Η ταινία
Ενα νησί τη νύχτα γίνεται η σκηνή της συνάντησης διαφορετικών χαρακτήρων. Μια μαχητική νεαρή κοπέλα σώζεται χωρίς πρόθεση από έναν μεθυσμένο άντρα, ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα.
Οι σκηνοθέτες
Αντζέλικα Λένα | Σχεδιάστρια και animator. Αποφοίτησε από το Central Saint Martins College του Λονδίνου. Δουλεύει ως freelancer σε ένα στούντιο animation στο Λονδίνο με το όνομο Sentio Space, με πελάτες τους Tate Modern, BBC Ideas, Cambridge University, Rai Fiction.
Θεοδώρα Πασκουινέλλι | Απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών στο Chelsea College of Arts του Λονδίνου. Ενδιαφέρεται για τη μορφολογία στη σύγχορνη εποχή, μέσα από τη σχέση τέχνης, φιλοσοφίας και εκδόσεων. Είναι συνεργάτης με περιοδικά τέχνης όπως το Arte e Critica. Εχει εργαστεί σε ινστιτούτα τέχνης και με εκδότες στο Λονδίνο. Την Ανοιξη του 2017 οργάνωσε μια σειρά εκδηλώσεων με τίτλο Underground/Ecology/Politics/Mythology σε συνεργασία με το The Showroom, Goldsmiths University and PERC Research Centre in London. Εργάζεται για τις εκδόσεις Yale University Press.
5 ερωτήσεις για το «Land»
Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία;
Εμπνευστήκαμε από τα πρόσφατα πολιτικά γεγονότα που αφορούν την κρίση του μεταναστευτικού και από περισσότερο «μυθολογικά» στοιχεία, μέρος της πολιτιστικής κληρονομίας των μεσογειακών χωρών όπως η Ελλάδα. Οι δύο κεντρικοί χαρακτήρες, ένας νεαρός πρόσφυγας και ένας κλέφτης τάφων, μοιράζονται και οι δύο με διαφορετικό τρόπο τη «γη» για την επιβίωσή τους. Το ταξίδι για τη γη, είτε αληθινό είτε φανταστικό, είναι ένα θέμα που επανέρχεται στους μύθους και τη θρησκεία - σκεφτείτε τον Οδυσσέα ή των Μωυσή - και υπάρχει ένα εγγενές αρχετυπικό πρίσμα μέσα σε κάθε πρόσφυγα, που είναι πολύ κοντά στον «μυθικό ήρωα». Κατά τη διάρκεια της σύντομης συνάντησης των δυό ηρώων, ο κλέφτης των τάφων έχει ένα όραμα στο σκοτάδι και βλέπει τον πρόσφυγα ως μια αρχαία θεότητα. Μας ενδιέφερε να εξερευνήσουμε τη σουρεαλιστική γραμμή που χωρίζει τη φαντασία με την πραγματικότητα και έτσι αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε το μέσο του animation και ειδικότερα της τεχνικής του rotocope για να δημιουργήσουμε ένα ονειρικό τοπίο από εικόνες.
Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;
Είναι μια ταινία για την αλληλεπίδραση μεταξύ της φαντασίας και της πραγματικότητας και πως αυτές οι δύο πλευρές βρίσκονται βαθιά ριζωμένες στο συνειδητό μας.
Τι θα θέλατε να σας ρωτήσει ή να συζητήσετε με κάποιον αφού τη δει;
Ελπίζουμε ότι η ταινία μας θα μπορούσε να εμπνεύσει μια συζήτηση σχετικά με την εκ νέου ανακάλυψη του μύθου ως ένα κρίσιμο εργαλείο για να δούμε τον κόσμο με μια διαφορετική οπτική γωνία. Επίσης, μας ενδιαφέρει το θέμα της περιθωριοποίησης που καθορίζει και τους δύο χαρακτήρες μας, αν και με διαφορετικό τρόπο.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;
Βρήκαμε την Ελλάδα ένα μέρος εργασίας γεμάτο έμπνευση, όχι μόνο για την ιστορική, πολιτιστική και πολιτική της κληρονομιά, αλλά και για τις ευκαιρίες που προσφέρει η χώρα. Ημασταν στην ευχάριστη θέση να ανακαλύψουμε ότι ιδρύματα και δημόσιοι πόροι, όπως το Microfilm, υποστηρίζουν νέους καλλιτέχνες και σκηνοθέτες.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο;
Ημασταν ενθουσιασμένοι για την επιλογή στο 42ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους στη Δράμα.Είναι μια μεγάλη ευκαιρία για εμάς να δείξουμε την ταινία μας τόσο στο ελληνικό όσο και στο διεθνές κοινό, καθώς και ένα καλό σημείο εκκίνησης για το ταξίδι της ταινίας σε άλλα σημαντικά ευρωπαϊκά φεστιβάλ.
Land | Σκηνοθεσία: Angelica Lena, Teodora Pasquinelli | Σενάριο: Teodora Pasquinelli | Παραγωγή: ERT Microfilm Programme, Libellula Productions | Παίζουν: Jasmin Momen Meah, Nikos Spirelis