Θλιμμένη Τζάσμιν (Blue Jasmine) του Γούντι Αλεν
Μετά τη φυλάκιση του άντρα της για οικονομικές καταχρήσεις, η Τζάσμιν πέφτει από το βάθρο της κοσμικής σκηνής της Νέας Υόρκης κι εγκαθίσταται στο σπίτι της αδελφής της στο Σαν Φρανσίσκο, μπερδεμένη μέσα στο άβολο παρόν, αρνούμενη να εγκαταλείψει τα μεγαλεία του παρελθόντος της.
Power Points
Ο Γούντι Αλεν, μετά τους «ταξιδιωτικούς οδηγούς» του, επιστρέφει στην Αμερική και πιάνει το σφυγμό της παρακμής της μεγαλοαστικής τάξης στο καλύτερο σενάριό του των τελευταίων χρόνων. Η κωμωδία, ο κυνισμός και η ευαισθησία εναλλάσσονται με κάθε cut. Οι επιλογές των ηθοποιών στους δεύτερους ρόλους προσφέρονται για χάζι. Η ταινία μυρίζει θάλασσα από τους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο. Το κυριότερο, η Κέιτ Μπλάνσετ, με μεγαλειώδη άνεση και στιλ, προσφέρει μια συναρπαστική ερμηνεία, σύνθετη κι ευάλωτη, εκρηκτική και διακριτική εναλλάξ, μια μοναδική στιγμή εκπληκτικής υποκριτικής.
Θα μείνει κλασική γιατί…
…μόνο ο Γούντι Αλεν θα μπορούσε να χαρτογραφήσει με τέτοια απλότητα την άβυσσο της υπαρξιακής αποτυχίας, κλείνοντας ταυτόχρονα το μάτι στο κοινό με τη δική του εκδοχή του «Λεωφορείον ο Πόθος». Επίσης, όχι μόνο για την ερμηνεία της Κέιτ Μπλάνσετ, αλλά και για… την γκαρνταρόμπα της!
Γράψαμε στο Flix
Κάτι από εκείνον τον τρόπο ζωής μοιάζει ακόμη να αρνείται να πεθάνει, μαζί με την ελπίδα της ότι κάποτε μπορεί να σηκωθεί και πάλι ψηλά. Γιατί αν η Τζάσμιν βρέθηκε να παραμιλά στους δρόμους μόνη της, να πήρε «από το φάρμακο του Εντισον» για να σταθεί στα πόδια της, όπως σπαρακτικά διηγείται κάτω από την επήρεια της βότκας και των ζάναξ στα ανίψια της, κάτι από την αυθάδεια των ανθρώπων που έχουν μάθει να παίρνουν τα πάντα ως δεδομένα και να θεωρούν ακόμη και την πιο υπερβολική απαίτησή τους αναφαίρετο δικαίωμα, παραμένει. Διαβάστε ολόκληρη την κριτική για τη «Θλιμμένη Τζάσμιν» εδώ.
Η σκηνή που δε θα ξεχάσουμε
Αν όχι απλώς για τη συνολική της ερμηνεία, η Κέιτ Μπλάνσετ αξίζει να πάρει το Οσκαρ Α’ Γυναικείας Ερμηνείας φέτος, για μία και μοναδική σκηνή: όταν μιλά στο τηλέφωνο με τον γεμάτο προοπτικές Ντουάιτ του Πίτερ Σάρσγκααρντ, διατηρώντας το ελαφρώς μπλαζέ, ελαφρώς πρόθυμο προσωπείο της μέχρι να κλείσει μαζί του ρομαντικό ραντεβού, για να παραδοθεί, κατεβάζοντας το ακουστικό, στον ίλιγγο των πιθανοτήτων ευτυχίας που μόλις εξασφάλισε.
Και κάτι ακόμη
Η Κέιτ Μπλάνσετ είναι ήδη υποψήφια για τη Χρυσή Σφαίρα και η ταινία συγκεντρώνει συνολικά 27 υποψηφιότητες και βραβεία από τις ενώσεις κριτικών κινηματογράφου (διαβάστε εδώ περισσότερα για την πορεία προς τα Οσκαρ) μέχρι σήμερα. Το ελληνικό κοινό επίσης αγάπησε ιδιαίτερα τη «Θλιμμένη Τζάσμιν», τοποθετώντας τη στην 8η θέση του συνολικού ελληνικού box office για το 2013, καθώς η ταινία έχει ξεπεράσει τις 160.000 εισιτήρια.
Διαβάστε ακόμη: