Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2012: «Ιδιότητες του 2» του Αχιλλέα Κυριακίδη

στα 10

Εν αναμονή του 35ου Φεστιβάλ Ελληνικών ταινιών μικρού μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος και τους δημιουργούς τους.

Φεστιβάλ Δράμας 2012: «Ιδιότητες του 2» του Αχιλλέα Κυριακίδη

Η ταινία

Ένας άνδρας έρχεται αντιμέτωπος με τον εαυτό του.

Ο σκηνοθέτης

Ο Αχιλλέας Κυριακίδης γεννήθηκε στο Κάιρο το 1946. Συγγραφέας, μεταφραστής, σεναριογράφος, θεωρητικός του κινηματογράφου, σκηνοθέτης ταινιών μικρού μήκους: «Πύργος-Τάκης Σινόπουλος» (doc., 1992), «Νυμφίος» (1994), «Recitativo» (1995), «Jazz» (1997), «Καφές» (1998), «Αλληλουχία των Κήπων» (1999), «Μπαρόκ» (2000), «Εσωτερικό, Νύχτα» (2007), «Nebraska» (2008), «Μετά τον Χαρακτηριστικό Ηχο» (2009), «Ιδιότητες του 2» (2012). Πολλές από τις ταινίες του έχουν τιμηθεί με διάφορα βραβεία εδώ και στο εξωτερικό. Έχει εκδώσει 7 συλλογές διηγημάτων, 2 νουβέλες και 3 συλλογές φιλολογικών και κινηματογραφικών δοκιμίων. Έχει τιμηθεί με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος για τη συλλογή του Τεχνητές αναπνοές (2004) και με το Κρατικό Βραβείο Μετάφρασης για το έργο Άπαντα τα πεζά του Jorge Luis Borges (2006). Κυκλοφορούν επίσης άνω των 100 μεταφράσεις του έργων γαλλόφωνων, ισπανόφωνων και αγγλόφωνων συγγραφέων.

Τρεις ερωτήσεις για τις «Ιδιότητες του 2»

Ποια ήταν η αφορμή ή η σκέψη που σας οδήγησε να κάνετε την ταινία σας;

Ξεκίνησα να γράφω δύο νουβέλες ταυτόχρονα(!), όταν, ξαφνικά, δουλεύοντας την πρώτη, «είδα» τη δεύτερη, κι έτσι αποφάσισα να τη γυρίσω πρώτα, και μετά να τη γράψω. Ενώ στην πρώτη νουβέλα επιχειρώ μιαν «αντικειμενική» διάλυση του αφηγηματικού χρόνου (σε αντιδιαστολή με την καθημερινή «υποκειμενική» διάλυση, όπου, π.χ., καθώς γράφω αυτές τις αράδες, σκέφτομαι και, κυρίως, θυμάμαι άλλα πράγματα), στη δεύτερη –και, επομένως, στην ταινία μου– πραγματεύομαι τη διαβρωτική επίδραση που ασκούν σε μια σχετικά προχωρημένη ζωή αυτά τα οποία οι ψυχολόγοι ενδέχεται να αποκαλούν «απωθημένα», ενώ εγώ προτιμώ να τα συγκεντρώνω στην ωραία ελληνική λέξη «καημός».

Πώς θα την περιγράφατε σε κάποιον που θα σας ρωτούσε τι είναι η ταινία σας;

Τα λέει όλα η σύνοψη που παρέθεσα πιο πάνω. Αρκεί το «έρχεται αντιμέτωπος» να διαβαστεί και κυριολεκτικά.

Εκτός από τη χρονική διάρκεια μιας ταινίας, ο προσδιορισμός «μικρού μήκους» ορίζει κάτι άλλο κατά τη γνώμη σας; Και γιατί ναι ή όχι;

Ορίζει, κυρίως, μια αγωνία να αποδοθεί ο δέων σεβασμός στην οικονομία μιας αφήγησης. Δεν ξέρω ούτε μία ταινία μικρού μήκους για την οποία να εκφράστηκε η άποψη ότι θα μπορούσε να είναι... μεγαλύτερη! Για αναλογιστείτε πόσο συχνά διατυπώνεται το αντίστροφο...

info

Σενάριο-Σκηνοθεσία: Αχιλλέας Κυριακίδης / Ηθοποιοί: Ιερώνυμος Καλετσάνος, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου / Διεύθυνση φωτογραφίας: Χρήστος Καραμάνης / Σκηνικά: Γιώργος Γεωργίου / Κοστούμια: Δέσποινα Χειμώνα / Μοντάζ: Γιάννης Σακαρίδης / Ήχος: Νίκος Μπουγιούκος, Γιάννης Ζερβάκος / Σχεδιασμός ήχου: Γιώργος Φρασκιώτης / Μιξάζ: Κώστας Βαρυμποπιώτης / Μακιγιάζ: Γιάννα Μαρματάκη / Βοηθός Σκηνοθέτης: Μιχάλης Φετοκάκης / Διεύθυνση παραγωγής: Γιάννης Καραντάνης / Παραγωγός: Αργύρης Παπαδημητρόπουλος / Παραγωγή: Oxymoron Films, OTE A.E. , Faliro House Productions

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ.

Δείτε την προηγούμενη μικρού μήκους του Αχιλλέα Κυριακίδη «Μετά τον Χαρακτηριστικό Ηχο»