Τρεις νέοι άνθρωποι ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στο σινεμά και επιχειρούν την πρώτη τους ταινία.
Η συγκυρία τους βρίσκει να συμμετέχουν στη δεύτερη χρονιά του Διεθνούς Σπουδαστικού Τμήματος του 44ου Φεστιβάλ Δράμας με επικεφαλής τον Θανάση Νεοφώτιστο που με την πρεμιέρα του πέρσι έδειξε με μιας τη δυναμική, αλλά και τη σημασία του για την ανάδειξη της σημασίας της κινηματογραφικής εκπαίδευσης στη χώρα, αλλά και την τόνωση του ηθικού των αυριανών κινηματογραφιστών.
Φεστιβάλ Δράμας 2021: Γνωρίστε τις ταινίες και τους δημιουργούς που διαγωνίζονται στο Ελληνικό Διαγωνιστικό Τμήμα του 44ου Φεστιβάλ Δράμας.
Μόνοι στο Ασανσέρ της Αναστασίας Παπαδοπούλου (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής)
Τέσσερις άνθρωποι και ο χρόνος που ξοδεύουν σε ένα ασανσέρ. Μια νεαρή που σπάει το σπυράκι της, ένας μεσήλικας που χορεύει με την ψυχή του, μια κυρία που βάφεται, ένας 30άρης υπάλληλος που σκαλίζει τη μύτη του, ξετυλίγοντας ατομικές συμπεριφορές και θέλω σε ένα τοπίο εναλλασσόμενα ιδιωτικό και δημόσιο. Τι συμβαίνει όταν χάνεται η κάλυψη της απομόνωσης και παύουν να είναι μόνοι τους;
Η Αναστασία Παπαδοπούλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσε στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας. Τον Μάρτιο του '21 ολοκλήρωσε την πρώτη της ταινία μικρού μήκους με την τεχνική του stop motion animation στα πλαίσια της πτυχιακής της εργασίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής στο τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας από το οποίο και αποφοίτησε. Tα τελευταία 2 χρόνια έχει εργαστεί ως model maker/prop designer σε διάφορα projects όπως το βίντεο κλιπ «Star» των Locomondo, το διαφημιστικό «Εγώ είμαι εδώ» της Klinex και το βίντεο κλιπ «Wild World» του Cat Steven’s. Παράλληλα με τις σπουδές της εργάστηκε ώς web designer στην εταιρεία «Lighthouse SA».
Τι είναι το «Μόνοι στο Ασανσέρ»; Η ταινία «Μόνοι στο Ασανσέρ» είναι μία ταινία μικρού μήκους με την τεχνική του stop motion animation στο πλαίσιο εκπόνησης πτυχιακής εργασίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Μια κωμική ταινία εμπνευσμένη από την καθημερινότητα και από την διαφορά της συμπεριφοράς του ανθρώπου όταν είναι μόνος του, σε αντιδιαστολή με την κοινωνικά αποδεκτή συμπεριφορά που υιοθετεί σε δημόσιο χώρο, και ειδικότερα στο περιορισμένο και πάντα αμήχανο πλαίσιο ενός ασανσέρ.
Πώς νιώθετε που η ταινία σας πιθανόν έγινε και θα κάνει πρεμιέρα μέσα στην παράξενη συνθήκη της πανδημίας του κορονοϊού; Θα μπορούσε να «ερμηνευτεί» κάτω από αυτό το πρίσμα; Σε αντίθεση με πολλές από τις ιδέες που πραγματώθηκαν μέσα σε αυτή τη συνθήκη, το "Elevator Alone" δεν είχε κάποια άμεση σύνδεση, αφού η έμπνευση ήρθε πριν από την πανδημία. Σε προσωπικό επίπεδο όμως, η επικρατούσα κατάσταση ήταν βοηθητική καθώς η περίοδος των γυρισμάτων συνέπεσε με την πρώτη καραντίνα. Το animation, έχει την ιδιαιτερότητα σε σχέση με άλλες μορφές κινηματογράφου, ότι είναι μοναχικό. Πολλές ώρες μπροστά στο σκηνικό με τη φωτογραφική και την οθόνη σου σε συνθήκες σχεδόν ευλαβικής συγκέντρωσης. Όπως καταλαβαίνετε η συγκύρια αυτή με βοήθησε να είμαι ουσιαστικά απασχολημένη ώστε βγαίνοντας από την καραντίνα να έχω ένα περήφανο καρπό.
