Φεστιβάλ Δράμας 2019: «Μίλα» του Ανδρέα Βακαλιού

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 02 AUG 2019  /  Flix Team

Εν αναμονή του 42ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος και τους δημιουργούς τους.

Η ταινία

Η Μίλα κάνει σκέητ. Ο πατέρας της Μίλας είναι άρρωστος. Η Μίλα έχει να δει τον πατέρα της πέντε χρόνια. «Μίλα», σημαίνει «αγαπημένη» στα Πολωνικά. Η Μίλα επισκέπτεται τον πατέρα της στο νοσοκομείο. Η Μίλα κάνει σκέητ.

Ο σκηνοθέτης

Γεννήθηκε στην Βουδαπέστη όπου και πέρασε τα μισά καλοκαίρια της ζωής του. Σπούδασε Ψηφιακές Τέχνες (MFA) στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και Πληροφορική στο ΤΕΙ Αθήνας. Είναι απόφοιτος του Talents Sarajevo.

Φιλμογραφία

Deathcar, 12’, 2018

mila 607

5 ερωτήσεις για το «Μίλα»

Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία;

Η ταινία αυτή είναι πολύ προσωπική γιατί πρόκειται για ένα κομμάτι από τη ζωή της Φίλης. Γιατί είναι προσωπική για μένα; Γιατί ξέρω την Φίλη πάρα πολύ καλά, εδώ και 32 χρόνια. Και θα μου πεις, ποια είναι η Φίλη; Αυτή που φωτογράφισε την ταινία, όπως κανείς άλλος δεν θα μπορούσε να την φωτογραφίσει. Το ότι ερμήνευσαν η μαγική Θάλεια και ο γλυκύτατος Γιώργος, ήταν απλά η τύχη μας. Τέλος, κάναμε την ταινία τώρα, γιατί τώρα δεν βρήκαμε τα λεφτά για να την κάνουμε.

Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;

Η Μίλα είναι ένα μελόδραμα. Είναι μια πολαρόιντ από μια σκηνή της σχέσης ενός κοριτσιού με τον αλκοολικό πατέρα της.

Τι θα θέλατε να σας ρωτήσει ή να συζητήσετε με κάποιον αφού τη δει;

Θα ήθελα να μιλήσουμε. Να μιλήσουμε. Ξέρεις. Αφού πούμε ότι ναι, όντως τη γυρίσαμε χειμώνα με το πλάγιο φως του ηλίου, με καθρέφτες να σκάνε τις ακτίνες μέσα στον θάλαμο, να συμφωνήσουμε ότι αυτή όπως και όλες οι ταινίες είναι DIY, όπως και η τέχνη αυτή καθαυτή γενικότερα οφείλει να είναι DIY, και μετά να προχωρήσουμε σε πιο σημαντικά. Οπως στο ότι δεν υπάρχει βιομηχανία κινηματογράφου στην Ελλάδα, αλλά βιοτεχνία κινηματογράφου. Και μετά σε πιο σημαντικά, όπως ότι θα θέλαμε να βλέπουμε πολύ περισσότερες γυναίκες σε κριτικές επιτροπές. Και μετά σε ακόμα πιο σημαντικά, όπως τι κάνουμε για να αλλάξουμε τον κόσμο. Πέρα από το σινεμά. Δηλαδή, ναι, το σινεμά δεν είναι και τόσο σημαντικό. Οπότε, μπορούμε να μιλήσουμε ακόμα και για μπάσκετ. Το ίδιο σημαντικό ή ασήμαντο είναι. Και για να πω την αλήθεια θα προτιμούσα να άκουγα κινηματογραφιστές να σχολιάζουν τις καλοκαιρινές μεταγραφές και το draft και δυο αθλητικογράφους να σχολιάζουν τα Οσκαρ, από το αντίστροφο.

Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;

Ενας Αμερικανός τουρίστας στο Μεξικό βλέπει έναν σωρό από τεράστια καρπούζια. Φαίνονται ζουμερά. Κοιτάει αριστερά, κοιτάει δεξιά, κανείς. Μακριά, κάτω από ένα δέντρο, βλέπει ξαπλωμένη μια φιγούρα. Την πλησιάζει. Είναι ένας Μεξικανός. «Γεια», του λέει ο Αμερικανός, «δικά σου είναι τα καρπούζια;» «Από το χωράφι μου είναι, ναι» απαντά ο Μεξικανός. «Καλά γιατί δεν έρχεσαι να με εξυπηρετήσεις; Να πουλήσεις κανένα;» «Ε, και;» «Και θα έρχεται κόσμος και θα αγοράζει τα καρπούζια σου» «Ε, και;» «Και θα αγοράσεις φορτηγά και θα τα πουλάς σε όλη τη χώρα» «Ε, και;» «Και θα τα εξάγεις, σε ολόκληρη την Αμερική, με τρένα, με αεροπλάνα!» «Ε, και;» «Και θα έχεις τάνκερ στις εφτά θάλασσες, θα έχεις το μονοπώλιο καρπουζιών σε ολόκληρη τη Γη!» «Ε, και;» «Τι ε, και; Μετά από όλα αυτά θα μπορείς να κάτσεις και να αράξεις» τελειώνει ο Αμερικανός. Ο Μεξικανός απαντά: «Και τώρα τι κάνω;»

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο;

Εχω ξαναπεί πως το Φεστιβάλ Δράμας είναι μια πολύ σημαντική ετήσια συγκέντρωση δρυΐδων: Μυστικά από στόμα σε αυτί δρυΐδη, μαγικοί ζωμοί, βραβεία και μακριές λευκές γενειάδες.


Info

Παίζουν: Ευθαλία Παπακώστα, Γιώργος Πυρπασόπουλος / Σκηνοθεσία, Σενάριο: Ανδρέας Βακαλιός / Φωτογραφία: Φίλη Ολσέφσκι / Μοντάζ: Γαβριέλα Γερολέμου / Βοηθός Σκηνοθέτης: Αιμιλία Μηλού / Ηχοληψία: Ελευθερία Σταύρου / Σκηνικά, Kοστούμια: Αθηνά Γαλάτη / Location Manager: Εύα Κέρτι / Βοηθός Παραγωγής: Θάνος Αναγνωστόπουλος / Catering: Κώστας Βακαλιός / Χρώμα: Φίλη Ολσέφσκι & Τριπόδι studio / Γραφικά: Άλκηστις Μ. Ακτύπης & Τριπόδι studio / Σχεδιασμός Ήχου, Μιξάζ: 17 Δηλητηριασμένοι Εγγλέζοι / 5.1 Mastering; Παναγιώτης Παρασκευαΐδης / DCP: Authorwave / Παραγωγή: Φαίδρα Βόκαλη, Φίλη Ολσέφσκι, Ανδρέας Βακαλιός

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ. Κάθε μέρα το Flix θα παρουσιάζει κι από μία ταινία.

mila poster 607

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.