Η ταινία
Η Αννα είναι μια τριαντάχρονη ηθοποιός που θέλει να τραβάει τα βλέμματα. Η Φαίδρα είναι μια τριαντάχρονη γυναίκα που δεν ξέρει πώς είναι να σε κοιτούν, αφού γεννήθηκε τυφλή. Όταν η Αννα γνωρίζει τη Φαίδρα στο πλαίσιο έρευνας για τον επόμενο ρόλο της, θα βρεθεί απέναντι στο πρώτο άτομο στη ζωή της που δεν μπορεί να την κοιτάξει. Αυτή η συνειδητοποίηση θα στείλει τις δυο γυναίκες σε ένα περίπλοκο μονοπάτι έντασης, δυναμικής και, τελικά, συμφιλίωσης.
(φωτό: Ιων Παπασπύρου)
Η σκηνοθέτης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε κινηματογράφο και γερμανική φιλολογία στην Αθήνα και το Βερολίνο. Εχει εργαστεί ως art director και ενδυματολόγος σε γερμανικές και ελληνικές κινηματογραφικές παραγωγές. Το 2010 με την ταινία «Η απόγνωση της Μιμής» συμμετείχε στο Berlinale Talent Campus. Η ταινία της «Ο Καθρέφτης του Λόρδου Πατσόγκ» κέρδισε μνεία καλύτερης φωτογραφίας στο Φεστιβάλ της Δράμας.
Φιλμογραφία
- Sounds like a memory (2013)
- Ο Kαθρέφτης του Λόρδου Πατσόγκ (The Mirror of Lord Patschog, 2010)
- Η Aπόγνωση της Μιμής (The Desperation of Mimi, 2009)
- Οικογένεια Johnsons (Johnsons Family, 2008)
- Sinnlos (2007)
(φωτό: Ιων Παπασπύρου)
5 ερωτήσεις για το «Αννα και Φαίδρα»:
Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε νααφηγηθείτε αυτήν την ιστορία;
Εδώ και κάποια χρόνια δουλεύω εθελοντικα με τυφλά άτομα και παρατηρώ πάντα με ενδιαφέροντις αμήχανες αντιδράσεις των βλεπόντων, όταν έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή μαζί τους.Είναι σα να μπαίνουν σε λειτουργία κάποιες παράξενες,υπόγειες ψυχικές λειτουργίες.Προσπάθησα με την ταινία να προσεγγίσω κάποιες απο αυτές.Το θέμα νομίζω θα είναι πάντα επίκαιρο σε μια όλο και πιο ηδονοβλεπτική κοινωνία .Οσο το βλέμμα γίνεται πιο αδηφάγο, η απουσία του θα ξυπνά όλο και πιο ανοίκεια συναισθήματα.
Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;Μία ηθοποιός και μία τυφλή γυναίκα συναντιούνται για τις ανάγκες ένός ρόλου .Ελκονται και απωθούνται η μία από την άλλη , με τα κίνητρα να τους διαφεύγουν.
Τι θα θέλατε να σας ρωτήσει ή να συζητήσετε με κάποιον αφού τη δει;
Θα μου άρεσε να με εκπλήξει , ρωτώντας με κάτι που δεν έχω ήδη σκεφτεί.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από τηνεμπειρία;
Εκτός από τις αντικειμενικές δυσκολίες που έχουν να κάνουν με τη χρηματοδότηση ,η υποστήριξη από επαγγελματίες και μη ήταν πολύ μεγάλη.Ο ενθουσιασμός και η ανιδιοτέλεια όσων συμμετείχαν με εξέπληξαν.Οπότε θεωρώ πως το έδαφος είναι πρόσφορο για γυρίσματα.Κρατάω κάθε στιγμή από αυτή την εμπειρία και έμαθα πολλά, αδύνατον να τααπαριθμήσω...
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικόκινηματογραφικό τοπίο;
Είναι ένας τρόπος να φτάσει η ταινία εκεί που στοχεύει, στους θεατές.Δεν ξέρω την απάντηση για το δεύτερο σκέλος.
Aννα και Φαίδρα | Σκηνοθεσία: Ελίνα Πάνικ | Σενάριο: Ελίνα Πάνικ | Με τις: Effi Rabsilber (Φαίδρα), Ρομάνα Λόμπατς (Άννα) | Παραγωγή: Heretic | Συμπαραγωγή: Dansu Films | Με την υποστήριξη του: Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου | Παραγωγοί: Γιώργος Καρναβάς, Κωνσταντίνος Κοντροβράκης | Συμπαραγωγός: Gabija Siurbyte | Χώρες παραγωγής: Ελλάδα, Λιθουανία | Διεύθυνση φωτογραφίας: Γιώργος Καρβέλας | Μοντάζ: Πάνος Βουτσαράς
(φωτό: Ιων Παπασπύρου)