Το Χόλιγουντ από την αρχή! Είναι το streaming τα νέα studios;

INDUSTRY 16 JAN 2019  /  Γιώργος Κρασσακόπουλος

Αφθονα χρήματα, ανταγωνιστικές ταινίες, θεαματικές καμπάνιες για Οσκαρ. Κι όχι, δεν μιλάμε για τα studios. Είναι σαφές ότι το τοπίο της βιομηχανίας έχει αλλάξει για τα καλά.

Το 1997 το Χολιγουντ ήταν καυτό σαν λάβα. Δυο από τις μεγαλύτερες ταινίες της χρονιάς είχαν σαν θέμα ένα ηφαίστειο. Το «Dante’s Peak» και το «Volcano», βασίζονταν στην ίδια ακριβώς ιδέα και απευθύνονταν ακριβώς στο ίδιο κοινό, αλλά αυτό δεν σταμάτησε την Universal και την 20th Century Fox, να επιδοθούν σε έναν αγώνα δρόμου και διαφημιστικού spending για να κερδίσουν έναν ανταγωνισμό που έμοιαζε απλά με κοκορομαχία.

Την επόμενη χρονιά ακριβώς το ίδιο συνέβη με το «Armageddon» και το «Deep Impact» καθώς το φαινόμενο των «δίδυμων» ταινιών μοιάζει να αποτελεί έναν από τους βασικούς τρόπους που τα μεγάλα στούντιο προσπαθούν να επιβεβαιώσουν την υπεροχή τους απέναντι στους αντιπάλους τους.

Διαβάστε ακόμη: Best of 2018: Το Flix διαλέγει τους τηλεοπτικούς «πρωταγωνιστές» της χρονιάς

netflix illustration

Ενας άλλος τρόπος, είναι φυσικά τα Οσκαρ, για τα οποία κάθε στούντιο που σέβεται τον εαυτό του ενορχηστρώνει μεγαλοπρεπείς, πολυεξοδες καμπάνιες, πληρώνει καταχωρήσεις στέλνει δώρα στους ψηφοφόρους και τους καλεί σε πάρτι με χαβιάρι και συντελεστές.

Αυτές τις μέρες, η μία από τις βασικές θεματικές της κινηματογραφική ειδησεογραφίας, είναι η καμπάνια για τα Οσκαρ που έχει οργανώσει το Netflix για το «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν και η οποία είναι η μεγαλύτερη που είδε το Χόλιγουντ εδώ και δεκαετίες με ένα κόστος που ξεπερνά τα 25 εκατομμύρια δολάρια.

roma oscar illustration

Η άλλη είναι τα δυο ανταγωνιστικά ντοκιμαντέρ για το φιάσκο του φεστιβάλ του Fyre Island, το «Fyre Fraud» και το «Fyre», κανένα από τα οποία δεν προβάλλεται στις αίθουσες, αλλά αντίθετα το πρώτο εμφανίστηκε απροειδοποιητα στο Hulu, λίγες μόλις μέρες πριν την πρεμιέρα του άλλου στο Netflix.

fyre docs 607

Σημεία των καιρών; Αναμφίβολα, αλλά πέρα από το γεγονός ότι οι καινούργιοι players δεν μαθαίνουν από τα λάθη των προηγούμενων, τα παραπάνω αποδεικνύουν κάτι ουσιαστικά ξέραμε ήδη: το streaming παίζει πλέον το παιχνίδι με τους ίδιους όρους που το κάνει το Χόλιγουντ.

Κι αν οι σειρές ήταν ο δούρειος ίππος για υπηρεσίες όπως το Netflix, το Amazon Prime, το Hulu και τόσο άλλα για να αλώσουν τις τηλεοπτικές μας συνήθειες, είναι σαφές ότι οι streamers δεν έχουν σκοπό να σταματήσουν εκεί. Μετά το «Ρόμα», αλλά και το «Bird Box» μια αδιαμφισβήτητη επιτυχία που κάθε στούντιο θα ζήλευε, αλλά κάμποσες ακόμη επερχόμενες παραγωγές, οι ταινίες του Netflix δεν είναι απλά «τηλεταινίες», αλλά παγκόσμια blockbuster κι αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς.

Δείτε κι αυτό: Το Netflix πάει σινεμά (και η αφορμή είναι τα Οσκαρ)

birdbox illustration 607

Αν το «Ρόμα» κερδίσει το Οσκαρ καλύτερης ταινίας το Netflix θα νιώσει δικαιωμένο απέναντι στους «αντιπάλους» του, αλλά πέρα από ένα παιχνίδι εντυπώσεων και μια νίκη σε μια παλιομοδιτικη κοκορομαχία, δεν θα είναι στην πραγματικότητα το γεγονός που θα προκαλέσει κάποιου είδους τεκτονικό ρήγμα -για να γυρίσουμε πίσω στα ηφαίστεια.

Μπορεί το Netflix ή οποιοσδήποτε άλλος από τους μεγάλους του streaming να μην πρόκειται να σβήσει από τον χάρτη τα μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο, ούτε φυσικά την συνήθεια και την ανάγκη του να πηγαίνεις σινεμά, αλλά είναι σαφές ότι το τοπίο της κινηματογραφικής βιομηχανίας έχει αλλάξει αδιαμφισβήτητα και όποιος εξακολουθεί να την το βλέπει είναι ώρα να βγάλει το κάλυμμα από τα μάτια του.

Αντίθετα από το «Bird Box», η νέα εποχή δεν κρύβει απαραίτητα «τέρατα», αλλά ίσως περισσότερες ευκαιρίες για καλύτερο entertainment κι ελπίζουμε πιο έξυπνες ιδέες από δυο ίδιες ταινίες για ένα ηφαίστειο...

Δείτε επίσης: Μετά τον καθρέφτη, το «Black Mirror: Bandersnatch» σπάει και την οθόνη της τηλεόρασης

netflix vs hollywood 607

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.