Διαχρονικά ενδιαφέρουσες, οι κατηγορίες Σεναρίων και Σκηνοθεσίας μπορεί άλλες φορές να τείνουν προς την επιβεβαίωση ευρύτερων τάσεων, αλλά πολύ συχνά παίρνουν τις αποστάσεις τους από ό,τι βραβεύεται ή σαρώνει σε μεγαλύτερες κατηγορίες, και κάνουν τη δική τους δήλωση. Σε κάθε περίπτωση, οι υποψηφιότητες παρουσιάζουν πάντα ένα κάποιο ενδιαφέρον και μια επιπλέον τόλμη.
Διάβαστε επίσης: Ολες οι υποψηφιότητες των βραβείων Εμμυ 2019
Φέτος υπάρχει η υπαρκτή πιθανότητα να δούμε Σενάρια και Σκηνοθεσίες όχι απλά να συμβαδίζουν, αλλά να βραβεύουν και τις σειρές που αργότερα θα κερδίσουν και το Καλύτερο Πρόγραμμα του πεδίου τους. Ενώ αυτό είναι πιθανό να συμβεί (με σειρά πιθανότητας: Μίνι Σειρά > Δράμα > Κωμωδία), έχει μεγάλο ενδιαφέρον να εξετάσουμε το πού μπορεί αυτή η γραμμή να σπάσει, και από ποιες σειρές. Θα κερδίσει μία ή δύο σειρές της Φοίβης Γουώλερ-Μπριτζ; Θα κερδίσει η Έιμι ή ο Ντάνιελ Παλαντίνο; Κανείς τους ίσως; Και πώς γίνεται το «Handmaid’s Tale» να έχει σοβαρές ελπίδες νίκης για μια σεζόν που ξαναπροτάθηκε (και έχασε!) πέρσι;
Πάμε να δούμε αναλυτικά τις κατηγορίες.
Διαβάστε επίσης: Βραβεία Emmy 2019: Οι Β’ Ρόλοι
Σκηνοθεσία σε Κωμωδία
- Άλεκ Μπεργκ (Barry: The Audition)
- Μπιλ Χέιντερ (Barry: ronny/lily)
- Μαρκ Σεντρόφσκι (The Big Bang Theory: The Stockholm Syndrome)
- Χάρι Μπράντμπιρ (Fleabag: Episode 1)
- Έιμι Σέρμαν-Παλαντίνο (The Marvelous Mrs. Maisel: All Alone)
- Ντάνιελ Παλαντίνο (The Marvelous Mrs. Maisel: We’re Going to the Catskills!)
Όλο το πεδίο της κωμωδίας έχει ενδιαφέρον φέτος γιατί σε αντίθεση με το δράμα και το «Game of Thrones» φαίνεται πως είναι πολύ πιο ανοιχτό, και μάλιστα ανάμεσα σε διαφορετικού τύπου τάσεις. Η «Mrs. Maisel» εκπροσωπεί το νέο στάτους κβο, το «Barry» είναι μια πιο ιδιοσυγκρασιακού τύπου εναλλακτική πρόταση με μεγάλη στήριξη (κρατά τη θέση που είχαν παλιότερα σειρές σαν το «Louie», το «Girls», το «Atlanta») και για μπόνους έχουμε το πυροτέχνημα «Fleabag», ένα φαινόμενο με πάρα πολύ μεγάλη στήριξη που έχει ήη ολοκληρωθεί άρα φέρνει την Ακαδημία αντιμέτωπη με ένα πολύ έξαφνο deadline. Ή τώρα, ή ποτέ! Αυτό θα φανεί χρήσιμο πολύ σε άλλες κατηγορίες, όχι σε αυτή ακόμα, αλλά το αναφέρουμε να υπάρχει.
Το θεατρικότερων καταβολών «Fleabag» λοιπόν δεν θα παίξει ρόλο εδώ λογικά μιας και η δύναμή του βρίσκεται στο γράψιμο και στις ερμηνείες, όπως ρόλο δε θα παίξει και το «Big Bang Theory», που έχει προταθεί για λόγους αποκλειστικά τεχνικούς: Από πέρσι μια αλλαγή στους κανονισμούς κάνει υποχρεωτική την υποψηφιότητα μίας τουλάχιστον multi camera κωμωδίας (αυτές δηλαδή που γυρίζονται ζωντανά μπροστά σε κοινό), οπότε μπήκε αυτή, αλλά δεν πρόκειται να κερδίσει από τη στιγμή που και ετούτη η κατηγορία έχει πάρει πια μια καθαρά κινηματογραφικότερη κατεύθυνση.
Είναι λοιπόν εδώ μια μάχη ανάμεσα στη «Maisel» και το «Barry» που προτείνονται για δύο επεισόδια το καθένα, αποκλείοντας τελείως το «Veep», που λογικά δε θα κερδίσει το πολύ ένα βραβείο. Για την ακρίβεια, η μάχη μοιάζει να είναι ανάμεσα στο επεισόδιο του Ντάνιελ Παλαντίνο και σε εκείνο του Μπιλ Χέιντερ, αντίστοιχα. Πέρσι η Έιμι Σέρμαν-Παλαντίνο έγινε το πρώτο άτομο στην ιστορία που κερδίζει Έμμυ Σεναρίου και Σκηνοθεσίας για το ίδιο επεισόδιο, και το όνομά της και μόνο ίσως αρκεί για να στείλει ψήφους προς το μέρος της, έστω κι αν το επεισόδιο του συζύγου της είναι που φέτος είναι το μεγάλο χαρτί της σειράς. Το «Barry» δε θα έχει τέτοιο πρόβλημα, καθώς το τεχνικά εντυπωσιακό «ronny/lily», ένα από τα καλύτερα επεισόδια της χρονιάς, ακολουθεί μια επιχείρηση που πάει στραβά, σε σχεδόν αληθινό χρόνο, με υπνωτιστικές σκηνές δράσης γεμάτες μαύρο χιούμορ και δραματική υπόσταση. Η φόρα της «Maisel» είναι δύσκολο να ανακοπεί, και το επεισόδιο του Μπιλ Χέιντερ είναι ερωτηματικό απλώς και μόνο επειδή αποτελεί τεράστια αποχώρηση για το παραδοσιακό κωμικό set-up. Όμως έχουμ πρόσφατα δει αρκετές τολμηρές βραβεύσεις, από την Τζιλ Σόλογουεϊ για το «Man on the Land» ως τον Ντόναλντ Γκλόβερ για το «Β.Α.Ν.» οπότε θα τον προβλέψουμε τον Χέιντερ.
Πρέπει να κερδίσει: Μπιλ Χέιντερ / Θα κερδίσει: Μπιλ Χέιντερ
Σκηνοθεσία σε Δράμα
- Ντέιβιντ Μπένιοφ & Ντ. Μπ. Γουέις (Game of Thrones: The Iron Throne)
- Ντέιβιντ Νάτερ (The Last of the Starks)
- Μιγκέλ Σαπότσνικ (Game of Thrones: The Long Night)
- Ντέινα Ριντ (The Handmaid’s Tale: Holly)
- Λίσα Μπρούλμαν (Killing Eve: Desperate Times)
- Τζέισον Μπέιτμαν (Ozark: Reparations)
- Άνταμ ΜακΚέι (Succession: Celebration)
7 υποψηφιότητες. Δεν καταλαβαίνω γιατί τα περιπλέκουμε τόσο πολύ τα πράγματα τη στιγμή που προφανώς το βραβείο θα πάει στον Μιγκέλ Σαπότσνικ για το «Long Night». Ήταν το πιο μπλοκμπάστερ επεισόδιο της πιο μπλοκμπάστερ σειράς, πρακτικά όλο στηριγμένο στη σκηνοθεσία καθώς τα επιμέρους σεναριακά στοιχεία ήταν από τυπικά ως άκρως τεμπέλικα. Ο Σαπότσνικ συνδύασε βιντεογκέιμ aesthetics με αναφορές στο βουβό σινεμά τρόμου- οριακά θα λέγαμε πως δεν χρειαζόταν να κάνει τόσο εντυπωσιακή δουλειά όταν οι ίδιοι οι συγγραφείς έκαναν τόσο βαριεστημένα τη δουλειά τους. Τουλάχιστον θα πάρει ένα Έμμυ για τον κόπο του.Γενικά η σειρά δεν έχει πάρει όσα σκηνοθετικά Έμμυ θα περιμένε κανείς, μόνο δύο για την ακρίβεια. Για τον αποχαιρετισμό δύσκολα θα πάει αλλού όμως. Εκτός από τα άλλα δύο επεισόδια της σειράς που κατατέθηκαν έξυπνα για να γεμίσουν την κατηγορία (το ένα είναι γυρισμένο από τον θρύλο της τηλεοπτικής βιομηχανίας Ντέιβιντ Νάτερ και το άλλο από τους ίδιους τους showrunners), στην κατηγορία συναντάμε τον Άνταμ ΜακΚέι για το «Succession» που νιώθω πως η Ακαδημία δεν το έχει καταλάβει απολύτως, το «Killing Eve» λόγω γενικευμένης φόρας, το «Handmaid’s Tale» που μπήκε από το παράθυρο.
(Ας πούμε δυο λόγια για αυτό. Θα προσέξετε πως δεν έχει προταθεί στις υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες επειδή η σεζόν ήταν εμπρόθεσμη πέρυσι, όταν και παρουσίασε μια κάπως απογοητευτική εμφάνιση για τη 2η σεζόν. Όμως οι κανονισμοί λένε πως σε κατηγορίες όπως οι Σκηνοθεσίες και οι Γκεστ Ρόλοι, μπορεί να προταθούν επιμέρους επεισόδια που είναι εμπρόθεσμα την επόμενη χρονιά. Κοινώς, η 2η σεζόν της σειράς κατατέθηκε ως σύνολο πέρυσι, επειδή το μεγαλύτερο μέρος της (7 από τα 13 επεισόδια) παίχτηκαν στη διάρκεια της περσινής σεζόν (που θυμίζουμε μετράει από Ιούνιο ως τέλος Μαϊου). Όμως κάποια επεισόδια έμειναν ξεκρέμαστα και προβλήθηκαν στη διάρκεια της περιόδου πρόκρισης των φετινών Έμμυ. Αυτό σημαίνει πως το «Handmaid’s Tale» ως συνολική σεζόν προτάθηκε πέρσι, αλλά ένα μεμονωμένο επεισόδιο σαν το «Holly», μπορεί να προταθεί και να βραβευτεί φέτος, όπως και το έκανε ήδη: Η σειρά κέρδισε 3 τεχνικά βραβεία, ανάμεσα σε αυτά για τους γκεστ ρόλους των Μπράντλεϊ Γουίτφορντ και Τσέρι Τζόουνς.)
Και τέλος, το «Ozark». Το «Ozark» είναι ενδιαφέρουσα περίπτωση βασικά και θα το πιάσουμε κι αργότερα. Ο Τζέισον Μπέιτμαν δε θα κερδίσει το «Game of Thrones», αλλά η διαφορά θα είναι πιο κοντά από όσο πιστεύουμε, νομίζω.
