Buzz

Δυστυχώς Ηταν Παράδεισος #4: Από τον Αλέξη Δαμιανό μέχρι το Κάιρο (κι ακόμη παραπέρα)

στα 10

Επιστροφή για το κινηματογραφικό πρόγραμμα του locus athens που εξερευνά τον ανοιχτό διάλογο ανάμεσα στις ελληνικές, τις μεσανατολικές και τις βορειοαφρικάνικες ταινίες.

Flix Team
Δυστυχώς Ηταν Παράδεισος #4: Από τον Αλέξη Δαμιανό μέχρι το Κάιρο (κι ακόμη παραπέρα)

Υστερα από παύση μερικών μηνών, λόγω πανδημίας, το πρόγραμμα συλλογικού σινεμά «Δυστυχώς, Ηταν Παράδεισος» σε επιμέλεια της Ντελφίν Λέκας, επιστρέφει αυτό το καλοκαίρι στην πόλη της Αθήνας και ξεκινάει με την τέταρτη ενότητα προβολών, το δίπτυχο «Μέχρι το Πλοίο» του Αλέξη Δαμιανού και «Poisonous Roses» του Αχμεντ Φαουζί Σαλέχ.

Οι δύο ταινίες της ενότητας ακολουθούν την απεγνωσμένη προσπάθεια των νεαρών πρωταγωνιστών να δραπετεύσουν από τα τοξικά περιβάλλοντα στα οποία ανήκουν. Αντλώντας έμπνευση από τη λογοτεχνία, οι αφηγήσεις ελίσσονται παρασύροντας τους πρωταγωνιστές προς αναπόφευκτους προορισμούς: τον Έλληνα Αντώνη στην Αυστραλία και τον Αιγύπτιο Σαγκρ στην Ιταλία.

Διαβάστε αναλυτικά: «Δυστυχώς, Ηταν Παράδεισος» κι ευτυχώς, βρίσκεται στον Ταύρο

Μέχρι το Πλοίο 607

Η ταινία «Μέχρι το Πλοίο» του Αλέξη Δαμιανού, αφηγείται το ταξίδι ενός τραχύ βουνίσιου άνδρα (τον ρόλο υποδύεται ο ίδιος ο σκηνοθέτης) που κατευθύνεται προς ξένες πρασινότερες πεδιάδες. Ο Δαμιανός καταγράφει το εσωτερικό δράμα των απόκληρων που αδυνατούν να ριζώσουν κάπου. Μέσα από τρία επεισόδια, παρουσιάζονται τα τρία στάδια της εξελισσόμενης σεξουαλικότητας ενός άνδρα: έλξη, ερωτισμός και σεξουαλική καταστολή. Βασισμένο στα διηγήματα «Δαχτυλίδι» του Σπήλιου Πασαγιάννη, «Νανότα/ του Γρηγορίου Ξενόπουλου και σε ένα νεοελληνικό λαϊκό τραγούδι, το ντεμπούτο του Αλέξη Δαμιανού αποτελεί μία εκπληκτικά οικεία και ποιητική ιστορία.

Μέχρι το πλοίο του Αλέξη Δαμιανού | 1966, 93 λεπτά, Ελλάδα | Στα ελληνικά με αγγλικούς και αραβικούς υπότιτλους | Με τον Αλέξη Δαμιανό, την Ελένη Μπουρμπουχάκη και τον Χρήστο Τσάγκα | Δευτέρα 31 Μαΐου 2021, 21:00 | Λαΐς (θερινός), Ταινιοθήκη της Ελλάδος, Μεγ. Αλεξάνδρου 136, Αθήνα 104 35

Poisonous Roses 607

Στο «Poisonous Roses» του Αχμεντ Φαουζί Σαλέχ, ο κεντρικός χαρακτήρας Σαγκρ θέλει να φύγει από την περιοχή των παλιών βυρσοδεψείων του Καΐρου όπου ζει και εργάζεται και να πάει στην Ιταλία. Η αδερφή του προσπαθεί να τον αποτρέψει πάση θυσία. Τοποθετημένο στο ίδιο περιβάλλον με το ντοκιμαντέρ του εντυπωσιακού ντεμπούτου του, το δεύτερο αυτό εγχείρημα του Σαλέχ επικεντρώνεται στην εμμονική σχέση μεταξύ αδελφής και αδελφού. Βασισμένη στo καλτ μυθιστόρημα «Poisonous Roses for Saqr» (1990) του Αχμεντ Ζαγκλούλ Αλ - Σιτί, η τολμηρή προσαρμογή του Σαλέχ μετατρέπει το διαυγές κείμενο του μυθιστοριογράφου σε μία ελλειπτική αφήγηση. Είναι συνάμα ένα άγριο και ανθρώπινο, βάναυσο και όμορφο πορτρέτο της εργατικής τάξης του Καΐρου. Οι εντυπωσιακές λήψεις από τα πανύψηλα ικριώματα του βυρσοδεψείου αντιπαραβάλλονται με τις συγκινητικές σκηνές στις οποίες η αιώνια αδελφική αγάπη υπερισχύει.

Poisonous Roses του Αχμεντ Φαουζί Σαλέχ | 2018, 70 λεπτά, Αίγυπτος/ Γαλλία/ Κατάρ/ Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα | Στα αραβικά με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους | Με τον Mohamed Berakaa, την Safaa El Toukhy και τον Ibrahim El-Nagari | Τετάρτη 2 Ιουνίου 2021, 21:00 | Θερινός Κινηματογράφος Φλερύ, Σκίπη 5-7, Καλλιθέα, 17675


Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για τις προβολές και τις δράσεις του tavros space στο επίσημο site του και στην επίσημη σελίδα του στο Facebook.