«Η ελεύθερη αγορά δεν θα προστατεύσει την ποιότητα της αστικής ζωής, ικανοποιεί μόνο τα κέρδη των επιχειρήσεων. Η Πολιτεία επιβάλλεται να παρέμβει».
Μετά τους Κώστα Γαβρά, Φατίχ Ακίν, Κεν Λόουτς και Εμίρ Κοστουρίτσα, , ο Γιώργος Λάνθιμος, ο Ρούμπεν Εστλουντ και ο Ράντου Ζούντε ενώνουν τη φωνή τους στον αγώνα που δίνουν το Ιντεάλ, το Αστορ και η Ιριδα.
Διαβάστε αναλυτικά τις τελευταίες εξελίξεις: Μία υπογραφή χρειάζεται. Ποιος θα τη βάλει;
O Γιώργος Λάνθιμος έστειλε το βίντεο-μήνυμά του σήμερα το πρωί δηλώνοντας ότι στέκεται στο πλευρό των ιστορικών κινηματογράφων και στον αγώνα τους για τη διάσωσή τους.
«Θα ήθελα να προσθέσω κι εγώ τη φωνή μου σε όσους αυτόν τον καιρό εκφράζουν την ανησυχία τους για τον αφανισμό των κεντρικών κινηματογράφων της Αθήνας. Θεωρώ αυτονόητο το να καταλαβαίνουμε την αξία τους κοινωνικά, πολιστικά στο κέντρο μίας τέτοιας πόλης. Θέλω να παρακαλέσω τους αρμόδιους κι όσους έχουν την πραγματική δύναμη να κάνουν ό,τι είναι απαραίτητο στο να χαρακτηριστούν οι κινηματογράφοι διατηρητέας χρήσης, ώστε να συνεχίσουν το έργο τους...»
Δείτε όλο το μήνυμά του εδώ:
Με βίντεό του, ο Ρούμπεν Εστλουντ («Το Τρίγωνο της Θλίψης») που μοιάζει να αισθάνεται όλο και περισσότερο Ελληνας μέσα στα χρόνια, εξηγεί την επιτακτική ανάγκη παρέμβασης της Πολιτείας στους νόμους της ελεύθερης αγοράς.
«Αν επιτρέψουμε στους κανόνες της ελεύθερης αγοράς να διαμορφώσουν την ποιότητα της αστικής ζωής, δε θα έχουμε καλύτερα κτίρια και καλύτερη ποιότητα ζωής. Στηρίζω τους ιστορικούς κινηματογράφους Ιντεάλ, Αστορ και Ιριδας και υπόσχομαι να έρθω ο ίδιος και να προβάλω την επόμενη ταινία μου εκεί, σε λίγα χρόνια. Συνεχίστε τον αγώνα σας!»
Δείτε όλο το μήνυμά του:
Στο πλευρό των ιστορικών κινηματογράφων της Αθήνας και ο Ρουμάνος σκηνοθέτης Ράντου Ζούντε ο οποίος δανείζεται μία σκηνή από την ταινία του «Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό», όπου η κάμερα σταματά πάνω στην εικόνα ενός εγκαταλειμμένου κινηματογράφου στο Βουκουρέστι και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου.
«Ελπίζω οι Ελληνες να μην είναι τόσο ηλίθιοι όσο εμείς οι Ρουμάνοι. Να μην αφήσουν τις κινηματογραφικές αίθουσές τους να κλείσουν, τον πολιτισμό τους να καταστραφεί...»
Ιιδαίτερα έξυπνη η σύγκριση. Γιατί το πλάνο που ακολουθεί αμέσως μετά είναι η κάμερα να σηκώνεται από την είσοδο του κλειστού, ρημαγμένου κινηματογράφου και την μετώπη του ίδιου κτιριού να διακοσμούν γλυπτά της αρχαιελληνικής παράδοσης.
Κλείσιμο ματιού: η Ελλάδα που ενέπνευσε πολιτισμό, ας εμπνεύσει και τον σεβασμό και τη διατήρηση του κινηματογραφικού πολιτισμού.
Διαβάστε περισσότερα για τη δράση «Τα Σινεμά Μας, η Πόλη Μας»:
- Ο Κώστας Γαβράς και ο Φατίχ Ακίν στηρίζουν τη διάσωση των Ιντεάλ και Αστορ
- «Τα Σινεμά Μας, η Πόλη Μας»: Δείτε εικόνες από το κέντρο της Αθήνας
- Η ανακοίνωση του ομίλου Mitsis Hotel για το Ιντεάλ (δεν εξασφαλίζει τη διατήρησή του ως κινηματογράφου)
Επίσης συνεχίζουμε να υπογράφουμε εδώ για να κριθούν οι χρήσεις του Ιντεάλ και του Αστορ διατηρητέες