Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2012: «Κλέφτρα» της Αργυρώς Κουρλίτη

στα 10

Εν αναμονή του 35ου Φεστιβάλ Ελληνικών ταινιών μικρού μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος και τους δημιουργούς τους.

Φεστιβάλ Δράμας 2012: «Κλέφτρα» της Αργυρώς Κουρλίτη

Η ταινία

Η ιστορία μιας κοπέλας που μέσα στην εξαθλίωση της αναγκάζεται να " κλέψει". Η ανικανότητα του περίγυρου της να το κατανοήσει, τον καθιστά δικαστή απέναντί της, την ενοχοποιεί και γίνεται συνένοχος στην περιθωριοποίηση της. Ποιός είναι το θύμα και ποιός τελικά θα σωθεί;

Σημείωμα Σκηνοθέτη

Η κλέφτρα είναι μια ανεξάρτητη παραγωγή της poor kinema (Σάββας Κατιρτζίδης, Αργυρώ Κουρλίτη). Όλη η ταινία είναι γυρισμένη με stedicam σε φυσικούς χώρους στο Μελισσοχώρι Θεσσαλονίκης. Στυλιζαρισμένοι ήρωες, πρόσωπα ψυχρά, ερειπωμένα και κατεστραμμένα σκηνικά. Η κάμερα ακολουθεί την ηρωίδα και κάνει focus στα βλέμματα των ανθρώπων που συναντάει. Κάποια στοιχεία σουρεαλισμού, και ένα παιχνίδι ανάμεσα στο υποκειμενικό και στο αντικειμενικό.

H σκηνοθέτης

Αργυρώ Κουρλίτη. Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 22.9.1981. Ασχολείται με το χορό, το θέατρο και τον κινηματογράφο. Στις σπουδές της συμπεριλαμβάνονται τα: T.W.H.S, The New Actors Workshop, Siti Company, Movement Research. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σε Ελλάδα και εξωτερικό(Impulstanz, Magpie Umbrella, CPR κ.α.). Έχει δουλέψει με διάφορες ομάδες· καθώς επίσης έχει δημιουργήσει και σκηνοθετήσει δικές της δουλειές (After Rush Hour, 2xσκέψεις, replay, χωρίς, contact). Με τον Σάββα Κατιρτζίδη έχουν δημιουργήσει το poor kinema και τις ταινίες «Superiorite», «Κίτρινη Πόλη», «Κλέφτρα». Η «Κλέφτρα» είναι η πρώτη ταινία που σκηνοθετεί η ίδια.

Τρεις ερωτήσεις για την «Κλέφτρα»

Ποια ήταν η αφορμή ή η σκέψη που σας οδήγησε να κάνετε την ταινία;

Ερεθίσματα και σκέψεις υπάρχουν καθημερινά με όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας. Εάν το σινεμά είναι ο τρόπος με τον οποίο έχεις την ανάγκη να εκφραστείς, τα βάζεις κάτω και βλέπεις ποια ιδέα εξυπηρετούν τα μέσα που έχεις, χωρίς να χρειαστεί να κάνεις εκπτώσεις και στρέφεσαι προς τα εκεί.

Πώς θα περιγράφατε το φιλμ σε κάποιον που σας ρωτούσε «τι είναι η ταινία σου;»

Δεν θα την περιέγραφα ως «η ταινία μου». Είναι ένα έργο που δημιουργήθηκε από ένα σύνολο ανθρώπων. Παραμένει κομμάτι των ανησυχιών και της φαντασίας μου, αλλά σίγουρα δεν μου ανήκει. Η «Κλέφτρα» είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο των ημερών μας.

Εκτός από τη χρονική διάρκεια ενός φιλμ, ο προσδιορισμός «μικρού μήκους» ορίζει κάτι άλλο κατά τη γνώμη σας; Και γιατί ναι ή όχι;

Ο χρόνος κάθε ταινίας είναι υποκειμενικός και έχει να κάνει με την ιδέα, τον προσωπικό ρυθμό και τις αποφάσεις που παίρνει ο κάθε δημιουργός. Πιστεύω στο ένστικτο και στην παρόρμηση και για μένα αυτά ορίζουν τον χρόνο και τον ρυθμό κάθε έργου. Η διάρκεια που έχει ένα φιλμ καλό είναι να εξυπηρετεί την ιδέα. Μικρού μήκους ταινία μπορεί να θεωρείται μία με 5, 20 ή και 50 λεπτά. Άρα, τι είναι «μικρού μήκους»;

info

Σενάριο-Σκηνοθεσία: Αργυρώ Κουρλίτη / Διεύθυνση φωτογραφίας: Μιχάλης Γκατζόγιας / Ήχος: Αδάμ Σιάγας / Πρότυπη μουσική: Αδάμ Σιάγας / Κοστούμια: Μαρίνα Γκούμλα /Μοντάζ: Ευνίκη Αποστολάκη / Ηλεκτρολόγος: Γιάννης Παπαδόπουλος / Steadicam operator: Χάρης Πάλλας / Focus puller: Ιωάννα Σουρούδη / Σκρίπτ: Ευνίκη Αποστολάκη / Μακιγιάζ: Λένα Τσαπατώρη / Βοηθός σκηνοθέτη: Σάββας Κατιρτζίδης / Βοηθός οπερατέρ: Νίκος Κωστόπουλος / Βοηθός Μακιγιέζ: Ελένη Ζαχαροπούλου / Εκτέλεση Παραγωγής: Ισαάκ Παπαδόπουλος / Παραγωγή: poor kinema / Εμφανίζονται: Αργυρώ Κουρλίτη, Ιωάννα Παπαδοπούλου, Μαίρη Ντάνη, Αφροδίτη Παπαθανασίου, Σοφία Καραγιώργη, Μαρούλα Παπαδοπούλου, Ελευθερία Μαυρίδου, Μπάκης, Μέλη, Άρης, Ήρα, Νίκος Νικολαίδης, Χρήστος Τσολακίδης, Θεοδώρα Παπαδοπούλου, Κυριακή Αλτιλίκη, Αλέξανδρος Τσιούκας, Παναγιώτα Κουρλίτη, Λάζαρος Παπαδόπουλος, Αργυρώ Παπαδοπούλου, Σταυρούλα Αραμπατζόγλου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Μαρίνα Γκουλιούμη, Ισαάκ Παπαδόπουλος, Λία Βασδάρη, Κίμωνας Κουρής, Σπύρος Αθηναίου, Αδάμ Σιάγας, Ηλίας Κοτόπουλος

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ.