Φεστιβάλ / Βραβεία

Κι άλλες ταινίες για το Τορόντο. Αναμεσά τους και οι «Αλπεις»

στα 10

Δεν πρόκειται ακριβώς για έκπληξη, αφού η ταινία του Γιώργου Λάνθιμου ήταν αναμενόμενο ότι θα κάνει την Αμερικάνικη πρεμιέρα της στο Καναδικό φεστιβάλ. Ανάμεσα στους υπόλοιπους τίτλους του προγράμματος «Visions», εκτός από τις «Αλπεις», συναντάμε νέες ταινίες, από σκηνοθέτες όπως ο Σίνια Τσουκαμότο και η Τζούλια Λόκτεβ.

Κι άλλες ταινίες για το Τορόντο. Αναμεσά τους και οι «Αλπεις»
Χάνι Φέρστενμπέργκ και ο Γκελ Γκαρσία Μπερνάλ στο «The Loneliest Planet» της Τζούλια Λόκτεβ

Το «Visions» σύμφωνα με την περιγραφή του ίδιου του φεστιβάλ, περιλαμβάνει φιλμ από ολόκληρο τον κόσμο, δουλειές σκηνοθετών που προκαλούν το κοινό να σκεφτεί από την αρχή την μορφή και τα όρια αυτού που αποκαλούμε mainstream cinema. Οι ταινίες του φετινού προγράμματος είναι οι εξής:

«Cut» του Αμίρ Ναντερί. Γυρισμένη στην Ιαπωνία, η ταινία του Ιρανού σκηνοθέτη, φτάνει στον Καναδά μετά την πρεμιέρα της στη Βενετία.

«This Side of Resurrection» του Γιοακίμ Σαπίνιο Μια νεαρή γυναίκα στην Πορτογαλία, ανακαλύπτει ότι ο αδελφός της ζούσε σε ένα μοναστήρι κι όχι στης Αυστραλία όπως νόμιζε, κάτι που την κάνει να αναλογιστεί την σχέση της με την πίστη.

«L' Apollonide» του Μπερτράν Μπονελό. Διασχίζει τον Ατλαντικό μετά την πρεμιέρα του στις Κάννες.

«Century of Birthing» του Λαβ Ντίαζ, από τις Φιλιπίνες. Ενας διαλογισμός για τον ρόλο του καλλιτέχνη, μέσα από τις ιστορίες της ζωής ενός σκηνοθέτη κι ενός ηγέτη μιας χριστιανικής αίρεσης.

«Dreileben» των Κρίστιαν Πέτζολντ, Ντόμινικ Γκραφ και Κρίστοφ Χοχόισλερ. Τρεις από τους πιο αναγνωρισμένους σκηνοθέτες της Σχολής του Βερολίνου, αφηγούνται την ιστορία ενός δραπέτη, από τρεις διαφορετικές οπτικές.

«Monsters Club» Του Τοσιάκι Τογιόντα. Εχοντας εγκαταλέιψει τον πολιτισμό, ένας άντρας ζει μόνος σε ένα χιονισμένο βουνό, ως την στιγμή που ένα παράξενο πλάσμα κάνει την εμφανισή του.

«Fable of the Fish» του Αντόλφο Μπορινάνγκα. Ενα ζευγάρι που ζει σε έναν σκουπιδότοπο στις Φιλιππίνες, επιθυμεί ένα παιδί, αλλά φέρνει στον κόσμο ένα ψάρι; Το στέλνεις παιδικό σταθμό, ή το ρίχνεις στο τηγάνι;

«KOTOKO» του Σίνια Τσουκαμότο. Μια ανύπαντρη μητέρα που πάσχει από διπλωπία, καταλήγει να χάσει το παιδί της, όταν η πρόνοια θεωρεί ότι δεν μπορεί να το φροντίσει.

«The Last Christeros» του Ματίας Μέγιερ. Στη διάρκεια του Πολέμου των Christeros στο Μεξικό των αρχών του εικοστού αιώνα, οι τελευταίοι εναπομείναντες στρατιώτες, μάχονται έναν άνισο πόλεμο.

«The Loneliest Planet» της Τζούλια Λόκτεβ. Δεύτερη ταινία για την σκηνοθέτη του «Day Night Day Night». Ενα ζευγάρι πεζοπορεί στον Καύκασο, μέχρι την στιγμή που ένα στραβοπάτημα, απειλεί την ίδια τους της σχέση.

«Mushrooms» του Βιμούκτι Τζαγιασουντάρα. Ενας Ινδός αρχιτέκτονας μετά από χρόνια στο Ντουμπάι, επιστρέφει στην πατρίδα του κι αναζητά τον αδελφό του που όλοι του λένε ότι έχει τρελαθεί.

«The Mountain» του Χασάν Σαλχάμπ. Ενας άντρας προσποιείται ότι φεύγει από την Βηρυτό, αλλά στο αεροδρόμιο νοικιάζει ένα αμάξι και ξεκινά προς τα βουνά.

«Play» του Ρούμπεν Οστλουντ. Μια εξαιρετική ταινία για bullying που εντυπωσίασε όσους την είδαν στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών στις Κάννες.

«Porfirio» του Αλεχάντρο Λάντες. Επίσης από το Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, το αφηγηματικό ντεμπούτο ενός αναγνωρισμένου ντοκιμαντερίστα.

«Random» της Ντέμπι Τάκερ. Μια τυχαία μέρα στο Λονδίνο, μια τυχαία οικογένεια, ένα τυχαίο γεγονός κάνει τις ζωές τους να καταρέσουν.

«The River Used to be A Man» του Γιαν Ζαμπέιλ. Ενας Γερμανός τουρίστας χάνεται σε ένα αφρικάνικο δέλτα και παρασύρεται σε έναν κόσμο πέρα από την κατανόησή του.

«Swirl» των Ελβέσιο Μαρίνς τζούνιορ και Κλαρίσα Καμπολίνα. Σε ένα μικρό χωριό της Βραζιλίας, μια γυναίκα 81 ετών ξανασκέφτεται τη ζωή της όταν ο άντρας της πεθαίνει.

Και φυσικά οι «Αλπεις» του Γιώργου Λάνθιμου.