Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2022: «Χλώριο» του Θάνου Ψυχογυιού

στα 10

Εν αναμονή του 45ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος και τους δημιουργούς τους.

Φεστιβάλ Δράμας 2022: «Χλώριο» του Θάνου Ψυχογυιού

Η ταινία

Το κορίτσι περνάει τη μέρα στην πισίνα. Τα μάτια του τσούζουν από το χλώριο στο νερό. Τα μάτια του άνδρα είναι κι αυτά κόκκινα αν και περνάει τη μέρα στο δωμάτιό του. Ο ήλιος λάμπει. Το σπίτι είναι καθαρό και τακτοποιημένο. Ενας πατέρας και μία κόρη που κρύβονται.

Ο σκηνοθέτης

Ο Θάνος Ψυχογυιός γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Δημόσια Διοίκηση στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και σκηνοθεσία κινηματογράφου στο London Film School (M.A. in Filmmaking). Οι βραβευμένες μικρού μήκους ταινίες του βασίζονται σε έργα της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας. Προετοιμάζει την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας με τίτλο «Κυκλική Κίνηση», που βραβεύτηκε στο στάδιο της ανάπτυξης στο Sarajevo Film Festival (Pack & Pitch Award) και στο Brussels International Film Festival (Co-Production Market Music & Cinema Award). Δείτε περισσότερες δουλειές του Θάνου Ψυχογυιού στη σελίδα του στο vimeo.

χλώριο

5 ερωτήσεις για το «Χλώριο»

Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;

Αγαπώ εξίσου τη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο. Ολες μου οι ταινίες βασίζονται σε σύγχρονα ελληνικά λογοτεχνικά κείμενα. Επιλέγω έργα που παρουσιάζουν με ευαισθησία και ρεαλισμό πρόσωπα και καταστάσεις. Υπάρχει ομορφιά και ποίηση στην καθημερινότητά μας. Αυτό με εμπνέει και μου δίνει κουράγιο.

Το «Χλώριο» είναι, κατά τη γνώμη μου, μία πολύ πιστή αλλά και ταυτόχρονα μία πολύ ελεύθερη διασκευή του διηγήματος της Ειρήνης Μαργαρίτη, «Ο άντρας και το κορίτσι» («Επιλεγμένα είδη», εκδ. Μελάνι). Είναι μία σκληρή και τρυφερή ιστορία για τη δύσκολη σχέση ενός πατέρα με την εννιάχρονη κόρη του. Διαδραματίζεται στην καρδιά του καλοκαιριού, κάτω από το δυνατό φως του ήλιου, σε μία όμορφα διακοσμημένη βίλα. Ομως γρήγορα γίνεται φανερό πως δεν αρκούν η πολυτέλεια και η καλή αισθητική για να κάνουν ένα παιδί να νιώσει πως αυτός o χώρος είναι το σπίτι του. Κάτι λείπει. Με το «Χλώριο» στόχος μου ήταν να αφηγηθώ, με τη βοήθεια των συνεργατών μου, μια ιστορία σχεδόν χωρίς λόγια, χρησιμοποιώντας τις εικόνες και τον ηχητικό σχεδιασμό ως βασικά εκφραστικά μέσα.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;

Το να επιλέξεις να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα είναι από μόνο του μία μεγάλη πρόκληση, ειδικά αν φιλοδοξείς να εκφράζεσαι και να βιοπορίζεσαι από τη δουλειά σου ταυτόχρονα. Το «Χλώριο» ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο, αφού έλαβε χρηματοδότηση από το Μικροφίλμ της ΕΡΤ και επιλέχθηκε να συμμετάσχει στο Script and Pitch Lab του Interfilm Berlin. Βέβαια, η πραγματοποίηση μίας μικρού μήκους ταινίας παρουσιάζει πάντα δυσκολίες και δυστυχώς δεν καταφέραμε να είμαστε η εξαίρεση στον κανόνα. Ομως είχα τη χαρά και την τύχη να δουλέψω με μία εξαιρετική ομάδα συνεργατών που όχι απλώς δικαίωσε, αλλά ξεπέρασε τις προσδοκίες μου. Φτιάχνοντας το «Χλώριο» απέκτησα πολλούς καινούριους φίλους. Τώρα χαίρομαι να τους παίρνω τηλέφωνο όχι μόνο για να μοιραστώ καλά νέα, όπως η επιλογή της ταινίας μας στο Φεστιβάλ της Δράμας, αλλά και για να συναντηθούμε.

