TV & STREAMING

25 σειρές για το μισό 2015 - Μέρος 2ο: «Galavant», «Unbreakable Kimmy Schmidt» και άλλες νέες κωμωδίες

στα 10

Kοιτάζουμε πίσω και ξεχωρίζουμε τις καλύτερες σειρές και τα καλύτερα επεισόδια που είδαμε στο πρώτο μισό του 2015. Σήμερα οι κωμικές σειρές που έκαναν φέτος πρεμιέρα.

25 σειρές για το μισό 2015 - Μέρος 2ο: «Galavant», «Unbreakable Kimmy Schmidt» και άλλες νέες κωμωδίες

Όχι να μειώσουμε την αξία του ετήσιου top-10 μας το οποίο το φροντίζουμε και το αγαπάμε, αλλά πλέον η καλή τηλεόραση είναι τόση πολλή που είναι σχεδόν άδικο να ξεχωρίσεις 10 σειρές. Ούτε καν 10 σειρές της χρονιάς- 10 σειρές της μισής σεζόν. Γι’αυτό συνειδητοποιώντας το εύρος των προσφερόμενων επιλογών σε όλα τα είδη, σε αυτούς τους πρώτους μήνες του 2015, αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε τα καλύτερα ως τώρα, σε μια σειρά από ποστ.

Πιθανά spoilers για την κάθε σειρά.

Διαβάστε εδώ το 1ο μέρος του αφιερώματος: «Mad Men», «The Walking Dead», «Game of Thrones», «Banshee», «Louie», «Inside No. 9», «Scandal»


ψομεδυ1

«Man Seeking Woman»

Είναι αυτή η κρυφά καλύτερη κωμωδία του α’ μισού της χρονιάς; Ο Σάιμον Ριτς στα 24 του έγραφε ήδη για το «Saturday Night Live» ενώ παράλληλα είχε αρχίσει να δημοσιεύει συλλογές ιστοριών και χιούμορ πολλές εκ των οποίων δημοσιεύτηκαν στον New Yorker. Βασισμένο σε μια από αυτές τις συλλογές ιστοριών του, το FXX του είπε να φτιάξει μια σειρά, μια σειρά που από την περιγραφή σου ακούγεται σαν κάτι που έχεις δει άλλες εκατό φορές αλλά που ετούτη τη φορά δε μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες.

Στο «Man Seeking Woman» ο Τζέι Μπάρουσελ παίζει τον Τζος, έναν άντρα που χωρίζει ύστερα από πολλά χρόνια σοβαρής σχέσης και μοιράζεται την επακόλουθη μιζέρια του με τον κολλητό του, Μάικ (ένας Έρικ Αντρέ στα όρια του spirit animal) και μαζί μας. Αλλά η μιζέρια του Τζος είναι κάθε παλαβό όνειρο που είχες ποτέ όταν η αληθινή σου στεναχώρια εισέβαλε στον ονειρόκοσμό σου. Η αδερφή του του κάνει κατάσταση με μια κοπέλα που είναι κυριολεκτικό troll. Το χέρι του βαριέται την, εχμ, στενή τους σχέση και σηκώνεται και κυριολεκτικά φεύγει. Ένα σύννεφο βρέχει κυριολεκτικά μόνο πάνω από αυτόν.

Μέσα σε 10 εικοσάλεπτα επεισόδια του πρώτου του κύκλου, το «Man Seeking Woman» (σε ένα εκ των οποίων αντιστρέφεται προς στιγμήν σε «Woman Seeking Man» και παραδίδει το πιο υπέροχο και γλυκόπικρο επεισόδιο όλων) εξερευνά κάθε στενάχωρη, ειλικρινή και βαθύτατα προσωπική γωνιά εμπειριών και το κάνει με τρόπο ασταμάτητα εφευρετικό και ξεκαρδιστικά σουρεαλιστικό. Όλοι έχουν βιώσει τη νύχτα που όλα πάνε στραβά, τη μέρα που δε θες να σε δει ήλιος ή τη στιγμή αφόρητα εγωιστικής ψευδο-ευτυχίας και το διαμάντι του Σάιμον Ριτς είναι η εξωφρενική διήγηση/εξομολόγηση στους κολλητούς σου, όπου κάθε μία από τις υπερβολές με την οποία τη διανθίζεις, απεικονίζεται ως πραγματικότητα (επειδή είναι).