Ξανακοιτώντας την ταινία όμως, κατάλαβα ότι η καραντίνα ήταν ένα ασανσέρ για όλους μας. Με το που «έκλεισαν οι πόρτες», ο καθένας βρήκε το χώρο του να κάνει όσα ήθελε, χωρίς να ξέρει πόσο θα διαρκούσε αυτό και πόσο απότομα θα διακοπτόταν.
Πόσο σημαντικό είναι πιστεύετε το ξεχωριστό σπουδαστικό τμήμα που φέτος είναι η δεύτερη χρονιά τους Φεστιβάλ Δράμας για την ανάδειξη νέων δημιουργών, αλλά και η επιλογή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου να βραβεύει και την καλύτερη σπουδαστική ταινία της χρονιάς; Αρχικά είναι μεγάλη μου η χαρά που η πρώτη μου ταινία θα κάνει εθνική πρεμιέρα στη Δράμα, ένα Διεθνές Φεστιβάλ σοβαρού βεληνεκούς και αυτό μπορεί να μην γινόταν αν δεν υπήρχε το σπουδαστικό τμήμα. Δίνεται η ευκαιρία σε φοιτητές και νέους πριν ακόμα μπουν στην αγορά εργασίας να προβληθούν οι δουλειές τους, να εκτεθούν καλλιτεχνικά και να έρθουν σε επαφή με καταξιωμένους ανθρώπους του χώρου. Επίσης έχουν πολύ μεγάλη αξία οι δρόμοι επικοινωνίας που δημιουργούνται με το κοινό. Είναι αναντίρρητα ένα σχολείο για τους νέους, όπου μπορούν να αντλήσουν έμπνευση, και να λειτουργήσει ως τόπος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων. Επιπλέον ένας διαγωνισμός πάντα δίνει ένα κίνητρο ώστε να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό ακόμα και αν η ταινία τους είναι σπουδαστική, με «μικρή παραγωγή» και με περιορισμένα μέσα, και να προχωρήσουν στην επόμενή τους ταινία.
Μόνοι στο Ασανσέρ | Σκηνοθεσία/Σενάριο/Animation Αναστασία Παπαδοπούλου | Φωτογραφία/Μοντάζ Αναστασία Παπαδοπούλου | Μουσική Γιάννης Κυρίτσης | Ηχος Giuliano Anzazi | Σκηνικά/Κούκλες Αναστασία Παπαδοπούλου | Τίτλοι Υβόννη Μουχταροπούλου | Επιβλέπουσα Καθηγήτρια Ελένη Μούρη | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Αντε Ντε της Αριάδνης Αγγελικής Θυφρονίτου Λήτου (Τμήμα Κινηματογράφου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης)
Ο πρωτοετής, 18χρονος Μήτσος, η κολλημένη στο πατρικό της, 25χρονη Σοφία και η “περνώ και μόνη μου καλά”, 30χρονη Δήμητρα. Ένα Σαββατόβραδο που κανείς τους δεν ξέρει αν είναι έτοιμος για το επόμενο βήμα.
Η Αριάδνη Αγγελική Θυφρονίτου Λήτου γεννήθηκε το 1998 στην Αθήνα, όπου μεγάλωσε. Σπουδάζει στο Τμήμα Κινηματογράφου, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η πρώτη της σπουδαστική ταινία μικρού μήκους «Αντε Ντε» (10’) ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2021. Ετοιμάζει την επόμενή της ταινία μικρού μήκους «Οταν οι Μέρες Μεγαλώνουν» (βρίσκεται στο post production).
Τι είναι το «Αντε Nτε»; Το «Αντε Ντε» είναι η φράση που ακούμε ή νιώθουμε πως ακούμε όταν διανύουμε μεταβατικές φάσεις στη ζωή μας: «Αντε ντε προχωρά», «Αντε ντε κάνε κάτι με τη ζωή σου», «Αντε ντε έχεις μείνει πίσω σε σχέση με τους άλλους», «Αντε ντε...”. Ταυτόχρονα πρέπει να βρούμε ποιο είναι το επόμενο βήμα που θέλουμε να κάνουμε, να παλέψουμε για αυτό και να μεταβούμε σε μια επόμενη, άγνωστη φάση. Been there, done that, και νομίζω πως δεν είναι εύκολο. Το «Αντε Ντε» λοιπόν μιλά, κάπως παρηγορητικά, για τις δυσκολίες που έχουν οι μεταβατικές φάσεις.
Είναι οκ να μην είσαι έτοιμος :)
Το «Αντε Ντε» δημιουργήθηκε από φοιτητές του Τμήματος Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στα πλαίσια εργαστηριακού μαθήματος, με επιβλέποντα τον Κώστα Κεφάλα.
Πώς νιώθετε που η ταινία σας πιθανόν έγινε και θα κάνει πρεμιέρα μέσα στην παράξενη συνθήκη της πανδημίας του κορονοϊού; Θα μπορούσε να «ερμηνευτεί» κάτω από αυτό το πρίσμα; Το «Αντε Ντε» έχει περάσει από όλες τις φάσεις της πανδημίας του κορονοϊού, μιας και ξεκινήσαμε την προετοιμασία του το φθινόπωρο του 2019, οπότε οριακά θα ήταν περίεργο η πρεμιέρα του να γίνει χωρίς την πανδημία παρούσα. Πέρα από την πλάκα, είμαστε πάρα πολύ τυχεροί και χαρούμενοι που θα μπορέσει να γίνει και online και δια ζώσης προβολή. Αυτή είναι η πραγματικότητά μας σε αυτή τη φάση και νομίζω πως υπάρχει πολύ καλή διαχείριση από το Φεστιβάλ.
Η ιστορία της ταινίας διαδραματίζεται εν καιρώ πανδημίας, άλλωστε σε μια σκηνή χρησιμοποιούνται μάσκες προστασίας. Πάρα την μικρή αυτή αναφορά στον κορονοϊό, η ταινία δεν πιστεύω πως μπορεί να ερμηνευτεί κάτω από αυτό το πρίσμα, μιας και πραγματεύεται ένα διαφορετικό θέμα.
Πόσο σημαντικό είναι πιστεύετε το ξεχωριστό σπουδαστικό τμήμα που φέτος είναι η δεύτερη χρονιά τους Φεστιβάλ Δράμας για την ανάδειξη νέων δημιουργών, αλλά και η επιλογή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου να βραβεύει και την καλύτερη σπουδαστική ταινία της χρονιάς; Πιστεύω πως είναι πολύ σημαντικό που υπάρχει ξεχωριστή κατηγορία για τις σπουδαστικές ταινίες, τόσο στο Φεστιβάλ της Δράμας όσο και στα Βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Κάθε αρχή και δύσκολη, οπότε είναι όμορφο που υπάρχουν θεσμοί που στηρίζουν τα πρώτα βήματα των νέων, δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες ανάδειξης των ταινιών τους.