Πρέπει να κερδίσει: Μιγκέλ Σαπότσνικ / Θα κερδίσει: Μιγκέλ Σαπότσνικ
Σκηνοθεσία σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία
- Γιόχαν Ρενκ (Chernobyl)
- Μπεν Στίλερ (Escape at Dannemora)
- Τζέσικα Γιου (Fosse/Verdon: Glory)
- Τόμας Κάιλ (Fosse/Verdon: Who’s Got the Pain)
- Έιβα Ντουβέρνε (When They See Us)
- Στίβεν Φρίαρς (A Very English Scandal)
Θα γίνει ρεφρέν αυτό για τα φετινά κείμενα, αλλά πράγματικά, τι χαμός γίνεται στις μίνι σειρές φέτος. Το πεδίο είναι γεμάτο ονόματα πρώτης γραμμής και πολυσυζητημένες μπλοκμπάστερ παραγωγές που σε άλλη χρονιά θα μπορούσε η κάθε μία από αυτές να κερδίσει. Το «Fosse/Verdon», που κατέθεσε και δύο επεισόδια για τους ξεχωριστούς σκηνοθέτες του, είναι το μόνο που δε μπορεί να πάρει την κατηγορία. Ο Στίβεν Φρίαρς ικανοποιεί την «Downton Abbey» φράξια της Ακαδημίας, ο Μπεν Στίλερ είναι πολύ υπολογίσιμη ποσότητα για το αρκετά βραβευμένο στην πραγματικότητα «Escape at Dannemora» του- ξεγράψτε τον με δική σας ευθύνη.Το «When They See Us» νιώθω πως θα έχει το προβάδισμα στις περισσότερες κατηγορίες του πεδίου, αλλά το «Chernobyl» (που κέρδισε ήδη 7 τεχνικά Έμμυ) θα προβάλει εδώ την μεγαλύτερη αντίσταση. Αν συνυπολογίσεις και τον Στίλερ, η κατηγορία είναι αρκετά ανοιχτή. Σε κάθε περίπτωση, η πολιτικά επίκαιρη σειρά του Netflix δεν έχει μαζί της μόνο την προσοχή του κοινού και την τεράστια publicity δύναμη του Netflix, αλλά και της ίδιας της Ντουβέρνε, που είναι φανταστική στο παιχνίδι της εικόνας. Το «Chernobyl» θα είναι πολύ κοντινό spoiler, αλλά το «When They See Us» νομίζω θα πάρει και αυτή την κατηγορία.
Πρέπει να κερδίσει: Γιόχαν Ρενκ / Θα κερδίσει: Έιβα Ντουβέρνε
Σενάριο σε Δράμα
- Πίτερ Γκουλντ και Τόμας Σνάουζ (Better Call Saul: Winner)
- Τζεντ Μερκούριο (Bodyguard: Episode 1)
- Ντέιβιντ Μπένιοφ & Ντ. Μπ. Γουάις (Game of Thrones: The Iron Throne)
- Μπρους Μίλερ και Κίρα Σνάιντερ (The Handmaid’s Tale: Holly)
- Έμεραλντ Φένελ (Killing Eve: Nice and Neat)
- Τζέσι Άρμστρονγκ (Succession: Nobody is Ever Missing)
Τις δύο προηγούμενες φορές που πήρε σκηνοθεσία το «Game of Thrones» πήγε πακέτο με το σενάριο, κάτι που δεν συμβαίνει τρομερά συχνά, οπότε δεν είναι απαραίτητο πως θα επαναληφθεί και τρίτη φορά. Υπάρχει μια γραμμή σκέψης που λέει πως εδώ είναι ένα καλό μέρος για την Ακαδημία να αναγνωρίσει το «Succession» αλλά δεν είμαι σίγουρος πως είναι τόσο θερμοί απέναντί του ώστε να στηριχτεί τέτοια υπέρβαση. Για να είμαι ειλικρινής λιγότερη έκπληξη θα μου προξενούσε νίκη για το φινάλε της 2η σεζόν «Handmaid’s Tale» που όμως εξηγήσαμε παραπάνω, έχει ξεμείνει για τα φετινά Έμμυ αντί για τα περσινά, χάρη σε μια τεχνικότητα σχετικά με το χρόνο προβολή τους.
