Πέρασαν χρόνια από τότε που ο Χάρβεϊ Γουάινστιν αγόρασε τα δικαιώματα για να βάλει μπρος το αμερικανικό ριμέικ της τεράστιας γαλλικής επιτυχίας «Αθικτοι» των Ολιβιέ Νακάς και Ερίκ Τολεντανό, με πρωταγωνιστές τους Φρανσουά Κλουζέ και Ομάρ Σι.
Προσλαμβάνοντας τον Νο1 αφροαμερικανό κωμικό της εποχής μας, Κέβιν Χαρτ, και τον φρέσκο από το «Breaking Bad» στάτους του, Μπράιαν Κράνστον, ο Γουάινστιν είχε μία σίγουρη επιτυχία στα χέρια του - την οποία προόριζε μάλιστα και για την οσκαρική κούρσα του 2018.
Διαβάστε περισσότερα: Νέες κατηγορίες μπορούν να στείλουν τον Χάρβεϊ Γουάινστιν σε ισόβια κάθειρξη
Μέχρι που το πρότζεκτ μπήκε στα ράφια και παραλίγο να πέσει στα αζήτητα, καθώς ο πάλαι ποτέ μεγαλοπαραγωγός είδε την καριέρα του να καταποντίζεται πιο γρήγορα κι από όσο μπορείς να πεις #metoo.
Κι όχι μόνο αυτό. Αλλά τη στιγμή που φαινόταν μία ασφαλής περίοδος στους νέους επενδυτές να το ανασύρουν, ενάμιση χρόνο μετά, ξεσπάει και το σκάνδαλο Κέβιν Χαρτ - με τα ομοφοβικά tweets και την παραίτησή του από την παρουσίαση των Οσκαρ.
Αν προσθέσουμε σε όλα αυτά και τις πολύ κακές κριτικές που γράφτηκαν για το remake (είναι αλήθεια ότι φοβόμασταν την αμερικανική ματιά σε ένα τέτοιο στόρι), η ταινία φαινόταν καταραμένη.
Μέχρι που μίλησε ο κόσμος. Με το άνοιγμά του το σαββατοκύριακο στην Αμερική, το «The Upside» εκθρόνισε τον κυρίαρχο Αquaman από την κορυφή του box office και πήρε τα ηνία της κούρσας.
Σ' ένα Χόλιγουντ που εδώ κι ενάμιση χρόνο βράζει από αποκαλυπτικά δημοσιεύματα, κατηγορίες, αποκαθηλώσεις, όταν το μεγαλύτερο επιχείρημα του να συζητήσεις τα κακώς κείμενα είναι ότι «μπορεί να καταστραφούν καριέρες», όταν η νέα ταινία του Γούντι Αλεν δε θα βγει ποτέ και οι Λούι Σι Κέι και Κέβιν Σπέισι το φυσούν και δεν κρυώνει, τι θέλει να μας πει αυτή η ξαφνική επιτυχία του «The Upside»;
Πρώτον, ότι τα περισσότερα τα συζητάμε μεταξύ μας. Το κοινό δεν μπορεί να παρακολουθήσει όλο το νήμα των γεγονότων - πόσοι ξέρουν και πόσοι νοιάζονται στ΄αλήθεια (και δεν τους αδικούμε) για το αν αυτή ήταν η τελευταία παραγωγή του Γουάινστιν; Καθόλου δε θα επηρεαζόταν από κάτι τέτοιο. Ούτε θα τιμωρούσε ένα πρότζεκτ για κάτι τόσο απρόσωπο, όσο η υπογραφή του παραγωγού του.
Δεύτερον, ειλικρινά πιστεύουμε ότι, εκτός εξαιρέσεων, το κοινό δεν τιμωρεί. Μπορεί το Χόλιγουντ να φοβάται και να αποσύρει πρότζεκτς πριν τα δοκιμάσει, αλλά ο θεατής θα πάει στη νέα ταινία του Γούντι Αλεν, έτσι κι αλλιώς. Κι επίσης, κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή: άλλη απέχθεια για τον Γουάινστιν, άλλη η αμφιβολία για τον Γούντι, άλλη βαρύτητα του τι έκανε ο Λούι Σι Κέι, κι άλλο εκτόπισμα έχει ο χειρισμός του Κέβιν Σπέισι στα μάτια του κόσμου.
Διαβάστε κι αυτό: Οταν είσαι ο Λούι Σι Κέι και στη λέει (τόσο ωραία) ο Τζιμ Κάρεϊ
Κι αυτά, τα μάτια του κόσμου, είναι επίσης ποικίλλα. Ο Κέβιν Χαρτ δε θα τιμωρηθεί για τα ομοφοβικά tweets του (εδώ ο R Kelly τις τελευταίες εβδομάδες είδε την μουσική του να σκίζει στα itunes!), γιατί το κοινό που έχει εκτοξεύσει τον Χαρτ σε blockbuster κωμικό, είναι ένα κοινό που θέλει την κωμωδία του ακριβώς έτσι - «αιρετική», αλογόκριτη, χοντροκομμένη. Ολες οι αντιρρήσεις μοιάζουν με λεπτομέρειες πολιτικής ορθότητας στο target group του Χαρτ. Κι αν παρακολούθησαν εκνευρισμένοι το debate για την παραίτηση του κωμικού από τα Οσκαρ, τώρα έτρεξαν με μεγαλύτερη μανία στις αίθουσες.
Κι έτρεξαν στις αίθουσες, παρόλες τις γνώμες των κριτικών; Γιατί, αυτό σας κάνει έκπληξη; Πότε αποθαρρύνθηκε το κοινό από τις γνώμες των κριτικών; Μην λέμε αστειότητες. Ειδικά σε κάτι που πακετάρεται ως blockbuster (δύο μεγάλα ονόματα στους τίτλους και ένα γερό μελόδραμα σε συσκευασία κωμωδίας) από την αρχή, οι κριτικοί δεν έχουν πολλά να κάνουν με την πορεία του.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Ανταμ Φόγκελσον της STXfilms που (μαζί με την Lantern Entertainment) ανέλαβε τη διανομή της δραμεντί, το 1/3 των εισιτηρίων ήταν θεατές άνω των 45 χρονών (με ένα 11% να είναι μεγαλύτεροι από τα 55), ενώ οι γυναίκες (59%) και ένα πολυπολιτισμικό κοινό (23% αφροαμερικανοι, 19% ισπανόφωνοι, 10% ασιάτες) σήκωσαν την ταινία στους ώμους τους.
Και μπορεί το «The Upside» να μη σκόραρε όσο οι πιο μπουφόνικες κωμωδίες του Κέβιν Χαρτ (έκανε ένα άνοιγμα της τάξεως των 19.6 εκατομμυρίων δολαρίων, με τις κωμωδίες του Χαρτ να ανοίγουν συνήθως με 30 εκατομμύρια δολάρια), όμως το πλάνο της διανομής ήταν πιο περιορισμένο και το «Ακατάλληλο» σήμα που έκλεισε την πόρτα στο ανήλικο κοινό ήταν κι αυτό συνυπολογισμένο. Σύμφωνα όμως με τις έρευνες της STXfilms, το «The Upside» κέρδισε τις εντυπώσεις σε γκάλοπ που έγιναν έξω από τις αίθουσες, περισσότερο από κάθε άλλη κωμωδία του Χαρτ. Το κοινό που είδε την ταινία δηλαδή, τη διαφήμισε - στόμα με στόμα. Κάτι που σημαίνει καλύτερα νούμερα την επόμενη εβδομάδα.
Ολα αυτά παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Και για εμάς που τα παρατηρούμε, αλλά και για το ίδιο το Χόλιγουντ που χαράζει πορεία ατάκτως, χωρίς πραγματική ουσία ή στρατηγική στις αποφάσεις του.
Διαβάστε περισσότερα: