«The Knick» (1η σεζόν)
Στη Νέα Υόρκη του 1900, ο ταλαντούχος, ιδιοφυής μα και τόσο προβληματικός γιατρός Τζον Θάκερι γίνεται διευθυντής του χειρουργικού τμήματος του νοσοκομείο Νικερμπόκερ της Νέας Υόρκης, ακριβώς πάνω στο πέρασμα σε ένα νέο αιώνα που κανείς δεν ξέρει τι θα φέρει. Είναι μια εποχή σκηρή, βίαιη, αιματοβαμμένη. Στο χειρουργικό τραπέζι άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους επειδή το ηλεκτρικό δεν λειτουργεί καθώς γέροι, λευκοί άντρες τους μελετούν από τα καθίσματά τους. Στους δρόμους οι διαφυλεκτικές και ταξικές εντάσεις μαίνονται δίχως όρια, με κανόνες που όλοι σκέφτονται επί τόπου.
Ο Θάκερι είναι εθισμένος στην κοκαϊνη, κάτι που αναμφίβολα τον κάνει καλύτερο στη δουλειά του, οδηγώντας τον σε παραληρήματα και ξεσπάσματα ύβρης μέσω των οποίων αμφισβητεί ευθέως τα όριά του και τα όρια της επιστήμης. Ο Θάκερι γεννήθηκε στην εποχή του μα θέλει να αποδράσει από αυτήν, να μας πάει όλους ένα βήμα παρακάτω. Και, την ίδια στιγμή, δε μπορεί να δει πέρα από τη μύτη του: Όταν η διεύθυνση του νοσκομείου του επιβάλλει για βοηθό τον μαύρο γιατρό Άλγκερνον Έντουαρντς, ο Θάκερι αντιδρά αρνούμενος τα πάντα. Και είναι φυσικά ταιριαστό που η στιγμή που αποδέχεται επιτέλους τον συνεργάτη του έρχεται μέσω μιας επιστημονικής αποκάλυψης. Ο Θάκερι δεν καταλαβαίνει την κοινωνία, καταλαβαίνει μόνο την ιατρική και την πρόοδο μέσω αυτής.
Το Top-10 TV 2014
- To Νούμερο 2
- Το Νούμερο 3
- To Νούμερο 4
- Το Νούμερο 5
- To Νούμερο 6
- To Nούμερο 7
- To Νούμερο 8
- Το Νούμερο 9
- To Νούμερο 10
Είναι ένα καθηλωτικό πορτρέτο με έναν Κλάιβ Όουεν ηλεκτρισμένο στον κεντρικό ρόλο, καθώς η σειρά των Τζακ Άμιελ και Μάικλ Μπέγκλερ εμπνέεται από αληθινά ιστορικά γεγονότα για να μας μεταφέρει στο επίκεντρο μιας εποχής αδυσώπητης, βίαιης εξέλιξης, παρέα με ένα απίστευτο ηλεκτρονικό μουσικό score από τον Κλιφ Μαρτίνεζ που ντύνει τις σκηνές ενός κάποιου παρελθόντος με έναν αληθινά εκτός εποχής, εφιαλτικό μανδύα διαρκούς άγχους και έντασης.
Όμως αυτό που παίρνει αυτό το καθηλωτικό κράμα «House» και «Deadwood» και το μετατρέπει σε ένα αληθινό βήμα -ταιριαστά, ας το πούμε- εξέλιξης για το ίδιο το μέσο της τηλεόρασης, είναι ο Στίβεν Σόντεμπεργκ, μοναδικός σκηνοθέτης όλων των επεισοδίων. Ο Σόντεμπεργκ βυθίζει τον φακό στο πιο ξεθωριασμένο οπτικό του φίλτρο και κοιτάζει το παρελθόν σαν σκηνικό τρόμου από κάποιο μετα-αποκαλυπτικό μέλλον δίνοντας στην Ιστορία έναν αχρονικό χαρακτήρα απόγνωσης και πανικού. Στήνει μικρά κρεσέντα γύρω από το κάθε μικρό και μεγάλο συμβάν, είτε αυτό είναι η αποπληρωμή ενός χρέους ή μια σύγκρουση ισχύος στο νοσοκομείο, είτε η εγκατάσταση ηλεκτρικού ρεύματος ή η δωρεά ενός επαναστατικούς μηχανήματος που θα έχει αποτέλεσμα την καλύτερη διάγνωση των ασθενών. Καμία σκηνή δεν μοιάζει να είναι εκεί απλώς για να πάει η ιστορία παρακάτω, παρά έχει τις δικές της κορυφώσεις και εκρήξεις, δίνοντας έτσι στα πάντα έναν μέγιστο συμβολικό χαρακτήρα ακόμα κι όταν το κείμενο δεν τον διαθέτει. (Κάνοντας έτσι τη σειρά αλληγορική με έναν τρόπο εντελώς ρεαλιστικό, προσπερνώντας παντελώς τα Σύμβολα.)