χλώριο

Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Που στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;

Οι πλατφόρμες μπορούν να βοηθήσουν να μεγαλώσει το, παραδοσιακά περιορισμένο, κοινό των μικρού μήκους ταινιών. Μακάρι να το επιχειρήσουν γιατί πιστεύω πως η ανταπόκριση του κοινού θα τις ανταμείψει. Θα είναι μία πολύ θετική εξέλιξη όχι μόνο για τις μικρού μήκους αλλά για το σινεμά γενικά.

Οπως παλαιότερα με το δίλημμα τηλεόραση ή αίθουσες έτσι και τώρα με το να θέτουμε το δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες χάνουμε πολύτιμο χρόνο και πιθανότατα ενθαρρύνουμε μία λανθασμένη προσέγγιση του σύγχρονου κινηματογραφικού τοπίου. Το σινεμά έχει και θα συνεχίσει να έχει ανάγκη από γεμάτες αίθουσες. Οι πλατφόρμες ήρθαν για να μείνουν και αυτό δεν είναι κακό. Επομένως, το καλύτερο σενάριο για το μέλλον είναι να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο που θα εξασφαλίζει την αρμονική τους συνύπαρξη. Δεν είναι καθόλου απλό αλλά αξίζει να προσπαθήσουμε να το δημιουργήσουμε.

χλώριο

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;

Το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο έχει ανάγκη από ένα Φεστιβάλ Δράμας που δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από τα καλύτερα φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους του εξωτερικού. Επειδή τα φεστιβάλ είναι οι άνθρωποι που εργάζονται για αυτά, χρειάζεται να στηρίξουμε όσους έχουν πάθος και γνώσεις για το σινεμά και ταυτόχρονα αξιολογούν και επιβραβεύουν με αξιοκρατικό τρόπο τα έργα των δημιουργών.

Οι συνεχείς επιτυχίες των ελληνικών μικρού μήκους ταινιών στο εξωτερικό σημαίνουν πως υπάρχει ταλέντο, θέληση, γνώση και φιλοδοξία. Αυτές οι επιτυχίες λειτουργούν ως ένα ακόμα επιχείρημα για να πείσουμε όσους εργάζονται στο δημόσιο αλλά και στον ιδιωτικό τομέα πως αξίζει να στηρίζουν τον ελληνικό κινηματογράφο.

Ο,τι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει γιατί...

...μας κάνει να ονειρευόμαστε.

Φεστιβάλ Δράμας 2022 | Γνωρίστε εδώ όλους τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος

Χλώριο | Σενάριο – Σκηνοθεσία Θάνος Ψυχογυιός | Βασισμένο στο διήγημα «Ο άντρας και το κορίτσι» της Ειρήνης Μαργαρίτη | Ηθοποιοί: Μαρίλια Φλώρου, Δημήτρης Λάλος, Γιολέν Μαρμαρά, Κατερίνα Παπαναστασάτου | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιώργος Γιαννέλης | Μοντάζ: Ιωάννα Σπηλιοπούλου | Σκηνικά: Κώστας Παππάς | Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου | Μουσική: Μάριος Αριστόπουλος | Σχεδιασμός Ηχου - Μιξάζ: Γιάννης Γιαννακόπουλος | Compositor: Παναγιώτη Πατσιαούρας | Βοηθός Σκηνοθέτη: Αλέξανδρος Κωστόπουλος | Script: Λιούμπη Καραγεώργου | Βοηθός Δ. Παραγωγής: Γιώργος Τσακίρης | Οπερατέρ (υποβρύχιες λήψεις): Στέλιος Αποστολόπουλος | Α’ Βοηθός Κάμερας: Ιβάν Βουντίδης | Β’ Βοηθός Κάμερας: Κωνσταντίνος Πιπίνης | Ηλεκτρολόγος: Αδάμ Τσαπέκος | Βοηθός Ηλεκτρολόγου: Γιώργος Λαμπρόπουλος | Μακενίστας: Κωνσταντίνος Καγιούλης | Μακιγιέζ: Αλεξάνδρα Χισενλάρι | Βοηθοί Παραγωγής: Τάσος Ποιμενίδης, Ελενα Σκούφου | Post Production Facilities: Noise & Grain Co. | Εργαστήριο Εικόνας: AUTHORWAVE | Διεύθυνση Εργαστηρίου: Πάνος Μπίσδας | Υπεύθυνη Εργαστηρίου: Λίζα Χρυσοχόου | Επεξεργασία Χρώματος: Μάνος Χαμηλάκης | Βοηθός Επεξεργασίας Χρώματος: Μαρία Τζωρτζάτου | Τεχνικός Υπεύθυνος: Παναγιώτης Καραχάλιος | Παραγωγή: ΕΡΤ Μικροφίλμ, Θάνος Ψυχογυιός, Fabian Driehorst - Fabian & Fred, Μαρία Λασκαρίδου

χλώριο