Μιλώντας για τεχνικότητες που μπορεί να παίξουν μεγάλο ρόλο, να άλλη μία: Στα ψηφοδέλτια δεν αναγράφεται το όνομα των υποψηφίων, παρά το επεισόδιο κι η σειρά. Γιατί έχει σημασία αυτό; Επειδή το «Killing Eve» στο μυαλό πολλών θεατών είναι ακόμα μια σειρά της Φοίβης Γουώλερ-Μπριτζ, που τη δημιούργησε κι έγραψε τον πρώτο κύκλο, αλλά αποχώρησε από τον δεύτερο για άλλα πρότζεκτ. Η Ακαδημία πριμοδότησε τη σειρά φέτος ακόμη περισσότερο από ό,τι πέρυσι. Πιστεύω ειλικρινά πως θα ψηφίσουν σε μεγάλο βαθμό για το σενάριο, αφενός επειδή όντως απολαμβάνουν τη σειρά, αλλά κι επειδή θα πιστεύουν πως βραβεύουν την Φοίβη. Η κατηγορία είναι αρκετά κοντινή, ώστε ακόμα και κάτι τέτοιο αρκεί για να γείρει την πλάστιγγα.
Πρέπει να κερδίσει: Τζέσι Άρμστρονγκ / Θα κερδίσει: Έμεραλντ Φένελ
Σενάριο σε Κωμωδία
- Άλεκ Μπεργκ, Μπιλ Χέιντερ (Barry: ronny/lily)
- Φοίβη Γουώλερ-Μπριτζ (Fleabag: Episode 1)
- Τζος Σίγκαλ, Ντίλαν Μόργκαν (The Good Place: Janet(s))
- Μάια Έρσκιν, Άννα Κονκλ, Στέισι Όσεϊ-Κουφούρ (PEN15: Anna Ishii-Peters)
- Λέσλι Χέντλαντ, Νατάσα Λιόνε, Έιμι Πόλερ (Russian Doll: Nothing in the World is Easy)
- Άλισον Σίλβερμαν (Russian Doll: A Warm Body)
- Ντέιβιντ Μαντέλ (Veep: Veep)
Αυτή είναι μια πραγματικά πολύ δυνατή κατηγορία- κάτι τέτοιο σκεφτόμαστε όταν λέμε πως στα Σενάρια και τις Σκηνοθεσίες πολύ συχνά βρίσκεις τολμηρές, έξυπνες προτάσεις. Έχει προταθεί ας πούμε το φανταστικό επεισόδιο «Janet(s)» του «The Good Place», για το οποίο ακόμα φαίνεται παλαβό ότι δεν προτάθηκε για Β’ Γυναικείο Ρόλο η Ντ’Άρσι Κάντεν. Έχει προταθεί το υπέροχο «PEN15» για το δραματικό προτελευταίο επεισόδιο της σεζόν με τον δραματικό τσακωμό των δύο κολλητών. Έχει δύο υποψηφιότητες το υπέροχο «Russian Doll», για την πρεμιέρα της σειράς και για το τρίτο, στο τέλος του οποίου ουσιαστικά παρουσιάζεται πλήρως το concept του σόου. (Αν και αυτή η ίσως αναίτια διπλή εκπροσώπηση πληγώνει τη σειρά.)
