Buzz

Ο Χαβιέ Μπαρδέμ παίρνει «Παστίλιες για τον Πόνο του Αλλου»

στα 10

Ο γνωστός ακτιβιστής Ισπανός ηθοποιός δέχεται να ενισχύσει τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και διαφημίζει στα ελληνικά την καμπάνια «Παστίλιες για τον Πόνο του Αλλου». Δείτε το βίντεο και διαβάστε το παρασκήνιο!

Ο Χαβιέ Μπαρδέμ παίρνει «Παστίλιες για τον Πόνο του Αλλου»
Oταν η αλληλεγγύη δε χρειάζεται photoshop! [Δείτε το βίντεο στο τέλος του κειμένου]

Οι «Παστίλιες για τον Πόνο του Αλλου» είναι 6 καραμέλες χωρίς ζάχαρη, με μέλι και θυμάρι. Το χαρακτηριστικό τους: μας ανακουφίζουν από τον πόνο που νιώθουμε για όσους δεν έχουν πρόσβαση σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και θεραπεία, τους ευάλωτους, τους «ξεχασμένους ασθενείς». Είναι ο τρόπος που μπορούμε να βοηθήσουμε (με την αγορά κάθε συσκευασίας) τη δράση των Γιατρών Χωρίς Σύνορα σε όλο τον κόσμο.

Σ' αυτή την καμπάνια έδειξε αλληλεγγύη, ένας απρόσμενος, διάσημος Ισπανός πρεσβευτής, για τον οποίον όμως αν σκεφτείς την ανοιχτή πολιτική του δράση, δεν παραξενεύεσαι τελικά. Ο Χαβιέ Μπαρδέμ, εκτός από δαιμονισμένα ταλαντούχος, οσκαρικός ηθοποιός, χολιγουντιανός πλέον σταρ και το Γιν στο Γιανγκ του Τζέιμς Μποντ, είναι ένας έντονα κοινωνικά και πολιτικά ενεργός πολίτης: έχει κριτικάρει την ισπανική κυβέρνηση δημοσίως, και επιπλέον, μαζί με την οικογένειά του, έχει πρωτοστατήσει στις πορείες στην Μαδρίτη.

Η ιδέα της εκστρατείας είχε έτσι κι αλλιώς γεννηθεί στο ισπανικό τμήμα των Γιατρών Χωρίς Σύνορα στα τέλη του 2010 και επαναλανσαρίστηκε ένα χρόνο μετά με τεράστια απήχηση. Μπορούμε να φανταστούμε λοιπόν την σύνδεση με τον Μπαρδέμ. Πώς όμως τον προσέγγισε το ελληνικό τμήμα των Γιατρών, πόσο εύκολα δέχτηκε, τι συνέβη στο γύρισμα; Για αυτές τις πληροφορίες προσεγγίσαμε την Υπεύθυνη Επικοινωνίας της οργάνωσης, Μελίνα Σπαθάρη.

«Ο Χαβιέ Μπαρδέμ, εδώ και χρόνια, στηρίζει οικονομικά τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα. Στην καμπάνια τους για τις παστίλιες πήρε μέρος το 2011, στο επαναλανσάρισμα που είχε ονομαστεί «Grita contra el dolor ajeno» («Φώναξε για τον πόνο του άλλου!») Η ιδέα ήταν πολύ δυνατή, άρεσε στον κόσμο..»


Το βίντεο της ισπανικής καμπάνιας «Grita» (2011)

«Εμείς εδώ στην Ελλάδα σκεφτήκαμε να προσαρμόσουμε την ιδέα της καμπάνιας, έχοντας ως πρόσωπο τον Αγγελο Αντωνόπουλο...» συνεχίζει η Μελίνα Σπαθάρη. «Σ' ένα brainstorming στο γραφείο όμως, όπου προσπαθούσαμε να σκεφτούμε κι άλλους πρεσβευτές της ιδέας, είπαμε γιατί να μην στείλουμε ένα mail στον Μπαρδέμ; Κανείς μας δεν περίμενε κάποιο αποτέλεσμα. Κι όμως, ανταποκρίθηκε και δέχτηκε αμέσως! Νιώθει ότι η Ελλάδα που περνάει αυτή την κρίση, με εμφανείς τις συνέπειες στην Υγεία, πρέπει να βοηθηθεί. Εμενε μια ιδέα για το σενάριο, τι θα έλεγε, πώς θα το έλεγε. Ανταλλάξαμε πολλά μέιλ Ισπανία - Ελλάδα και καταλήξαμε στην λέξη «επανάσταση». Ο Χαβιέ αναφέρεται σε μια επανάσταση που ξεκίνησε πριν από 2 χρόνια και στην ουσία μιλάει για δύο πράγματα: την συγκεκριμένη καμπάνια σε πρώτο επίπεδο, αλλά και το πώς Ισπανοί και Ελληνες επιλέγουν την αλληλεγγύη ως αντίδοτο στην κρίση. Είναι ένα κλείσιμο ματιού που ο ίδιος ήθελε να κάνει...»

Το γύρισμα ήταν πολύ απλό. Εγινε σ' έναν παλιό σταθμό της Μαδρίτης - γρήγορα και εύκολα, δεν χρειάστηκε να επαναλάβει το ελληνικό κομμάτι πολλές φορές, το έμαθε αμέσως.

«Ο Χαβιέ ήρθε στην ώρα του, ήταν απλός, αυθεντικός, ζεστός, άμεσος...» βεβαιώνει η Σπαθάρη. «Είπε ότι είναι βέβαιος ότι οι Ελληνες θα στηρίξουν την καμπάνια. Οτι το ελληνικό κοινό θα "εμφανίσει συμπτώματα αλληλεγγύης". Φυσικά, οφείλουμε να το ξεκαθαρίσουμε, αν και το υποπτεύεστε: συμμετείχε σε όλο αυτό αφιλοκερδώς. Πλήρωσε ακόμα και την μπύρα που ήπιε...»

Αν κι εσείς επιθυμείτε να υποστηρίξετε τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα καλέστε στο 210 5 200 500 ή μπείτε στο support.msf.gr

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.