Το Αγόρι Τρώει το Φαγητο του Πουλιού του Εκτορα Λυγίζου
Ενα 22χρονο αγόρι στην Αθήνα δεν έχει δουλειά, δεν έχει λεφτά, δεν έχει κοπέλα και δεν έχει φαΐ να φάει, αλλά έχει ένα καναρίνι και πολύ ωραία φωνή κόντρα τενόρου. Οταν μένει και χωρίς σπίτι, πρέπει να βρει κρυψώνα για το καναρίνι του. Κι όταν το καναρίνι παγιδεύεται μες στην κρυψώνα, το αγόρι πρέπει να βρει βοήθεια. Πρέπει να βρει κάποιον να του εξομολογηθεί ότι δεν έχει δουλειά, δεν έχει λεφτά, δεν έχει κοπέλα και δεν έχει φαΐ να φάει.
Power Points
Με μια - σχεδόν κυριολεκτικά - ανάσα κινηματογραφικής τεχνικής και καλλιτεχνικής αρτιότητας, ο Εκτορας Λυγίζος καρφώνει την κάμερα του πάνω στον ήρωα του και τον ακολουθεί σε μια διαδρομή σωματική, βασανιστική, επώδυνη, φτιαγμένη από ψήγματα αντοχής και ανθρωπισμού μέσα σε έναν κόσμο - της κρίσης τώρα και της κρίσης ανέκαθεν - που δεν θα καταλάβει ποτέ τι σημαίνει να είσαι ένα αγόρι που «πεινάει», ανταλλάσσοντας την καθημερινότητά σου με έναν διαρκή αγώνα ζωής.
Θα μείνει κλασική...
... για την σκηνοθετική δεξιοτεχνία του Εκτορα Λυγίζου, τη συγκλονιστική ερμηνεία του Γιάννη Παπαδόπουλου, την εμπειρία του να παρακολουθείς κάτι που σε κάνει μέτοχο μιας μαρτυρίας, τόσο τεχνητής όσο και ταυτόχρονα απόλυτα ρεαλιστικής.
Γράψαμε στο Flix
«Ομως στην οθόνη υπάρχει μόνο το τώρα. Και είναι τόσο λυπημένο, τόσο άμεσο, τόσο έντονο που σου κόβει την ανάσα. Το σινεμά του Λυγίζου είναι λιτό, ασκητικό, όπως και ο ήρωας του, όμως την ίδια στιγμή είναι ηλεκτρισμένο, "χορογραφημένο", μεθυστικό. Σινεμά ρευστό, αλλά απόλυτα ακριβές, χωρίς καλλωπισμούς και περιττό λίπος, και γιατί όχι, ο χαρακτηρισμός ακούγεται τετριμμένος, αλλά του αξίζει απόλυτα: μπρεσονικό.» (Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική του Flix)
Η σκηνή που δε θα ξεχάσουμε
Το Αγόρι μπαίνει μέσα σε μια εκκλησία ακολουθώντας μια κυρία που κουβαλάει πλαστικές τσάντες. Τραγουδάει με την αγγελική φωνή του το «Erbarme dich, mein Gott» από τα «Κατα Ματθαίον Πάθη» του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ. Ονειρεύεται μοσχαράκι με ρύζι. Φτιάχνει ένα φανταστικό διάλογο. Εχει μόλις προσευχηθεί με παραλήπτη τον εαυτό του.
Και κάτι ακόμη
Ενδιάμεσα στις βραβεύσεις της ταινίας που ξεκίνησαν από το Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι και συνεχίστηκαν σε πολλά διεθνή φεστιβάλ, στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και στα βραβεία της Ακαδημίας, πριν το «Αγόρι» υποβληθεί από την Ελλάδα ως η πρόταση της χώρας για το ξενόγλωσσο Οσκαρ, ο Εκτορας Λυγίζος και ο Γιάννης Παπαδόπουλος μίλησαν στην κάμερα του Flix για το... σώμα. Δείτε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη τους.
Διαβάστε ακόμη:
Tags: best of 2013