Τίποτα από αυτά δε θα κερδίσει αλλά είναι ωραία η αναγνώριση, και στο μέλλον ποτέ δεν ξέρει τι γίνεται. Η μάχη όμως θα παιχτεί αλλού, φέτος. Είναι εδώ και το «Barry» για το καλύτερό του επεισόδιο, αλλά αυτό λογικά θα τεθεί περισσότερο ως σκηνοθετικό επίτευγμα. Η μεγάλη κόντρα θα είναι ανάμεσα στο φινάλε του «Veep» (που είχε ξανακερδίσει την κατηγορία για την τελευταία σεζόν του Αρμάντο Ιανούτσι) και το πρώτο επεισόδιο της 2ης σεζόν του «Fleabag». Το «Veep» εμφανίζεται κι αυτό στην τελευταία του σεζόν αλλά σε αντίθεση με το «Game of Thrones» δε μοιάζει να έχει χτίσει κάποια ιδιαίτερη φόρα ή αφήγηση, παρόλο που η τελευταία σεζόν ήταν πράγματι εξαιρετική. Αντιθέτως, η αναγκαιότητα άμεσης αναγνώρισης του «Fleabag», για το οποίο μιλάγαμε παραπάνω, βοηθάει πάρα πολύ τις πιθανότητας της σειράς σε αυτή την κατηγορία. Τα Έμμυ δε νομίζω να θέλουν να ξαναδούν ένα τηλεοπτικό αστέρι να μεγαλουργεί στο σινεμά πριν προλάβουν να την βραβεύσουν επαρκώς, κι επειδή η Γουώλερ-Μπριτζ είναι ήδη πασιφανές πως θα απολαύσει μια πολύ μεγάλη καριέρα, η Ακαδημία πρότεινε τα δύο τελευταία χρόνια το «Killing Eve» και το «Fleabag» όπου χωρούσαν.
Και, με την κατηγορία Α’ Γυναικείου να είναι τόσο πηγμένη (θα τα δούμε αύριο αυτά αναλυτικά), το Σενάριο είναι το πιο εύκολο, και προφανές, και δίκαιο!, μέρος να βραβευτεί η Γουώλερ-Μπριτζ και το «Fleabag».
Πρέπει να κερδίσει: Φοίβη Γουώλερ-Μπριτζ / Θα κερδίσει: Φοίβη Γουώλερ-Μπριτζ
Σενάριο σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία
- Κρεγκ Μέιζιν (Chernobyl)
- Μπρετ Τζόνσον, Μάικλ Τόλκιν, Τζέρι Σταλ (Escape at Dannemora: Part 6)
- Μπρετ Τζόνσον, Μάικλ Τόλκιν (Escape at Dannemora: Part 7)
- Στίβεν Λέβενσον, Τζόελ Φιλντς (Fosse/Verdon: Providence)
- Ράσελ Τ. Ντέιβις (A Very English Scandal)
- Έιβα Ντουβέρνε, Μάικλ Στάρμπερι (When They See Us: Part 4)
Η Έιβα και το «When They See Us» θα ήταν τα φαβορί ακόμα κι αν δεν έκαναν την έξτρα έξυπνη κίνηση να καταθέσουν μόνο το 4ο επεισόδιο, που είναι κι εκείνο που έχει κάνει κριτικούς και κοινό να μονολογούν σε κατάσταση-σοκ για τα όσα απάνθρωπα συνέβησαν στην υπόθεση. Το «Chernobyl» μοιάζει περισσότερο τεχνικό παρά κειμενικό επίτευγμα, το «Escape at Dannemora» είναι μεν αληθινή ιστορία αλλά χωρίς να κουβαλά την αμεσότητα και τη δύναμη της μίνι σειράς του Netflix, το «A Very English Scandal» είναι ερωτηματικό που φοβάμαι να αποκλείσω τελείως αλλά σε κάθε περίπτωση η εκκωφαντική αντίδραση στο 4ο μέρος του «When They See Us» και η δύναμη της μηχανής Netflix νομίζω αρκούν για να καθαρίσουν αυτή την κατηγορία σχετικά εύκολα.
Πρέπει να κερδίσει: Ράσελ Τ. Ντέιβις / Θα κερδίσει: Έιβα Ντουβέρνε, Μάικλ Στάρμπερι
Αύριο: Οι Α’ Ρόλοι
Διάβαστε επίσης: Ολες οι υποψηφιότητες των βραβείων Εμμυ 2019
H 71ή τελετή απονομής των βραβείων Emmy θα μεταδοθεί ζωντανά από το Fox Life την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου στις 03.00 μετά τα μεσάνχυτα και σε επανάληψη την Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου στις 21:50.