Αντε Ντε | Σκηνοθεσία/Σενάριο/Παραγωγή: Αριάδνη Αγγελική Θυφρονίτου Λήτου, Διεύθυνση Φωτογραφίας: Βίκυ Αναστασιάδου, Μουσική: Αλκαίος Νικολάου-Μιχαήλ, Αθανάσιος Τριανταφυλλίδης, Μοντάζ: Σελήνη Παπαγεωργίου, Sound Design: Εύη Δρακοπούλου, Σκηνογραφία: Βασιλική Βογιατζή, Ενδυματολογία: Θεοφανεία Τσέου, Hair and Make Up: Εριφύλλη Κατραντσιώτη, Ηχοληψία: Αλκαίος Νικολάου-Μιχαήλ, Χορογράφοι: Γιούλη Γκόγκα, Δάφνη Αθανασάκη, Μίξη: Φωτεινή Τρυφεροπούλου, Διεύθυνση Παραγωγής: Αριάδνη Αγγελική Θυφρονίτου Λήτου, Αγγελική Δεκαβάλα, Special Effects: Δημήτρης Αριανούτσος, Α' Βοηθοί Σκηνοθέτη: Κορνηλία Πρίζιου, Ιωάννα Λούρα, Β’ Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Παρόνη, Script Supervisor: Μαριαλένα Βακαλούδη, Script Editor: Δανάη Ξυλογιάννη Γκόντρια, Μπουμ: Στέφανος Ευαγγελόπουλος, Βοηθός Σκηνογράφου: Αγγελική Πολίτη, Focus Puller: Νεφέλη Αθανασάκη, Key Grip: Βασίλης Κάρτας, Third Assistant Camera: Ελένη Χρυσοχοΐδου, DIT: Χάρης Φράγκου, Extra Assistant Camera: Άννα Μαρία Ρίλκε, Μίλτος Τακόπουλος, Still Photographer: Ελένη Σταμπολίδη, Casting: Μαγδαληνή Καραμπάση, Casting Extras: Μαρήλια Παπαστεργίου, Αφίσες: Πέτρος Κουρουμπέτσης, Δέσποινα Τρίτση, Οδηγός: Αθανάσιος Τριανταφυλλίδης, Πρώτη Βοηθός Παραγωγής: Δανάη Ξυλογιάννη Γκόντρια, Υπεύθυνος Covid: Στέλιος Παπαγιάννης, Μετάφραση: Ορφέας Στέφανος Θυφρονίτης Λήτος | Πρωταγωνιστούν: Αννα Παντούλη, Σπύρος Ζήσης, Μαριάννα Ράντου, Αντιγόνη Πέμμα, Νίκος Μαρτίνης, Ευσταθία Τριγκιλίδα, Άλκης Στασινός, Άννα Λιάκου και Αλίκη Τσέλιγκα.
ΤόληςLive ή (Τορόντο) του Αλέξανδρου Ρέλλου (Τμήμα Κινηματογράφου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης)
Ενας ηλικιωμένος πρώην τραγουδιστής σκέφτεται να επιστρέψει στην καριέρα του στοσκυλάδικο, αλλά έρχεται αντιμέτωπος με το παρελθόν του, τις επιλογές που τονσημάδεψαν και το Τορόντο.
Ο Αλέξανδρος Ρέλλος αποφοίτησε από το Τμήμα Κινηματογράφου της ΣχολήςΚαλών Τεχνών του Α.Π.Θ. τον Ιούλιο του 2020 ως αριστούχος (Integrated Master).Τα τελευταία χρόνια, έχει γράψει κι έχει σκηνοθετήσει, πέρα από διάφοραδιαδικτυακά διαφημιστικά, έξι ταινίες μικρού μήκους με συμμετοχές σε ελληνικά καιξένα Φεστιβάλ. Το 2018 έγραψε, σκηνοθέτησε κι έκανε την παραγωγή της μίνι-σειράς Ντοκιμαντέρ «Τι Φάση;», η οποία προβλήθηκε τη σεζόν 2018-2019 στοΚανάλι της Βουλής και δύο από τα επεισόδια της επίσης στο 21ο ΦεστιβάλΝτοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Το σενάριο του μικρού μήκους «ΤόληςLive ή (Τορόντο)»” βραβεύτηκε από το Short Film Fund της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφουκαι πραγματοποιήθηκε σε συμπαραγωγή με την COSMOTE TV. Επιπρόσθετα, οσκηνοθέτης συμμετείχε στο Sarajevo Talents 2020 ενώ αυτήν την περίοδοπροετοιμάζεται για την επόμενη μικρού μήκους ταινία του με τίτλο «ΚαλοκαιρινόΑεράκι».
