Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2021: «Apallou» του Νίκου Αυγουστίδη

στα 10

Εν αναμονή του 44ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος και τους δημιουργούς τους.

Φεστιβάλ Δράμας 2021: «Apallou» του Νίκου Αυγουστίδη

Η ταινία

Ενας εγγονός που επιστρέφει στο χωριό των προγόνων του για να ξεχειμωνιάσει.
Ενας παππούς που επιστρέφει από το θάνατο για να δει για μια τελευταία φορά τον εγγονό του.
Ενα χωριό ανήμπορο να διαχειριστεί επιστροφές που έγιναν από αγάπη.

apallou 607 b

Ο σκηνοθέτης

Γεννήθηκε στη Χίο. Σπούδασε Ιατρική και Κινηματογράφο. Η βραβευμένη πτυχιακή του ταινία, UMMI, συμμετείχε σε πολλά φεστιβάλ (Palm Springs, Odense, Regensburg, Δράμα, Νύχτες Πρεμιέρας κ.ά.) και τιμήθηκε με το Βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ Δράμας 2016 και το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Μεσογειακό Φεστιβάλ Ρώμης MedFilm 2016. Η δεύτερη μικρού μήκους ταινία του, με τίτλο «Apallou», ολοκληρώθηκε το 2021. Το σενάριo της είχε επιλεχθεί και συμμετείχε στο European Short Pitch 2019 του Nisi Masa. Είναι μια ελληνογαλλική συμπαραγωγή με τη συμμετοχή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, της ΕΡΤ (πρόγραμμα μικροφίλμ), της ελληνικής εταιρίας 2|D|2|R του Κωνσταντίνου Μπαλιώτη («Αβανος») και της γαλλικής FILMO 2. Αυτό το διάστημα γράφει το σενάριο για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του σε συνεργασία με τη σεναριογράφο Κατερίνα Κλειτσιώτη («H Δουλειά της»), και προετοιμάζει το γύρισμα της τρίτης μικρού μήκους ταινίας του («Μελανόχαιτος»).

apallou 607 b

4 ερωτήσεις για το «Apallou»

Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία; Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;

Η ιδέα για την ταινία ξεκίνησε το 2017. Συνεχίζω στην ουσία τη θεματική της πρώτης μου ταινίας, UMMI. Αυτό που μ’ ενδιαφέρει είναι η παρατήρηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς όταν το άτομο ή ομάδα ατόμων έρχονται αντιμέτωποι με οτιδήποτε θεωρούν ξένο. Οτιδήποτε νομίζουν ότι τους απειλεί τα κεκτημένα και την καθημερινότητάτους. Στο «Apallou» ένας νεαρός επιστρέφει από την Αμερική στο χωριό των προγόνων του για να περάσει το χειμώνα. Μια νύχτα ο νεκρός παππούς του νεαρού εμφανίζεται στην πλατεία του χωριού.

Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;

Το να κάνεις σινεμά στην Ελλάδα σήμερα είναι αρκετά δύσκολο. Το προσδόκιμο ζωής στην Ελλάδα είναι περίπου 82 χρόνια. Αυτό ισχύει για όλους. Και για τους σκηνοθέτες. Η πολιτεία παρ’ όλα αυτά μας αντιμετωπίζει συνήθως ως όντα που ζούμε 300 χρόνια, έχουμε μεγάλη υπομονή και σκηνοθετούμε από χόμπι. Αν χρηματοδοτηθούν σωστά οι οργανισμοί που στηρίζουν παραδοσιακά την ελληνική κινηματογραφία ώστε να επιτελούν το έργο τους απρόσκοπτα τότε θα κάνουν την κινηματογραφική μας ζωή σαφώς ευκολότερη.

apallou 607

Η ταινία σας θα κάνει πρεμιέρα εν μέσω μιας πρωτόγνωρης συνθήκης για τον κόσμο του σινεμά αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη. Ποιες είναι οι σκέψεις σας για την κατάσταση αυτή τη στιγμή αλλά και το μέλλον του σινεμά;

Το σινεμά δεν είναι μόνο οι ταινίες. Το σινεμά είναι κατά βάση αυτή η συλλογική εμπειρία να βρίσκεσαι σε μια σκοτεινή αίθουσα με άλλους ανθρώπους και να χάνεσαι μαζί τους στις εικόνες της μεγάλης οθόνης. Eχω την αίσθηση ότι μετά από αυτή την παρατεταμένη ατομική και κοινωνική απομόνωση θα υπάρξει μια έκρηξη συμμετοχής και προσέλευσης σε κινηματογράφους, θέατρα, συναυλίες κ.ά. Το σινεμά δεν σβήνει. Εξελίσσεται.

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;

Ενα εξαιρετικό Φεστιβάλ, φτιαγμένο από ανθρώπους που αγαπούν τον κινηματογράφο. Χρόνο με το χρόνο γίνεται καλύτερο. Η επιτυχία ελληνικών ταινιών μικρού μήκους σε διεθνές επίπεδο σημαίνει βασικά πολλά για τους δημιουργούς τους. Γενικά για την ελληνική μικρού μήκους, ίσως στρέφει περισσότερα διεθνή βλέμματα πάνω της. Στην επιτυχία αυτή πάντως εκτός των σκηνοθετών έχει συμβάλλει και μια νέα γενιά δραστήριων και ταλαντούχων παραγωγών.

Apallou | Hθοποιοί: Μικές Γλύκας, Στέλιος Μακριάς, Γιάννης Κοκκιασμένος, Δημήτρης Αυγουστίδης, Ευτυχία Καρανικόλα | Σενάριο - Σκηνοθεσία: Νίκος Αυγουστίδης | Παραγωγός: Κώστας Μπαλιώτης | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ramon Malapetsa | Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Μιχαήλ Σαμιώτης | Ενδυματολόγος: Χριστίνα Ραυτοπούλου | Μοντάζ: Θοδωρής Αρμάος | Μουσική: Λευτέρης Βενιάδης | Χορογράφος: Κετσερίδης Γεώργιος | Ηχοληψία: Γιάννης Αντύπας | Μπουμ: Δήμητρα Ξερούτσικου | Make up Artist: Gabriella Charm | 1η Βοηθός Σκηνοθέτη: Στεύη Παναγιωτάκη | 2η Βοηθός Σκηνοθέτη: Ιωάννα Φραγκίσκου | Σκριπτ:Κωνσταντίνα Βαρδοπούλου | Βοηθός Σκηνογράφου: Μυρτώ Δασκαρόλη | 1η Βοηθός Κάμερας: Καλλιόπη Πέρδικα | 2ος βοηθός κάμερας-DIT: Σωτήρης Κώνστας | Ηλεκτρολόγος: Γιώργος Ζαγοραίος | Μακινίστας: Σταμάτης Καρναβάς | Βοηθός Δ. Παραγωγής: Δημήτρης Σεμιτέκολο | Φωτογράφος Πλατώ: Βαγγέλης Κουμελάς | Σχεδιασμός Ηχου: Βάλια Τσέρου | Μίξη Ηχου: Kώστας Βαρυμποπιώτης | Colour Grading: Νίκος Κορωνίδης | Γραφικά-Τίτλοι: Εύα Τεμπονέρα | Special Effects: Προκόπης Βλασερός | Visual Effects: YAFKA | Παραγωγή 2D2R - FILMO2

apallou 607

Δείτε εδώ ολόκληρη την προηγούμενη ταινία του Νίκου Αυγουστίδη, «UMMI».

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ. Κάθε μέρα το Flix θα παρουσιάζει κι από μία ταινία.