Το «Man Seeking Woman» είναι το «κυριολεκτικά ρε συ!» της στιγμής που, γελώντας, αδειάζεις τα εσώψυχά σου στον καλύτερό σου φίλο.

comedy3

«Unbreakable Kimmy Schmidt»

Η Τίνα Φέι επέστρεψε στην τηλεόραση με μια κατεξοχήν κωμωδία NBC η οποία όμως δεν χωράει πια στο πρόγραμμα του NBC επειδή ζούμε σε παράξενες εποχές. Το Netflix δε δίστασε να αγοράσει πακέτο τη σειρά, κάτι που (χάρη στην ‘αδειάζουμε όλη τη σεζόν σε ένα πρωί’ τακτική του) λειτούργησε ευεργετικά ως προς την κωμωδία της Φέι. Δεν είχαμε ιδέα πού θα πάει η ιστορία, ποιοι guest stars θα εμφανιστούν, ποιος θα είναι ο ιερέας/DJ, δεν ξέραμε τίποτα. Κάτι που έκανε τη θέαση πολύ πιο απολαυστική. Σοβαρά, όταν είδα ποιος ήταν ο πάστορας της Αποκάλυψης χειροκροτούσα σαν χαζός.

Η σειρά ακολουθεί την ιστορία μιας επαρχιώτισσας που έχει περάσει μερικά χρόνια της ζωής της κλεισμένη σε ένα καταφύγιο πιστεύοντας πως ο κόσμος έχει τελειώσει, και που όταν απελευθερώνεται αποφασίζει πως θέλει να γνωρίσει τον κόσμο που τόσο καιρό έχανε, πηγαίνοντας στη Νέα Υόρκη. Ο εκεί συγκάτοικός της, Τίτους Αντρόμεντον κλέβει την παράσταση («Peeno Noir»!) αλλά είναι και η ίδια η ενθουσιώδης αφέλεια της Κίμμυ (όπως την υποδύεται η ιδανική για το ρόλο Έλι Κέμπερ) που οδηγεί την κωμωδία παρέα με ένα φανταστικό καστ, μπόλικα highlights κι ένα theme song πιο κολλητικό κι από τσίχλα στο παπούτσι. Όπως και με το «30 Rock», η Τίνα Φέι παραδίδει μια σειρά που συνδυάζει αποδόμηση του zeitgeist και σουρεάλ πινελιές για να φτιάξει ένα πορτρέτο επιβίωσης εν μέσω παράλογου χάους.

Διάβασε επίσης: Μια ματιά στην 1η σεζόν

comedy2

«Galavant»

Ο Ντον Φόγκελμαν του «Tangled» στο σενάριο και ο Άλεν Μένκεν στα τραγούδια, συνθέτουν ένα εκπληκτικά συγκεκριμένο αλλά εντελώς απολαυστικό φόρο τιμής στα παλιομοδίτικα ντισνεϊκά μιούζικαλ. Ο Γκάλαβαντ είναι ιππότης από αυτούς τους ηρωικούς που βλέπουμε στα επικά μιούζικαλ εποχής, μόνο που είναι κάπως ρεμάλι και μόνο που η γυναίκα με την οποία είναι ερωτευμένος είναι κάπως καθαρματάκι. Ο μοχθηρός βασιλιάς που την κλέβει είναι ένας ανίκανος σαχλαμάρας, και η φίλοι του Γκάλαβαντ που τον βοηθούν να την σώσει είναι η πιο εντυπωσιακά ethnically diverse ομάδα δράσης που έχουμε δει ποτέ σε ιστορία ιπποτών.

Το «Galavant» είναι γενικώς αυτό ακριβώς που φαίνεται από την πρώτη στιγμή. Μια εντελώς self-aware παρωδία του είδους, αλλά φτιαγμένη από ανθρώπους που το κατανοούν απόλυτα και οι οποίοι επίσης έχουν συνεισφέρει σε αυτό. Δεν είναι δηλαδή ο αποστασιοποιημένος εξυπνακισμός μιας Dreamworks ή ενός Σεθ ΜακΦάρλεν, παρά ο καρπός αγάπης ανθρώπων που σπάνε πλάκα με το είδος.