Τι είναι το «ΤόληςLive ή (Τορόντο)»; Το «ΤόληςLive ή (Τορόντο)» είναι μια ταινία για τα χαμένα όνειρα. Εμπνευση τηςαποτελεί ο πραγματικός Τόλης που είναι μάλιστα και ο πρωταγωνιστής της ταινίας. Ηταινία έγινε στο πλαίσιο των σπουδών μεγάλου μέρους του συνεργείου στο ΤμήμαΚινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Πώς νιώθετε που η ταινία σας πιθανόν έγινε και θα κάνει πρεμιέρα μέσα στηνπαράξενη συνθήκη της πανδημίας του κορονοϊού; Θα μπορούσε να «ερμηνευτεί»κάτω από αυτό το πρίσμα; Δυστυχώς, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να προσαρμοστούμε σε αυτές τιςσυνθήκες, αλλά αισθανόμαστε σχετικά τυχεροί που τουλάχιστον η ταινία θαπροβληθεί και σε αίθουσα.
Πόσο σημαντικό είναι πιστεύετε το ξεχωριστό σπουδαστικό τμήμα που φέτοςείναι η δεύτερη χρονιά τους Φεστιβάλ Δράμας για την ανάδειξη νέωνδημιουργών, αλλά και η επιλογή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου ναβραβεύει και την καλύτερη σπουδαστική ταινία της χρονιάς; Είναι κάπως παρήγορο, φορείς όπως το Φεστιβάλ Δράμας και η Ελληνική ΑκαδημίαΚινηματογράφου να ενδιαφέρονται ενεργά για την ανάδειξη νέων δημιουργών μέσασ’ ένα ανταγωνιστικό, διεθνές και αξιοκρατικό πλαίσιο. Φυσικά, υπάρχουν πολλά ναγίνουν ακόμα, για να μπορούμε να μιλάμε για μια χώρα που στηρίζει και αναδεικνύειτον πολιτισμό και τους νέους ανθρώπους γενικότερα. Όταν εξαλειφθεί εντελώς τοαίσθημα των μεγαλύτερων σε ηλικία δημιουργών ότι «ήρθε η σειρά μου» τότε θαμπορέσουμε όλες και όλοι μας να επικεντρωθούμε σε αυτό που έχει σημασία. Τηναγάπη μας για το σινεμά και πώς θα το κάνουμε καλύτερο.
ΤόληςLive ή (Τορόντο) | Σκηνοθεσία-Σενάριο: Αλέξανδρος Ρέλλος | Παραγωγή: Moving Rooster Productions, Ιωάννα Πετειναράκη, Αλέξανδρος Ρέλλος | Συμπαραγωγή: Cosmote TVΔιεύθ. Φωτογραφίας: Νίκος Καλτσάς | Μοντάζ: Μαντώ Βροντάκη | Σκηνογραφία-Ενδυματολογία: Ελένη Σάμπρη | Ηχητικός Σχεδιασμός: Ηλίας Φλούδας | Πρωταγωνιστούν: Τόλης Ράπαντας, Δημήτρης Τζουμάκης, Γιώτα Καραβασίλη, Κωστής Ραμπαβίλας, Παναγιώτης Τόλιας, Σωτήρης Παπαδόπουλος, Νίκος Ρέλλος
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για το Φεστιβάλ Δράμας στο επίσημο site του, στην επίσημη σελίδα του στο Facebook, στην επίσημη σελίδα του στο Instagram και στο κανάλι του στο YouTube.