».
Ο σπουδαίος σκηνοθέτης της «Επιστροφής» και του «Λεβιάθαν», σκηνοθέτησε υποδειγματικά μια αστυνομική ιστορία εξαφάνισης ενός παιδιού, παρασύρθηκε όμως από την ανάγκη του να είναι αυτή μια ταινία - μεταφορά για την εξαφάνιση μιας ολόκληρης χώρας.
Διαβάστε ακόμη: Το τέλος ενός γάμου και μιας ολόκληρης χώρας στο «Χωρίς Αγάπη» του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