Ο Σόντερμπεργκ, πραγματικά, παραδίει μια δουλειά παντελώς έξω από την τηλεοπτική αντίληψη του τι είναι σκηνοθεσία και ανεβάζει μόνος του τη μπάρα. Ξέρει πότε πρέπει να αποδώσει πανικό, πότε αγωνία, πότε να αφήσει το λυρισμό μιας ανατολής να μιλήσει, πότε τις σκληρές γραμμές ενός τσαλακωμένου προσώπου να πουν την ιστορία. Οι εικόνες του είναι αγχώδεις, είναι γκροτέσκες, είναι ξεθωριασμένες και σκονισμένες, είναι άλλοτε παγερά ψύχραιμες ή ματωμένα νευρώδεις, είναι ένας εφιάλτης που είδαμε και δεν ξέρουμε αν είναι ανάμνηση ή όραμα. Και στο κέντρο όλων, ένας φοβερός κεντρικός χαρακτήρας, ένας χειρούργος που τα βάζει με τους δαίμονες (τους δικούς του), τον Θεό (στον λυσσαλέο αγώνα του για να αγγίξει μια τελειότητα που δεν έχει ιδέα πόσο ατελής -πάντα- είναι) και την ίδια του την κοινωνία καθώς κανείς δεν κατανοεί τον άλλον.
Σκληρό πράγμα η εξέλιξη.
Γράψαμε στο Flix
Δε μοιάζει να ενδιαφέρεται για κανέναν από τους ανθρώπους που σώζει (ή που δεν καταφέρνει να σώσει), εξάλλου δε νοιάζεται καν για τον ίδιο τον εαυτό του, παρά βλέπει τη δουλειά του ως ένα κάλεσμα, μια πρόκληση, απέναντι σε θεούς και ανθρώπους. Μια συνεχή δοκιμασία απέναντι στα όρια, μια προσπάθεια του Ανθρώπου να τα βάλει με τους επίγειους περιορισμούς μέσα από συνεχείς ύβρεις. (Περισσότερα)
Το καλύτερο επεισόδιο
«Get the Rope» (1x07)
Βασισμένο σε ένα αληθινό περιστατικό μαζικής βίας όπου μια αφορμή έδωσε το έναυσμα για συγκρούσεις μεταξύ αφροαμερικανών και Ιρλανδών μεταναστών στη Νέα Υόρκη, το επεισόδιο βλέπει τον βιρτουόζο Σόντερμπεργκ στη μεγαλύτερη φόρμα της καριέρας του. Το επεισόδιο έχει το χρώμα και την υφή αποχρωματισμένων φωτογραφιών από άλμπουμ που αποφεύγει να ανοίξει άνθρωπος για δεκαετίες, η μαζική εξέγερση σκηνοθετείται σαν ξέσπασμα με ζόμπι, η Ιστορία παρουσιάζεται σαν αποπνικτική κόλαση. Η τηλεόραση δεν έχει ξαναμοιάσει ποτέ ξανά τόσο πολύ με μέσο ενός σκηνοθέτης. Ο Στίβεν Σόντερμπεργκ γενικά κάνει ό,τι θέλει.
Μια σκηνή
Είναι η πρώτη σκηνή χειρουργίου της σειράς. Ο Δρ. Κρίστενσεν ηγείται μιας επαναστατικής μεθόδου που σύντομα θα καταλήξει σε μια ακόμα αιματοβαμμένη τραγωδία, με μια έγκυο νεκρή πάνω στο χειρουργικό τραπέζι. Ο Σόντεμπεργκ παρακολουθεί με διεισδυτικό, άφοβο, γεμάτο ενέργεια βλέμμα, μα στο τέλος μοιάζει σα να λέει, «ε, ξέρεις, τα γνωστά». Η επανάσταση αργεί ακόμα μια μέρα και στο μεταξύ παίρνει ένα ακόμα θύμα. «It seems we are still lacking», παραδέχεται ο Κρίστενσεν. Λίγες στιγμές μετά, αφαιρεί ο ίδιος τη ζωή του. Η γέννηση του 20ου αίωνα δε θα μπορούσε παρά να είναι βίαιη, βαμμένη με αίμα.
Και κάτι ακόμα
Η τελευταία ταινία του Στίβεν Σόντεμπεργκ έκανε πρεμιέρα στην τηλεόραση κι αυτό ήταν αρκούντως συμβολικό. Αφότου ανακοίνωσε την αποχώρησή του από το σινεμά περιμέναμε το επόμενο βήμα του κι αυτό φυσικά ήρθε στη μικρή οθόνη. Για το «The Knick» είχαμε εξαρχής αγωνία και περιέργεια, μα το τελικό αποτέλεσμα ξεπέρασε κάθε προσδοκία, καθώς μας καθήλωσε από το πρώτο του κιόλας επεισόδιο. Κι όχι πως οι τωρινές του ασχολίες δεν έχουν το δικό τους σινεφίλ ενδιαφέρον, αλλά παράλληλα περιμένουμε το επόμενο τηλεοπτικό του βήμα. Στο μεταξύ, το «The Knick» έχει ανανεωθεί για 2η σεζόν, την οποία επίσης θα σκηνοθετήσει ο Στίβεν Σόντερμπεργκ.
Παλιότερα
- Το νούμερο 1 του 2013: «The Good Wife»
- Το νούμερο 1 του 2012: «Louie»
- Το προηγούμενα «The Knick»: Νέα σειρά.
Perfect Shots
Το Top-10 TV 2014
- To Νούμερο 2
- Το Νούμερο 3
- To Νούμερο 4
- Το Νούμερο 5
- To Νούμερο 6
- To Nούμερο 7
- To Νούμερο 8
- Το Νούμερο 9
- To Νούμερο 10