Τα τραγούδια είναι πολύ αστεία και το καστ είναι φοβερό, με ηγέτη τον Τίμοθυ Ομούντσον που θα σε κάνει να κυλιέσαι με την ερμηνεία του ως ισχυρός/ανήμπορος βασιλιάς. Ίσως να ήταν η μικρή του διάρκεια (μόλις 8 εικοσάλεπτα επεισόδια), αλλά το «Galavant» δεν πρόλαβε καθόλου να φθαρεί ή να γίνει επαναλαμβανόμενο αστείο. Το χιούμορ δουλεύει συνεχώς, οι χαρακτήρες επίσης, τα τραγούδια το ίδιο. Είναι ένα καρτούν γυρισμένο με ηθοποιούς, το οποίο έχει απόλυτη συναίσθηση των gags του, καθώς τα αποδομεί με αγάπη και εξυπνάδα. Είναι λες και το όμορφο μυαλό του εξερράγη πάνω στο πρόσωπό του.

Διάβασε επίσης: Μια ματιά στην 1η σεζόν

comedy4

«Other Space»

Είναι σαν το Yahoo! να προκάλεσε τον Πολ Φιγκ σε ένα δημιουργικό challenge, πώς μπορείς να γυρίσεις μια κωμική σειρά επιστημονικής φαντασίας με μπάτζετ το δώρο των Χριστουγέννων. Ο Φιγκ, που παράλληλα έχει γυρίσει την πιο αστεία ταινία του καλοκαιριού και κάποτε, σε κάτι που μοιάζει με άλλη εποχή, είχε δημιουργήσει μαζί με τον Τζαντ Άπατοου την εμβληματικότερη εφηβική δραματική κομεντί της μοντέρνας τηλεόρασης, σκέφτηκε αυτό:

Στο βαθύ μέλλον, ένα διαστημόπλοιο επανδρώνεται από ένα μάτσο πολύχρωμους, ανασφαλείς, ξεκαρδιστικούς χαρακτήρες, για μια απόστολή εξερεύνησης. Φυσικά το διαστημόπλοιο θα χαθεί σε ένα παράλληλο σύμπαν και θα αρχίσει να αναζητά το δρόμο για το σπίτι, όσο οι αταίριαστοι, κοινωνικά περιθωριακοί ήρωές μας θα αρχίσουν να ανακαλύπτουν ο ένας τι κάνει τον άλλον να λειτουργεί, και μαθαίνουν πώς να επιβιώνουν μαζί. Τα μέλη του ensemble περιλαμβάνουν έναν άνθρωπο που έχει βασικά φτιαχτεί σε εργοστάσιο και μαθαίνει πώς να είναι αληθινό αγόρι, τον άπειρο και ανασφαλή Καπετάνιο και την bossy αδερφή του (που κάτω από το αυστηρό της προσωπείο τον λατρεύει), ένα μέλος του πληρώματος που νιώθει πως δεν κάνει διαφορά στη ζωή κανενός, και ένα πρόγραμμα υπολογιστή που θέλει να έχει αληθινή επικοινωνία.

Το πλήρωμα αντιμετωπίζει εξωγήινους, χωροχρονικές ανωμαλίες, σκουληκότρυπες και, α λα «Solaris», τις ίδιες του τις επιθυμίες. Και τα κάνει όλα αυτά φυσικά από τη γέφυρα του διαστημοπλοίο επειδή τα σκηνικά για τη σειρά είναι δυο χαρτονένιοι τοίχοι και μια πανέμορφη ζωγραφιά για background. Δεν είναι και «Freaks and Geeks» αλλά ο Πολ Φιγκ δείχνει ότι είναι ακόμα ικανός για εφευρετικούς συνδυασμούς γέλιου και συναισθήματος ανάμεσα στις μεγάλες στουντιακές ταινίες που με μεγάλο μας ενθουσιασμό τον βλέπουμε πλέον να γυρίζει.

Διάβασε επίσης:


Στο επόμενο: «Daredevil», «The Flash» και οι φρέσκοι κόμικ ήρωες της τηλεόρασης


Διαβάστε ακόμη:

Περισσότερη «καλή» τηλεόραση εδώ.